Sommerdæk nu? Og hvilke?

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Sommerdæk nu? Og hvilke?

Indlægaf Størling » ons sep 28, 2016 17:35 pm

Mine sommerdæk synger på sidste vers. Nu kommer vinterdækkene jo snart på, men så er det jeg tænker på om det mon er billigere at købe nye sommerdæk nu i stedet for at vente til foråret. Jeg tænker at priserne på sommerdæk måske generelt er højere til foråret på feks daekonline - prisen afhænger jo af efterspørgslen/udbud. Nogen der ved om man kan sparre en mønt ved at købe sommerdæk nu? :shock:

Desuden, hvad kan anbefales af sommerdæk? Vi snakker 245/40R18. Pt har jeg Bridgestone på, men jeg synes de synger/larmer specielt på det nye fine asfalt de lægger på på motorveje osv. De har også holdt dårligere end andre dæk jeg har haft (Michelin og Continental).
Størling
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: man feb 24, 2014 8:22 am

Re: Sommerdæk nu? Og hvilke?

Indlægaf Anders_H » ons sep 28, 2016 21:37 pm

Thansen har prisgaranti på Continental. Udemærket dæk. Conti contsct sport5. Du dkal bare ikke få dækkene monteret af thansen.
'91 Volvo 240 GL B200f (tidl. bil)
'00 Volvo V70 2,4 (tidl. bil)
‘07 Volvo V70 R
Anders_H
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1185
Tilmeldt: fre nov 23, 2012 22:15 pm
Geografisk sted: Århus C

Re: Sommerdæk nu? Og hvilke?

Indlægaf Claus » tors sep 29, 2016 1:06 am

Thansen sætter dæk på fælge og afbalancere for 100 kr pr stk.
Det kræver at man køber dækkene hos dem.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Sommerdæk nu? Og hvilke?

Indlægaf Anders_H » tors sep 29, 2016 8:07 am

Synes bare aldrig jeg har været heldig. Det er altid butiksejeren, der udfører det.

Køb fire dæk og kør ned til din lokale mekaniker og giv dem en skilling til kaffekassen.
'91 Volvo 240 GL B200f (tidl. bil)
'00 Volvo V70 2,4 (tidl. bil)
‘07 Volvo V70 R
Anders_H
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1185
Tilmeldt: fre nov 23, 2012 22:15 pm
Geografisk sted: Århus C

Re: Sommerdæk nu? Og hvilke?

Indlægaf Shadows » tors sep 29, 2016 8:31 am

Anders_H skrev:Synes bare aldrig jeg har været heldig. Det er altid butiksejeren, der udfører det.

Køb fire dæk og kør ned til din lokale mekaniker og giv dem en skilling til kaffekassen.



Kaffekassen :? Det er vist mange år siden du har fået skiftet dæk, Anders :D
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Re: Sommerdæk nu? Og hvilke?

Indlægaf Shadows » tors sep 29, 2016 8:33 am

Størling skrev:Mine sommerdæk synger på sidste vers. Nu kommer vinterdækkene jo snart på, men så er det jeg tænker på om det mon er billigere at købe nye sommerdæk nu i stedet for at vente til foråret. Jeg tænker at priserne på sommerdæk måske generelt er højere til foråret på feks daekonline - prisen afhænger jo af efterspørgslen/udbud. Nogen der ved om man kan sparre en mønt ved at købe sommerdæk nu? :shock:

Desuden, hvad kan anbefales af sommerdæk? Vi snakker 245/40R18. Pt har jeg Bridgestone på, men jeg synes de synger/larmer specielt på det nye fine asfalt de lægger på på motorveje osv. De har også holdt dårligere end andre dæk jeg har haft (Michelin og Continental).


Jeg kiggede sidst på daekonline.dk hvor jeg sammelignede dæk på støj, greb og andre evner. Jeg fandt så dem jeg ville have til Quickpot.dk til samme pris.
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Re: Sommerdæk nu? Og hvilke?

Indlægaf Peter57 » tors sep 29, 2016 8:39 am

Hej.

