Magnetventil Volvo V70 2.4T

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlægaf Ecto1 » man okt 03, 2016 13:00 pm

Har igennem noget tid mærket at bilen hugger lidt ved accelleration - i den første tredjedel af accelerationen er der ikke noget, men efterfølgende er den noget ujævn. Der er BSR 1 tuning på og værkstedet har givet tuningen skylden ( efter lambdasonden og brændstoffilteret var skiftet) Prøvede at fjerne BSR og det gav
en noget jævnere accelleration, men der var stadig ujævnheder med samme frekvens.

Jeg har læst rund på forummet og der er alt lige fra Magnetventil til ny turbo af løsninger. Mit spørgsmål er så ! når bilen kommer på værksted hvor de for det meste roder med volvoer - ville de ikke kunne se om magnet ventil og turbo er defekt når de sætter computeren på ?

Tænker at magnetventilen kunne være i spil, den første jeg fandt på nettet var den på dette link http://atechmotor.com/atms-produkter/atm-magnetventil/ men det virker som om at den er til at tune med :shock: så hvis der er nogle af jer som ved hvad det er må i gerne skrive i tilfælde af at det er noget jeg skal holde mig langt væk fra.

Tak ellers for et godt forum !
Volvo v70 2.4T
Ford Fiesta Ecoboost. 1.0 125
Mitsubishi Grandis
Fiat Marea 2.0 HGT
Toyota Twincam 16 GT
Toyota GT Coupe
Ecto1
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: søn jun 26, 2016 16:44 pm

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlægaf søren 2,4T » man okt 03, 2016 13:24 pm

Ecto1 skrev:Har igennem noget tid mærket at bilen hugger lidt ved accelleration - i den første tredjedel af accelerationen er der ikke noget, men efterfølgende er den noget ujævn. Der er BSR 1 tuning på og værkstedet har givet tuningen skylden ( efter lambdasonden og brændstoffilteret var skiftet) Prøvede at fjerne BSR og det gav
en noget jævnere accelleration, men der var stadig ujævnheder med samme frekvens.

Jeg har læst rund på forummet og der er alt lige fra Magnetventil til ny turbo af løsninger. Mit spørgsmål er så ! når bilen kommer på værksted hvor de for det meste roder med volvoer - ville de ikke kunne se om magnet ventil og turbo er defekt når de sætter computeren på ?

Tænker at magnetventilen kunne være i spil, den første jeg fandt på nettet var den på dette link http://atechmotor.com/atms-produkter/atm-magnetventil/ men det virker som om at den er til at tune med :shock: så hvis der er nogle af jer som ved hvad det er må i gerne skrive i tilfælde af at det er noget jeg skal holde mig langt væk fra.

Tak ellers for et godt forum !

Jeg ville holde mig til original tcv. Jeg kører t5 med ca.330hk, ingen problemer her. Men hvis den du har, aldrig har været skiftet, så er det bestemt ikke nogen ulempe med en ny. Huggeriet kan skyldes mange ting, blandt andet kan dit gasspjæld, dårlige, eller uoriginale tændrør, luftmængde måler, utætte slanger, lave ballade. Og der er mange flere ting. En slidt del behøver ikke nødvendigvis at sætte en fejlkode.
2001 Volvo v70 t5
2012 Volvo v70 2,4 d5 215hk awd
søren 2,4T
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 247
Tilmeldt: man jul 30, 2012 11:28 am

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlægaf Peter57 » man okt 03, 2016 13:33 pm

Hej.

Jeg havde den monteret på min S60 2,5T med BSR 2 tuning. Det hjalp på min, men tro ikke det er tuning.
Med Venlig Hilsen.
Peter.
Volvo V70 III 2,5T med Polestar.
Ford Sierra Cosworth 4X4.
Peter57
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 233
Tilmeldt: ons mar 05, 2014 15:43 pm
Geografisk sted: Egedal.

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlægaf Ecto1 » man okt 03, 2016 13:38 pm

søren 2,4T skrev:
Ecto1 skrev:Har igennem noget tid mærket at bilen hugger lidt ved accelleration - i den første tredjedel af accelerationen er der ikke noget, men efterfølgende er den noget ujævn. Der er BSR 1 tuning på og værkstedet har givet tuningen skylden ( efter lambdasonden og brændstoffilteret var skiftet) Prøvede at fjerne BSR og det gav
en noget jævnere accelleration, men der var stadig ujævnheder med samme frekvens.

Jeg har læst rund på forummet og der er alt lige fra Magnetventil til ny turbo af løsninger. Mit spørgsmål er så ! når bilen kommer på værksted hvor de for det meste roder med volvoer - ville de ikke kunne se om magnet ventil og turbo er defekt når de sætter computeren på ?

Tænker at magnetventilen kunne være i spil, den første jeg fandt på nettet var den på dette link http://atechmotor.com/atms-produkter/atm-magnetventil/ men det virker som om at den er til at tune med :shock: så hvis der er nogle af jer som ved hvad det er må i gerne skrive i tilfælde af at det er noget jeg skal holde mig langt væk fra.

Tak ellers for et godt forum !

Jeg ville holde mig til original tcv. Jeg kører t5 med ca.330hk, ingen problemer her. Men hvis den du har, aldrig har været skiftet, så er det bestemt ikke nogen ulempe med en ny. Huggeriet kan skyldes mange ting, blandt andet kan dit gasspjæld, dårlige, eller uoriginale tændrør, luftmængde måler, utætte slanger, lave ballade. Og der er mange flere ting. En slidt del behøver ikke nødvendigvis at sætte en fejlkode.


Har du aldrig oplevet at den hugger/accelerer ujævnt ? når jeg spørger er der fordi at jeg har svært ved at forestille den skal gøre sådan som standard, selv med bsr tuning på ?
Ecto1
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: søn jun 26, 2016 16:44 pm

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlægaf Ecto1 » man okt 03, 2016 13:40 pm

Peter57 skrev:Hej.

Jeg havde den monteret på min S60 2,5T med BSR 2 tuning. Det hjalp på min, men tro ikke det er tuning.


Ok ! tak for info. Så bare på anmeldelserne af den at de var helt vilde, jeg er ikke ude efter noget som belaster mere end BSR trin 1.

Mange tak for dit svar :)
Volvo v70 2.4T
Ford Fiesta Ecoboost. 1.0 125
Mitsubishi Grandis
Fiat Marea 2.0 HGT
Toyota Twincam 16 GT
Toyota GT Coupe
Ecto1
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: søn jun 26, 2016 16:44 pm

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlægaf Peter57 » man okt 03, 2016 14:30 pm

Hej.

Jeg ville sætte nye originale tændrør i, og se om det ikke hjælper på huggeriet.
Med Venlig Hilsen.
Peter.
Volvo V70 III 2,5T med Polestar.
Ford Sierra Cosworth 4X4.
Peter57
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 233
Tilmeldt: ons mar 05, 2014 15:43 pm
Geografisk sted: Egedal.

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlægaf Peter57 » man okt 03, 2016 14:37 pm

Hej.

Du kan også prøve det her : http://www.bsr-tuning.dk/produkt/slick- ... 6S40206016
Til rensning af bl.a. dyserne.
Med Venlig Hilsen.
Peter.
Volvo V70 III 2,5T med Polestar.
Ford Sierra Cosworth 4X4.
Peter57
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 233
Tilmeldt: ons mar 05, 2014 15:43 pm
Geografisk sted: Egedal.

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlægaf Charli Lund » man okt 03, 2016 16:00 pm

jeg har en v70 2001 2,4T den hugger ikke. du skal ikke regne med at de kan finde nogle fejl på magnet ventilen ved at læse den ud men skift den vis den aldrig har været skiftet. de holder ikke så mange år men er tilgengæld heller ikke så dyre omkring 500 kr. jeg købte opgraderet model til min en heavy duty. den kostet vist 1100 kr i sverige ved autotech. men allers ville jeg også gå efter at skifte tændrør ud og andre service dele måske tændspoler også.
Charli Lund
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 92
Tilmeldt: søn nov 23, 2014 18:25 pm

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlægaf Larfis » man okt 03, 2016 16:04 pm

Jeg har lige fået skiftet en mørnet ladetryksventil på min V70 2.5T (måske samme som magnetventil), der også gav sig til udtryk ved hakkende/huggende accelleration i området 80-110km/t. Efter den blev skiftet trækker den enormt fra 0 og opefter :-) Skal forbi værkstedet i morgen i anden forbindelse og kan få det korrekte navn på ventilen de skiftede.
****
Volvo V70 2,5T Momentum 2008
Larfis
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: lør jul 20, 2013 10:37 am
Geografisk sted: København

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlægaf Ecto1 » man okt 03, 2016 17:35 pm

Peter57 skrev:Hej.

Du kan også prøve det her : http://www.bsr-tuning.dk/produkt/slick- ... 6S40206016
Til rensning af bl.a. dyserne.


Mange tak for dit svar ! Jeg har faktisk hørt det før mht tændrør skal være originale og jeg kunne levende forestille mig den tidligere ejer har sparet på det. Jeg er frisk på at prøve tilsætnings produktet ( selvom jeg aldrig har haft den store fidus til de læsninger ) men jeg er frisk på at prøve :)
Volvo v70 2.4T
Ford Fiesta Ecoboost. 1.0 125
Mitsubishi Grandis
Fiat Marea 2.0 HGT
Toyota Twincam 16 GT
Toyota GT Coupe
Ecto1
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: søn jun 26, 2016 16:44 pm

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlægaf Ecto1 » man okt 03, 2016 18:06 pm

Charli Lund skrev:jeg har en v70 2001 2,4T den hugger ikke. du skal ikke regne med at de kan finde nogle fejl på magnet ventilen ved at læse den ud men skift den vis den aldrig har været skiftet. de holder ikke så mange år men er tilgengæld heller ikke så dyre omkring 500 kr. jeg købte opgraderet model til min en heavy duty. den kostet vist 1100 kr i sverige ved autotech. men allers ville jeg også gå efter at skifte tændrør ud og andre service dele måske tændspoler også.



Mange tak for dit svar. Jep jeg er enig ! Tændrør og magnetventil. Tror det er Bosch tændrør den forroge ejer har sat på.
Volvo v70 2.4T
Ford Fiesta Ecoboost. 1.0 125
Mitsubishi Grandis
Fiat Marea 2.0 HGT
Toyota Twincam 16 GT
Toyota GT Coupe
Ecto1
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: søn jun 26, 2016 16:44 pm

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlægaf Ecto1 » man okt 03, 2016 18:09 pm

Larfis skrev:Jeg har lige fået skiftet en mørnet ladetryksventil på min V70 2.5T (måske samme som magnetventil), der også gav sig til udtryk ved hakkende/huggende accelleration i området 80-110km/t. Efter den blev skiftet trækker den enormt fra 0 og opefter :-) Skal forbi værkstedet i morgen i anden forbindelse og kan få det korrekte navn på ventilen de skiftede.


Mange tak for dit svar ! Uuh det lyder godt ;) jeg glæder mig helt sindssygt til at skifte det :-D
Volvo v70 2.4T
Ford Fiesta Ecoboost. 1.0 125
Mitsubishi Grandis
Fiat Marea 2.0 HGT
Toyota Twincam 16 GT
Toyota GT Coupe
Ecto1
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: søn jun 26, 2016 16:44 pm

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlægaf søren 2,4T » tirs okt 04, 2016 7:03 am

Ecto1 skrev:
søren 2,4T skrev:
Ecto1 skrev:Har igennem noget tid mærket at bilen hugger lidt ved accelleration - i den første tredjedel af accelerationen er der ikke noget, men efterfølgende er den noget ujævn. Der er BSR 1 tuning på og værkstedet har givet tuningen skylden ( efter lambdasonden og brændstoffilteret var skiftet) Prøvede at fjerne BSR og det gav
en noget jævnere accelleration, men der var stadig ujævnheder med samme frekvens.

Jeg har læst rund på forummet og der er alt lige fra Magnetventil til ny turbo af løsninger. Mit spørgsmål er så ! når bilen kommer på værksted hvor de for det meste roder med volvoer - ville de ikke kunne se om magnet ventil og turbo er defekt når de sætter computeren på ?

Tænker at magnetventilen kunne være i spil, den første jeg fandt på nettet var den på dette link http://atechmotor.com/atms-produkter/atm-magnetventil/ men det virker som om at den er til at tune med :shock: så hvis der er nogle af jer som ved hvad det er må i gerne skrive i tilfælde af at det er noget jeg skal holde mig langt væk fra.

Tak ellers for et godt forum !

Jeg ville holde mig til original tcv. Jeg kører t5 med ca.330hk, ingen problemer her. Men hvis den du har, aldrig har været skiftet, så er det bestemt ikke nogen ulempe med en ny. Huggeriet kan skyldes mange ting, blandt andet kan dit gasspjæld, dårlige, eller uoriginale tændrør, luftmængde måler, utætte slanger, lave ballade. Og der er mange flere ting. En slidt del behøver ikke nødvendigvis at sætte en fejlkode.


Har du aldrig oplevet at den hugger/accelerer ujævnt ? når jeg spørger er der fordi at jeg har svært ved at forestille den skal gøre sådan som standard, selv med bsr tuning på ?

Jo, men er ret sikker på at det er gasspjældet. Det er det udskældte med hvidt klistermærke. Tror jeg vil prøve at bygge det om til det kontaktløse system, når det flipper helt ud
2001 Volvo v70 t5
2012 Volvo v70 2,4 d5 215hk awd
søren 2,4T
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 247
Tilmeldt: man jul 30, 2012 11:28 am

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlægaf Charli Lund » ons okt 05, 2016 9:53 am

gas spjældet på min døde da den havde gået 350000 km og kom med fejl men kørte faktisk rimlig oki og hakke ikke så jeg tror ikke det er dit gasspjæld det er galt med.
Charli Lund
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 92
Tilmeldt: søn nov 23, 2014 18:25 pm

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlægaf Ecto1 » ons okt 05, 2016 10:47 am

Charli Lund skrev:gas spjældet på min døde da den havde gået 350000 km og kom med fejl men kørte faktisk rimlig oki og hakke ikke så jeg tror ikke det er dit gasspjæld det er galt med.


Jeg håber heller ikke det den løsning jeg skal ud :shock: Jeg tænker at det enten må være tændrør eller magnetventil. Nogle siger at det ikke har noget at sige om det er originale tændrør - men LANGT de fleste Volvo folk siger at det SKAL være originale tændrør så det hælder jeg mest til.

Tak for dine svar
Volvo v70 2.4T
Ford Fiesta Ecoboost. 1.0 125
Mitsubishi Grandis
Fiat Marea 2.0 HGT
Toyota Twincam 16 GT
Toyota GT Coupe
Ecto1
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: søn jun 26, 2016 16:44 pm

Næste

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster

cron