Først og fremmest tak for jeres input - Jeg er (næsten) sikker på, at mindst et af dem nok peger i den rigtige retning
Det er min søn, som er mekaniker og værkfører, der i første omgang har haft tjekket motorophængene, udstødning og bøjlen mellem tårnene, mens bilen stod stille.
Efter jeg nu har talt med ham igen, siger han, at delene på trækakslerne sjældent volder problemer efter "kun" 165kkm, men det vil han selvfølgelig gå i dybden med, når der bliver tid/lejlighed.
Klonk-lyden optræder faktisk både ved svag, jævn og kraftig acc./decelleration gennem alle gearene, dog er tendensen knap så voldsom med et æg under speederen.
Jeg ved godt det er forfærdelig vanskeligt og næsten umuligt at kommentere på dette - specielt når man ikke selv har oplevet lyden i bilen, så jeg tror vi lader tråden hvile lidt, indtil junior har haft lejlighed til nøje at gennemgå trækakslerne senere her på måneden.
Foreløbig mange tak for jeres interesse - Jeg følger op, når og hvis vi bliver "klogere" på problemet.
PS: Hvis der er en af jer der bor i nærheden af 2860 Søborg og mener at ville kunne genkende lyden i praksis, kommer jeg gerne forbi så vi lige kunne køre en kort tur sammen - Send evt. en PB, tak
Bedste hilsner Bigfool
Nuværende: V70 2.5T II '07 (pt. med BSR stage 1).
Tidl.: 850 R stc. '96, 740 turbo stc. '88, 245 GL '86, 245 GL '80, 145 GL '73, 145 GL '74,
144 S '68, 121 S '65 og 544 q '61.