Hej.
Nu er EGR ventilen skiftet. Det havde ikke den store effekt desværre.
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian
KajXC90 skrev:Hvor længe efter startermotoren slipper holder den strøm på gløderørene ?
Hvis kompressionen på en eller flere cylindre er bob-bob-bob semi-OK, så er det måske netop når gløden slukker efter koldstarten, at du oplever udsættere og den måske går i stå.
Det vil du formentlig netop ikke opleve, når oliefyret har kørt en forvarmning.
Jeg ved godt Volvo D5 er særligt kilometer-robust, men der er vel beretninger om motorer, der er slidt til kanten af driftsikker efter 300000 km. Spørgsmålet er således: Er kompressionen OK ? V.h. Kaj
KajXC90 skrev:OK. Skal EGR åbne ved kold tomgang ?
Det jeg ved om EGR er generelt at EGR er aktiv/reguleres ved mellem belastning (altså ej tomgang og ej fuld gas) og kun når en vis motortemperatur er opnået. Der er sikkert flere parametre med nu - fx udetemperatur og diverse sensorer før og efter partikelfilter. V.h. Kaj
Klågem skrev:Hvad med armen til hvirvelspjældet. Den er vel ikke faldet af.
Lars møller skrev:Klågem skrev:Hvad med armen til hvirvelspjældet. Den er vel ikke faldet af.
Hej.
Nej. Den sidder som den skal. Den bliver ved med at melde fejl på gløderør. Selv om de åbenlys ikke fejler noget og gløder som de skal. Kan der ligge en anden fejl der giver udslag i denne fejl?
Tilbage til El-system og Instrumenter
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster