XC60 Aw årg 2012 - sætte elektrisk håndbremse i serviceleje

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

XC60 Aw årg 2012 - sætte elektrisk håndbremse i serviceleje

Indlægaf Zøylner » man sep 26, 2016 21:21 pm

Hej
Er blevet den lykkelige ejer af ovennævnte Volvo. Jeg har altid selv nydt at kunne reparerer mine Volvoer siden den første Volvo 145 fra 1974.
Men nu er der kun bremserne og olieskift tilbage som jeg tør at give mig i kast med da jeg ikke er mekaniker. :D
Men selv bremserne giver nu også problemer da man skal have en særlig dims til at sætte den elektriske håndbremse i serviceleeje, hvorefter jeg vil kunne afmontere kaliber og evt skiver.
Biltema sælger et nulstillingsværktøj der skal tilkobles bilens ODBII-kontakt (varenummer 15-1364). Den skulle passe til Volvo.

Er der nogle af jer der har erfaring med at bruge dette værktøj. Jeg er lidt bange for at rode i bilens computer med noget købt i Biltema. Men det er muligvis bare en fordom. Er der andre muligheder?

Jeg tror at den elektriske håndbremse er den samme som sad på min tidligere v70 D3 fra 2011.
Zøylner
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør sep 24, 2016 8:09 am

Re: XC60 Aw årg 2012 - sætte elektrisk håndbremse i serviceleje

Indlægaf Kim S » tirs sep 27, 2016 12:13 pm

Skriv VIDA DICE i søgefeltet... :D det er det bedste værktøj til din XC ( til volvo i det helt taget ) kik her og læs lidt..

https://frdiyobd2.wordpress.com/tag/volvo-vida-dice/

Jeg købte denne.... Den kommer fra kina, ikke fra frankrig, det finder man så ud af når man HAR købt den, men de sender hurtigt og klare alle told papire, så det er bare tryk bestil og betal ... så klare de resten imens du venter på at den kommer :D ... jeg blev sgu lidt hed om mine øre da jeg fandt ud af at den kom fra kina og ikke et EU land, jeg så bare omkostninger stige med told, moms osv. men de har styr på det ... pyyyyy

http://www.diyobd2.fr/wholesale/volvo-v ... -tool.html

Det er 2 ting det drejer sig om i dette sæt, VIDA som er selve programmet som skal ind på en bærbar og så selve boksen DICE der skal sættes ind i OBD stikket på bilen og så ind i den bærbar.

jeg fandt en brugt blærbar på DBA, tømte den totalt for ALT andet ud over de 2 programmer ( Win 7 pro og internet explorer ) som VIDA skal bruge, så bliver den nemlig kun brugt til dytten.
Tænker på også at bruge den til alle de forskellige sider med reservedele og div ting der er relateret til volvo, så er alt samlet ET sted....... dejligt nemt :D

Når du så er kommet så langt.... ja så kommer der spørgsmål ! ! :shock: ... men så er det VOLVOSNAK kommer ind.... vi har en GURU herinde ( Claus 8) ), han ved alt du skal vide om VIDA DICE ( og næsten alt om volvo ), for det kan fortælle dig ALT du skal/vil vide om din bil, meget mere end du har brug for, brug lidt mere på et ordentligt proudukt, du vil blive en glad mand, de små obd scanner til forskellige biler, de er IKKE gode til en volvo.
Men søg og læs... så ved du hvorfor du har brug for VIDA DICE :D
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: XC60 Aw årg 2012 - sætte elektrisk håndbremse i serviceleje

Indlægaf Zøylner » tirs sep 27, 2016 20:23 pm

Hej Kim

Tak for de gode råd. Jeg vil nok følge din anbefaling. Så vidt jeg forstår så kan jeg på den måde både få et diagnose apparat og en dims til at sætte bremserne i serviceleje. Der er nok ingen vej udenom investeringen. :) Og så får jeg nok brug for hjælp til at oversætte koder mm. Men så vidt jeg kan se kan dimsen snakke svensk :D så helt umuligt bliver det nok ikke.

Mvh.
Lars
Zøylner
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør sep 24, 2016 8:09 am

Re: XC60 Aw årg 2012 - sætte elektrisk håndbremse i serviceleje

Indlægaf Kim S » tirs sep 27, 2016 20:33 pm

dimsen :D kan rigtigt meget, der er liste med reservedels nummer, arbejds beskrivelser, 0 stiller alle service lamper, 0 stiller gearkasse osv osv, du kan sætte din service lampe til at tænde når du vil have det, det er det ultimative værktøj til volvo... :D ... god fornøjelse med det ... jeg har brugt MANGE timer med at sidde og rode rundt i dimsen og lære hele tiden nyt :D
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum


Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster