Hvad prøver folk at stjæle fra jeres biler?

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Hvad prøver folk at stjæle fra jeres biler?

Indlægaf Volvo4life » fre nov 20, 2015 23:27 pm

Ugens oplevelse:

En original antenne og en V90 bagrudevisker er åbenbart nok til at friste svage sjæle.
En eller anden tumpe forsøgte at afmontere det kl 15.30 foran børnehaven, men blev ikke helt færdig.

Hvad §¤#"%¤#&%#"!!! sker der for folk!
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Re: Hvad prøver folk at stjæle fra jeres biler?

Indlægaf Peter_C » lør nov 21, 2015 13:49 pm

15.30 foran børnehaven? ... det er godt nok ambitiøst :x

>Hvad prøver folk at stjæle fra jeres biler?

Forleden kom naboen og spurgte om vi kunne kigge lidt på billederne fra det kamera der filmer en del af hans indkørsel.
Han kunne ikke finde sine solbriller i bilen, og mente også der havde været lidt småmønter i hullet v. håndbremsen.

... og ganske rigtigt: kl. 2.43 kunne man se kabinelyset tænde og nogen rumstere inde i bilen.
Pga. hæk og afstand kunne man desværre ikke se ansigter.

Udbyttet blev et par solbriller, ca. 20 kroner i småmønter og en vognpolet

(og nej ... hans bil var ikke låst. Vi bor på landet, hvor den slags indtil for nylig ikke blev anset som nødvendigt)

MVH Peter
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 999
Tilmeldt: man okt 22, 2007 11:07 am
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Hvad prøver folk at stjæle fra jeres biler?

Indlægaf gunsmoke » lør nov 21, 2015 15:08 pm

Mistede afdækningen til det aftagelige anhængertræk. Tror det forsvandt mens Volvoen står parkeret på p-pladsen ved Biltema i Næstved :evil:
Så kan man lære ikke at købe stumperne der :D
gunsmoke
 

Re: Hvad prøver folk at stjæle fra jeres biler?

Indlægaf gälleryd » lør nov 21, 2015 15:41 pm

Det er da ufatteligt hvad folk stjäler, her hvor jeg bor er der ikke de problemer, måske fordi jeg har et over 2 meter höjt hegn, og på indersiden er der 2 stk pittbulls, og hele samfundet heroppe er jägere, og er ikke bange for at fortälle tyvene, at det de gör ikke er lovligt, vi havde nogle polakker for et par år siden, de og deres venner kommer aldrig mere på disse kanter, og der var jeg glad for at mine hunde er viltsvinehunde, de löber efter det der löber, tager fat i örene, rusker ret meget og venter på mig, eller min kone :D , polisen gjore ikke noget, de var jo på vores grund/land, og ambulance folkene havde aldrig set så lange örer på 2 mennesker :D , men om de hörte bedre efter det, det må guderne jo vide, vi har ikke set eller hört fra nogen siden, og hundene fik et rigtigt griseöre bagefter, men tyveri er ikke et problem heroppe ved os, men må jo se, når alle flygningene kommer heropad.....
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Re: Hvad prøver folk at stjæle fra jeres biler?

Indlægaf S.Bunzel » lør nov 21, 2015 17:30 pm

gunsmoke skrev:Mistede afdækningen til det aftagelige anhængertræk. Tror det forsvandt mens Volvoen står parkeret på p-pladsen ved Biltema i Næstved :evil:
Så kan man lære ikke at købe stumperne der :D

Det er en klassiker :evil:
Jeg har mistet to på et halv år!! overvejer at skrive navn i den :lol:
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: fre nov 09, 2007 20:03 pm
Geografisk sted: Øst for Aalborg

Re: Hvad prøver folk at stjæle fra jeres biler?

Indlægaf gälleryd » søn nov 22, 2015 6:25 am

Da jeg var ved familiebesög i sommers, der tog jeg den plastikbeskytter af og lag ind i begagerummet :wink: , så den ikke blev stjålet, men hold fast en ballade der blev, konen skulle hente dyner og sin fine kjole bagefter, og så var der fedt/olie på tingene, det havde nok väret billigere at lade tyvene tage den, jeg har sgu aldrig fået så meget skideballe, over en fin kjole, men plasten sad på da vi körte hjem til Sverige igen :D , og konen fik en ny kjole og jeg et par luxusolieklude, men jeg slap at betale volvoforhandleren ca 250.- :D.
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Re: Hvad prøver folk at stjæle fra jeres biler?

Indlægaf Mads Valther » fre dec 25, 2015 13:33 pm

Min nuværende bil blev stjålet. Den blev helt reelt stjålet så den kunne transporterer andre tyvekoster til og fra tyvens forskellige baser. Tyven gik kun efter Volvo 740, da de var lette at stjæle, og kunne have en masse ting i sig. Som få måske kan huske nåede jeg at købe en anden bil. Dagen efter jeg havde modtaget min nye øse (850) fik jeg en parkeringsbøde på min gamle bil. Jeg kørte til adressen, og fandt min gamle øse stoppet med alverdens tyvekoster: fladskærme, anlæg, GPS'er etc. etc.

Politiet ankom og fik den tømt, og jeg solgte min 850'er og kører fortsat i min 740. En politimand kunne i øvrigt fortælle at det var den 9. Volvo 740 han havde stjålet :lol:
Tidligere biler
Volvo Duet 210: Solgt ved 850.000 km
Volvo 240 injection stationcar: Solgt ved 580.000 km
Volvo 850: solgt ved 310.000 km
Nuværende:
Volvo 740: 490.000 km
Søger Volvo 940
Mads Valther
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 118
Tilmeldt: søn apr 16, 2006 14:25 pm
Geografisk sted: Vallekilde (vestsjælland)

Re: Hvad prøver folk at stjæle fra jeres biler?

Indlægaf Strandvaskeren » lør okt 01, 2016 21:48 pm

Ny på forummet, så er der nogen bedre start end lige at nekro'e en ældgammel tråd?

Det mystiske jeg har fået stjålet fra en bil var hjulkapslerne fra en Toyota Yaris.

Det var en vintermorgen og jeg skulle til at skrabe is af forruden da jeg opdagede at venstre forhjul havde tabt hjulkapslen. Gammel, grim Toyota, så jeg var sådan "Nå, hvad faen, den er nok drattet af.." og i øvrigt ligeglad.

På vej om for at skrabe bagruden opdager jeg, at venstre baghjul også har tabt hjulkapslen og tænker "Huh?!?".

Sørme så om ikke begge hjulkapsler på højre side også var "tabt"..

Så en eller anden har i nattens mulm og mørke scoret sig 4 stk 16-17 år gamle, røvgrimme 14 tommer hjulkapsler, ridsede og slidte, en af dem flækket og de to på højre side med tjærestænk fra en gang vejarbejde - forstå det hvem der kan?!?

..måske var planen, at vente på jeg eventuelt købte nye hjulkapsler og så score dem i stedet, hvem ved?? :D
Hygge..
Thomas
2002 S60 2.4 uden mølle
Strandvaskeren
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 189
Tilmeldt: lør okt 01, 2016 14:37 pm
Geografisk sted: Lidt udenfor Roskilde


Tilbage til Frit emne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster

cron