V70 2,4 D5 2008

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V70 2,4 D5 2008

Indlægaf bholt » man jun 20, 2016 7:56 am

Hej Alle
Jeg har sådan en V70 som volder en del problemer. Når den bliver varm efter ca 20 min kørsel så kommer der en masse fejl frem i diplayét. Den første er på dstc systemet og så en på motoren og sidst en på kølingen trænger til service. Bilen køre så i nødprogram , dvs ingen kræfter og kan kun køre i 3. gear , det er en automat gear. Tester på dyret og der er bare 15 fejl på motor og det er kommunikation næsten alle fejlene går ud på. Der er også fejl på gearkassen og det er næsten samme fejl som på motoren. Lige ledes er der fejl inde i bilen som intet signal fra speeder og gearvælger. Det tyder på at der er noget som bliver afbrudt. Når bilen bliver kold , så køre den perfekt igen og der er ingen meddelelser i displayet indtil ca 20-30 min kørsel. Har talt med en Volvo mand og han nævner et stik under højreforlygte som der har været knas med og med måske en generator som kan overlade. Begge dele er checket og fundet iorden. Kender ikke så meget til Volvo , men er der en styreenhed lidt som en Gateway på en VW som måske er ved at være elektronik træt :-)
bholt
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn jun 19, 2016 21:26 pm

Re: V70 2,4 D5 2008

Indlægaf søren 2,4T » man jun 20, 2016 9:46 am

bholt skrev:Hej Alle
Jeg har sådan en V70 som volder en del problemer. Når den bliver varm efter ca 20 min kørsel så kommer der en masse fejl frem i diplayét. Den første er på dstc systemet og så en på motoren og sidst en på kølingen trænger til service. Bilen køre så i nødprogram , dvs ingen kræfter og kan kun køre i 3. gear , det er en automat gear. Tester på dyret og der er bare 15 fejl på motor og det er kommunikation næsten alle fejlene går ud på. Der er også fejl på gearkassen og det er næsten samme fejl som på motoren. Lige ledes er der fejl inde i bilen som intet signal fra speeder og gearvælger. Det tyder på at der er noget som bliver afbrudt. Når bilen bliver kold , så køre den perfekt igen og der er ingen meddelelser i displayet indtil ca 20-30 min kørsel. Har talt med en Volvo mand og han nævner et stik under højreforlygte som der har været knas med og med måske en generator som kan overlade. Begge dele er checket og fundet iorden. Kender ikke så meget til Volvo , men er der en styreenhed lidt som en Gateway på en VW som måske er ved at være elektronik træt :-)

Der har også været noget bøvl med et bundt kabler der går ved batteriet. Der bliver gnavet hul på det. Måske kunne det være et bud. http://volvosnak.dk/phpbb3/viewtopic.ph ... 93&start=0
2001 Volvo v70 t5
2012 Volvo v70 2,4 d5 215hk awd
søren 2,4T
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 247
Tilmeldt: man jul 30, 2012 11:28 am

Re: V70 2,4 D5 2008

Indlægaf Ulrik Friis » man jun 20, 2016 17:24 pm

Velkommen til.

Er det en V70N eller en V70 II?

Den tester der har været sat på bilen er det en VIDA/DiCE? Men VIDA kan du fejlsøge en fejl ad gangen.

Der er ret mange computere i din Volvo, og der sidder en central enhed, som styreren masse ting, men motorcomputeren har også mange ting, den skal lave. Hvis problemet er kommunikation mellem enhederne, så tyder det på dårlige forbindelser, knækkede ledninger o.lign.

Få en ordentlig Volvo expert til at diagniosticere ved hjælp af VIDA.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: V70 2,4 D5 2008

Indlægaf bholt » man jun 20, 2016 20:23 pm

Hej igen
Tusind tak for hurtigt svar.
Jeg skilte bilen ad omkring batteriet , og ganske rigtigt var der gnavet hul på det store ledningsbundt som går fra motorstyreboxen og ud i bilen. 4 stk can-bus ledninger var gnavet sådan at de kunne kortslutte. De var gnavet helt igennem selv batterikassen , som er lavet i tyk plastik.
Bilen køre og alle fejl kunne slettes , endnu engang tak for hurtigt svar.
Testeren som jeg har brugt er en hella Guttmann som kan rimelig meget på en Volvo
bholt
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn jun 19, 2016 21:26 pm

Re: V70 2,4 D5 2008

Indlægaf søren 2,4T » tirs jun 21, 2016 13:18 pm

bholt skrev:Hej igen
Tusind tak for hurtigt svar.
Jeg skilte bilen ad omkring batteriet , og ganske rigtigt var der gnavet hul på det store ledningsbundt som går fra motorstyreboxen og ud i bilen. 4 stk can-bus ledninger var gnavet sådan at de kunne kortslutte. De var gnavet helt igennem selv batterikassen , som er lavet i tyk plastik.
Bilen køre og alle fejl kunne slettes , endnu engang tak for hurtigt svar.
Testeren som jeg har brugt er en hella Guttmann som kan rimelig meget på en Volvo

Godt at du fik den fikset :D Det kan hurtigt blive dyrt at sende den til "Volvo ekspert"
2001 Volvo v70 t5
2012 Volvo v70 2,4 d5 215hk awd
søren 2,4T
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 247
Tilmeldt: man jul 30, 2012 11:28 am

Re: V70 2,4 D5 2008

Indlægaf Horst » søn aug 28, 2016 17:14 pm

Hej, Har motorlampe problemer,så vil lige høre nærmer om det med batterikassen .Er dit batteri ude i motorrummet?og hvad fjernede du for at repr. skaden.
Mvh Horst.
Horst
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: man jul 18, 2016 17:59 pm

Re: V70 2,4 D5 2008

Indlægaf bholt » ons okt 05, 2016 8:19 am

Hej Horst
Det var selve det plasthus som batteriet er monteret i. Det store ledningsbundt fra motorstyreboksen går fra boksen og ud i motorrummet på højre side af den plastkasse og der mødes de og laver en masse ballade. Du skal have det skilt ad for at kunne se såret , da det ikke er nemt at se
bholt
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn jun 19, 2016 21:26 pm


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 19 gæster