V70 2.4T 2001 tøvende igangsætning

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V70 2.4T 2001 tøvende igangsætning

Indlægaf michaels » ons jul 01, 2015 20:34 pm

Hej forum.

Jeg har i dag fået lavet en skylning af mit autogear ved Autohuset i Espergærde.
Det er lidt dyrt, men pengene værd.
Efter nulstilling er det ikke helt kørt ind, men det skifter en hel del blødere og med markant mindre klask, når jeg skifter mellem frem og bak.
Jeg fik også skiftet det stykke trykslange som sidder mellem turbo og det sorte plastrør der går over motoren til intercooleren.
Den havde en del revner, så jeg håbede det ville ændre ved den tøvende igangsætning. Det gjorde det ikke.
Med tøvende mener jeg at der ingen trækkraft er når jeg sætter i gang, med mindre jeg træder pedalen længere ned, end ellers nødvendigt.
Når den er kold, skal den endda trædes mere end halvt ned, med en dyb lyd, nærmest som om man ikke har luftfilter på en alm. sugemotor.
De foreslog ved Autohuset at skifte den lille 3-vejs ventil, og det gjorde tricket :-)
Jeg har kørt ca. 30 km. her i villakvarterene og ikke en eneste gang har den tøvet.
Det virker heller ikke som om der er vand i benzinen ved kørsel med konstant fart, som ellers har været normalen. Altså meget små udsving i trækkraft.

Mvh.
Michael
Mvh
Michael

V70 2.4T 2001 BSR, Vida Dice
michaels
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 150
Tilmeldt: søn maj 10, 2015 16:26 pm
Geografisk sted: 2300 S

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 17 gæster