Gammel V70 blev som ny, næsten :-)

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Gammel V70 blev som ny, næsten :-)

Indlægaf michaels » tors jun 23, 2016 8:07 am

Så fik jeg endelig skiftet min undervogn på bilen.
Dæmpere og fjedre foran, Nivomater og fjedre bagtil, tårnlejer og skåle i begge ender, kødben etc.

Bilen har kørt ca. 240 tKm og jeg tænker ikke Nivomaterne har været skiftet tidligere. Det var lidt sværere at vurdere med de forreste dæmpere.
De var alle sammen utætte.
Jeg har dog før skiftet en undervogn, men bliver stadig overrasket over hvor stor betydning det har for køreegenskaberne :-)
Så mangler kun tomatkassen at skifte perfekt, og desværre er der måske noget med turboen, men det er ikke endeligt verificeret.
Mvh
Michael

V70 2.4T 2001 BSR, Vida Dice
michaels
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 150
Tilmeldt: søn maj 10, 2015 16:26 pm
Geografisk sted: 2300 S

Re: Gammel V70 blev som ny, næsten :-)

Indlægaf Ulrik Friis » lør jul 09, 2016 22:34 pm

Hvorfor tror du der er noget med turboen?
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Gammel V70 blev som ny, næsten :-)

Indlægaf michaels » tirs jul 12, 2016 11:59 am

Den er fedtet ind i olie og jeg synes ikke den trækker helt konstant, men det kan være mange andre ting :-)
Mvh
Michael

V70 2.4T 2001 BSR, Vida Dice
michaels
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 150
Tilmeldt: søn maj 10, 2015 16:26 pm
Geografisk sted: 2300 S

Re: Gammel V70 blev som ny, næsten :-)

Indlægaf gunsmoke » tirs jul 12, 2016 13:44 pm

Tror du er for hurtig til at dømme din turbo ude. Jeg ville først tjekke slangerne til turboen for læk samt TCV-ventilen. Hvis du googler volvo tcv får du en del hits på denne. Betragtes som en sliddel af mange. Nogle vælger at skifte denne ventil til en mere modificeret type for at opnå mere effekt. Personligt er jeg skeptisk på dette, da ventilen indgår i et almindeligt reguleringskredsløb. Men måske den reagerer hurtigere. Lad mig gerne overbevise :D.
Det er almindeligt at der er lidt oliespild ved turboen. Turbinehjulet (mon det hedder det?) kører i en film af olie og lidt af denne kommer ud i indsugningen, ned i intercooleren osv. Noget af dette kan også sive ud og grise. Så din turbo er ikke nødvendigvis død - bare beskidt :D
gunsmoke
 

Re: Gammel V70 blev som ny, næsten :-)

Indlægaf michaels » tirs jul 12, 2016 13:49 pm

:-)

Jeg har skiftet TCV for et år siden, til original, samt tjekket vacumslanger for utætheder med dieselstart.
Der var ikke noget at komme efter, men sandt at sige, så fik jeg købt en bil der ikke var vedligeholdt som lovet, så derfor er jeg mistænksom overfor alt der virker "forkert" :-)
Bilen trækker også umiddelbart udmærket, men jeg synes bare ikke den trækker på samme måde hver gang.
Nu er bilen jo heller ikke ny længere og turbo er anderledes end nonturbo.
Tænker jeg skal lade en anden med samme model prøve en tur :-)
Mvh
Michael

V70 2.4T 2001 BSR, Vida Dice
michaels
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 150
Tilmeldt: søn maj 10, 2015 16:26 pm
Geografisk sted: 2300 S

Re: Gammel V70 blev som ny, næsten :-)

Indlægaf Ulrik Friis » tors jul 14, 2016 20:35 pm

Det er meget almindeligt for de lidt ældre turbomodeller, at der kan være forskel i performance alt efter hvor mange omdrejninger turboen kører med. Turboen bruger noget tid på at komme op i omdrejninger, regulær turbo-tøven. Men hvis du bremser op fra høj hastighed for derefter at accellere, så sker der altså noget. Når jeg triller igennem betalingsanlægget ved Store Bælt er turboen ikke nået ned i omdrejninger når jeg giver gas på den anden side. Og tak spids for en accelleration den så laver. Men det kan jeg ikke når jeg lunter rundt med med 50-70 km/t og så trykker klampen i bund. Så skal den lige tænke sig om.

Turbo teknikken i de nye biler er stærkt forbedret, så man ikke oplever turbo-tøven.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Gammel V70 blev som ny, næsten :-)

Indlægaf gunsmoke » søn jul 17, 2016 9:45 am

Hej Michael
Hvis du på et tidspunkt kommer forbi Ringsted er du velkommen til at prøve en tur i min V70'er.
gunsmoke
 

Re: Gammel V70 blev som ny, næsten :-)

Indlægaf michaels » man jul 18, 2016 7:01 am

Hej Bo.

Tak for tilbuddet. Det er meget venligt :-)

Jeg vil se hvornår jeg kommer den vej omkring :-)
Mvh
Michael

V70 2.4T 2001 BSR, Vida Dice
michaels
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 150
Tilmeldt: søn maj 10, 2015 16:26 pm
Geografisk sted: 2300 S


Tilbage til Frit emne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster

cron