Er det et V,W,Y, eller ZR dæk du søger. Det er ikke mit indtryk, at priserne forandre sig ifht. sommer/vinter. Prøv pricerunner, og få den bedste pris i øjeblikket.
Med Venlig Hilsen.
Peter.
Volvo V70 III 2,5T med Polestar.
Ford Sierra Cosworth 4X4.
Peter57
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 233
Tilmeldt: ons mar 05, 2014 15:43 pm
Geografisk sted: Egedal.

Re: Sommerdæk nu? Og hvilke?

Indlægaf Anders_H » tors sep 29, 2016 14:12 pm

Shadows skrev:
Anders_H skrev:Synes bare aldrig jeg har været heldig. Det er altid butiksejeren, der udfører det.

Køb fire dæk og kør ned til din lokale mekaniker og giv dem en skilling til kaffekassen.



Kaffekassen :? Det er vist mange år siden du har fået skiftet dæk, Anders :D

Med butiksejeren mente jeg selvfølgelig butikseleven.
Men nej, sidste år. Schhh. ;)
'91 Volvo 240 GL B200f (tidl. bil)
'00 Volvo V70 2,4 (tidl. bil)
‘07 Volvo V70 R
Anders_H
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1185
Tilmeldt: fre nov 23, 2012 22:15 pm
Geografisk sted: Århus C

Re: Sommerdæk nu? Og hvilke?

Indlægaf Ulrik Friis » søn okt 02, 2016 22:17 pm

Hvis du bor indenfor køreafstand af Rødovre kan jeg anbefale Skan X, Prøvensvej 23, Rødovre. Han tjener sine penge på volumensalg. Her får du friske dæk til de laveste priser samt - og ikke mindst - montering og afbalancering i topklasse. Deres maskiner kan måle vejtrykket på dækket. Maskinen trykker på dækket med 630 kg og kan dermed afsløre, om dækket har bløde eller hårde områder. De gode dæk er selvfølgelig mest ensartede og giver mindst udslag. Dæk med mest ensartet vejtryk monteres derefter på forhjulene. De optimerer også dæk og fælg ved montering.

Det er ikke helt det samme som man får hos sin lokale mekker.

Og - køb dæk med lastindex 94. Her vil den solidere karkasse også medvirke til mere ensartet vejtryk.

Jeg har kørt på Conti SportContact5 med godt resultat, men efterhånden som de blev slidt støjede de mere og mere. Så jeg er gået tilbage til Michelin Primacy 3, som jeg tidligere har haft erfaring med holdt længe og været rigtig gode i vådt føre.

Prismæssigt tror jeg ikke det kan betale sig at købe nu. Desuden er dæk en ferskvare, så du bør købe tættest på det tidspunkt de skal tages i brug. Og selvfølgelig tjekke de dæk der monteres ikke er for gamle.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Sommerdæk nu? Og hvilke?

Indlægaf Størling » man okt 03, 2016 20:29 pm

Ulrik Friis skrev:Hvis du bor indenfor køreafstand af Rødovre kan jeg anbefale Skan X, Prøvensvej 23, Rødovre. Han tjener sine penge på volumensalg. Her får du friske dæk til de laveste priser samt - og ikke mindst - montering og afbalancering i topklasse. Deres maskiner kan måle vejtrykket på dækket. Maskinen trykker på dækket med 630 kg og kan dermed afsløre, om dækket har bløde eller hårde områder. De gode dæk er selvfølgelig mest ensartede og giver mindst udslag. Dæk med mest ensartet vejtryk monteres derefter på forhjulene. De optimerer også dæk og fælg ved montering.

Det er ikke helt det samme som man får hos sin lokale mekker.

Og - køb dæk med lastindex 94. Her vil den solidere karkasse også medvirke til mere ensartet vejtryk.

Jeg har kørt på Conti SportContact5 med godt resultat, men efterhånden som de blev slidt støjede de mere og mere. Så jeg er gået tilbage til Michelin Primacy 3, som jeg tidligere har haft erfaring med holdt længe og været rigtig gode i vådt føre.

Prismæssigt tror jeg ikke det kan betale sig at købe nu. Desuden er dæk en ferskvare, så du bør købe tættest på det tidspunkt de skal tages i brug. Og selvfølgelig tjekke de dæk der monteres ikke er for gamle.


Tak for svar :-) jeg tror så jeg vil kontakte Skan X engang til foråret :D
Størling
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: man feb 24, 2014 8:22 am


Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bigfool og 11 gæster