VOLVO V60 D3 .....volvos egen motor ?

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

VOLVO V60 D3 .....volvos egen motor ?

Indlægaf nik » søn jan 24, 2016 16:11 pm

hej alle vil høre om nogen kan fortælle mig om følgene er rigtig : D3 motoren med 163hk er en volvo produceret 5 cylindret ?
står og skal til at købe en v60 årgang 2011 med netop denne motor , og det er en ting jeg gerne lige vil have på plads inden jeg køber da forhandleren ikke lige vidste om det var ford motor eller om det var noget helt andet, så håber nogle her kan hjælpe mig
mvh Niklas
nik
Ny bruger
Ny bruger

Re: VOLVO V60 D3 .....volvos egen motor ?

Indlægaf gälleryd » søn jan 24, 2016 17:46 pm

D3/D4 i v60 fra 2011 er volvo´s egen 5 cyl, den kom i september 2010 til 2014, så der kan du väre helt rolig, Ford har ikke lavet 5 cyl motorer, de har lånt/köbt dem af Volvo, som har udviklet dem i fabrikken i Skövde, selv de äldre ford focus st, Mondeo, og s-max, ja og kuga körte med 2.5 t benzinere fra Volvo, Volvo er nu i gang med at lave VEA-motorer på 4 cyl :? , og tiden må vise om de er holdbare, personligt syntes jeg det er helt forkert at de går väk fra deres 5 cyl diesel og benzin motorer.
venlig hilsen Jan
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Indlægaf nik » søn jan 24, 2016 22:28 pm

tak for hurtig svar
det drejer sig om denne bil
er det en fair pris ?

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/ ... ut/2734859
nik
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf gälleryd » man jan 25, 2016 4:45 am

Da jeg bor i Sverige, så kan man få en spritny til den pris, men efter danske forhold er det vel ok ???, men der må väre andre som ved mere om det, end jeg gör, den ser fin ud :) , pöj-pöj med bilen.
venlig hilsen Jan
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Indlægaf Koldstart » ons jan 27, 2016 22:58 pm

nik skrev:...det drejer sig om denne bil
er det en fair pris ?

Hmmm... Tjae.. bum-bum... Det kommer vel an på.

Mange kilometre på 5 år, men fornuftig kvalitet. Har selv S60-versionen af samme skabelon (samme motor) og er vældig tilfreds med den.

Hvis du køber, så kig efter følgende, ud over det sædvanlige med tandrem, dæk og bremseklodser:

Bilen har dieseldreven motorvarmer. Kan varmeren timer-styres? (nødvendigt for evt. senere udviddelse til nøglefjernbetjening)

Hvor gamle er pærerne i forlygterne nye D3S-pærer koster mellem 500 og 900 kr/stk. afhængig af tilbud og kvalitet.

Hvornår er gearkassen sidst blevet gennemskyllet (baseret på km. og alder ville jeg forvente den har været skyllet 1 gang, måske 2)

Glem det der "RTI-forberedelse". For den halve pris, af hvad installation af RTI-navigation koster, kan du købe en head-up unit fra Garmin eller TomTom. Så får du tilmed livstid kort-opdateringer, hvor Volvo skal have 2.500 pr. opdatering, og kun opdaterer med pæn forsinkelse :evil:

Hvis du køber hos Volvo forhandler, så spørg om du kan få Polestar opgradering af motoren for 2 frimærker og en flaske gl. dansk?
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Vedbæk

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj