Nå ja, - jeg nærmer mig de 62....
Alligevel er jeg en 'prinsesse' når det gælder køreegenskaber og bruger min prinsesse-mås og fornemmelsen i rat, pedaler og gulv til at vurdere om der er noget galt
.
Vibrationer, at bilen trækker den mindste smule, at bilen ikke kan køre ligeud eller tilsvarende oplevelser er bare ikke acceptable i min verden.
Bilen er ikke sænket, men hvis køreegenskaberne ikke bliver forbedret til min tilfredshed når de nedenstående opgaver er udført vil en opmåling af sporing og camper komme på tale.
For år tilbage købte min bror en peppet Audi A4 1.8T (220 HK, større fælge, lavprofil dæk og sænket undervogn) fordi det var et godt tilbud.
Han blev hurtigt dybt utilfreds med køreegenskaberne og fik derfor skiftet fælge, dæk og sænkningssættet tilbage til det originale. Derefter var han en glad mand
.
På gulvet i mit elektroniklab ligger der et Nivomat ombygningssæt som skal på i weekenden, - sammen med de nye hjul.
Nivomat fordi vi hver sommer kører på teltferie i det sydlige Europa med bilen læsset til kanten.
Før ferien kommer der også nye støddæmpere foran. Fjedrene , tårnlejerne og kødbenene er skiftet, men min mekker 'glemte' at skifte støddæmpere, - DAMNED!
Nivomat ombygningssættet har jeg købt hos Nellemann i Roskilde, - billigere end jeg kunne finde det på nettet.
Til gengæld skal de have DKK 4028.75 for to støddæmpere foran.... er det ikke 'bare' Sachs dæmpere eller?
En ting der irriterer mig er at bilen er begyndt at ryste en smule ved nedbremsning på trods af at både skiver og klodser er blevet skiftet for 2000 km siden, - alt er originalt Volvo.
Det vil vise sig om nye dæk/fælge og nye støddæmpere hjælper, men måske skal jeg lede efter en styrkugle eller bærekugle der er slør...min mekker siger nej.
Gode råd er altid velkomne
/oakey