Cringvig skrev:Hvor langt har den kørt siden du skal ha lavet dyser ?
Hej Chris
Den har kørt omkring 110.000 km. Har kun kørt bilen de sidste 30.000. Fra 2009 til 2015, 6 år har maskinen kun gået 80.000 og det er ikke meget for en diesel om året. Nærmere af det onde. Jeg er ikke tilfreds med motorens gang kold som varm i tomgang og synes også at de ryster lidt ved kørsel. Min kone vil sikkert hævde at jeg er lettere hysterisk
.
Motoren fik nyt DPF omkring 82.000 fordi den regenererede hele tiden. Volvo opdagede ikke at to gløderør var kaput. Kan være at skiftet af gløderørene havde givet mere liv til DPF. På den anden side har de første år som dieselmotor måske også været hårdt med de få km og måske en del koldkørsel.
Har gennemgået og renset EGR-ventil samt gasspjæld og bypassventil til intercooleren. Indsugningsmanifolden er noget snasket og jeg mangler sikkert at afmontere denne og rense den.
Min interesse for renoveringen af dysserne, skyldes at jeg gerne vil kende til mulighederne.
Min plan er nu at måle returen på dysserne og sikre mig at alle dysser returnerer lige meget diesel. Gør de ikke det, bliver det en gang dieselrens direkte gennem pumpen og dysserne. Er det fortsat virkningsløst så må jeg se på en renoveret dysse.
Bilen kører omkring 20 km/l ved 120 km/t og 15,5 km/l ved 130 km/t.