Hjælp - Volvo tester i Stor-Kbh/Midtsjælland

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Hjælp - Volvo tester i Stor-Kbh/Midtsjælland

Indlægaf CC13DK » tirs dec 06, 2016 17:30 pm

Hej,
Er der tilfældigvis en venlig sjæl, der kan hjælpe med fejllæsning på min Volvo V50 1.6D? Min bror er VW mekaniker, men kan med almindelig EOBD/OBD2 ikke se nok omkring, hvad der er galt. Min bil kører pt i nødprogram, hvilket er pænt irriterende (og farligt), når man 90% af tiden kører på motorvej.

Fejlen omhandler diesel partikel filteret og/eller trykdifference sensoren - vi ved bare ikke konkret hvad. Vi har fejlsøgt og nulstillet, men kunne ikke klare det med med EOBD/OBD2.

Håber der er en, der kan hjælpe, så jeg kan finde ud af, hvad der skal skiftes.

Hilsen Charlie
CC13DK
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs dec 06, 2016 17:23 pm

Re: Hjælp - Volvo tester i Stor-Kbh/Midtsjælland

Indlægaf CC13DK » ons dec 07, 2016 10:41 am

Jeg betaler naturligvis for ulejligheden...
CC13DK
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs dec 06, 2016 17:23 pm

Re: Hjælp - Volvo tester i Stor-Kbh/Midtsjælland

Indlægaf Nielsenand » ons dec 07, 2016 11:37 am

Der må ikke komme penge mellem Volvosnakkere :D
Skriv en privat besked til mig, så finder vi ud at udlæsning - hvis du vil køre til Hvidovre....

/Anders
Nuværende biler:
Volvo V60 D4 Inscription VBL AUT 2019
Volvo V60 T5 Summum Manuel 2011
Citroën 2cv 0.6 Club 1985
Tidligere biler:
Volvo S60 2.4 140hk Momentum
Nielsenand
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 335
Tilmeldt: man aug 12, 2013 8:42 am
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Hjælp - Volvo tester i Stor-Kbh/Midtsjælland

Indlægaf CC13DK » ons dec 07, 2016 11:39 am

Ok :)
CC13DK
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs dec 06, 2016 17:23 pm

Re: Hjælp - Volvo tester i Stor-Kbh/Midtsjælland

Indlægaf volvo_thor » man dec 19, 2016 11:23 am

Hej og tak fordi jeg må komme ¨med i klubben,med min lille V50 2.0D :D Er helt ny på forummet, men har nu haft volvo i tæt bekendtskab i hele 6 måneder - hvilket er både godt og spændende :wink:
Jeg har en delphitester, og kan derfor godt læse fejl med partikelfilter osv. Men har lige skiftet gløderør og glødenet i oliefyret. Og håbede i denne sammenhæng at jeg lige kunne slette fejlen og se om det kunne starte op. Her så læst mig til at der skal en Vida/dice tester til at gøre dette. Sådan en skal jeg selvfølgelig have bestilt, men indtil den kommer igennem juleposten, ville det være fedt at se om jeg kunne få varme på dytten igen :D
Så hvis der var en venlig sjæl på sjælland - bor selv sydsjælland og arbejder midtsjælland - så ville det være det være fedt :D

Angående det med diff sensor og partikelfilter. Så har jeg selv lige været det igennem. Det blev klaret med en manuel udrensning - af med filteret og give det omgang koldaffedtning natten over. Godt med varmt vand igennem og så på med det igen. Dernæst kunne jeg med testeren se at den nye diff sensor var defekt. så kører pt med den gamle sensor igen og har ingen fejl mere.
volvo_thor
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 71
Tilmeldt: man dec 19, 2016 11:08 am

Re: Hjælp - Volvo tester i Stor-Kbh/Midtsjælland

Indlægaf volvo_thor » tirs dec 20, 2016 23:09 pm

problem løst!

Jeg skulle bare lige lærer at bruge min Delphi tester. Man skal ud og vælge "climate". Så er der en undermenu hvor "additional heater" kan vælges. Og så slettede jeg bare fejlene, som bla var for lav spænding og for mange forsøg. Nu virker fyret igen :D
volvo_thor
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 71
Tilmeldt: man dec 19, 2016 11:08 am

Re: Hjælp - Volvo tester i Stor-Kbh/Midtsjælland

Indlægaf Ulrik Friis » ons dec 21, 2016 22:37 pm

Super med din tilbagemelding. Velkommen til :)
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Hjælp - Volvo tester i Stor-Kbh/Midtsjælland

Indlægaf Kingo » tors dec 22, 2016 8:22 am

volvo_thor skrev:problem løst!

Jeg skulle bare lige lærer at bruge min Delphi tester. Man skal ud og vælge "climate". Så er der en undermenu hvor "additional heater" kan vælges. Og så slettede jeg bare fejlene, som bla var for lav spænding og for mange forsøg. Nu virker fyret igen :D

Hvad er det for en tester du bruger? Evt link
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Re: Hjælp - Volvo tester i Stor-Kbh/Midtsjælland

Indlægaf volvo_thor » fre dec 23, 2016 14:17 pm

Hej :D

Det var ham her på dba.
http://www.dba.dk/andet-biltilbehoer-delphi/id-1028211730/

Han er super flink og hjælper også med at installere det på din maskine og du kan også lige snakke med ham om din bærbar er fornuftig til testeren - bla.
Min bærbar er bare en gammel IBM T60'er med 2gb ram og windows 7- og her virker det lige ud af landevejen - ikke engang specielt langsomt eller noget.
Det er noget med at selve testeren lige skal opdateres for at virke ordenligt med programmet og bilen - i hvert fald tilfældet med min V50'er.
God Jul :D
volvo_thor
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 71
Tilmeldt: man dec 19, 2016 11:08 am

Re: Hjælp - Volvo tester i Stor-Kbh/Midtsjælland

Indlægaf volvo_thor » fre dec 23, 2016 14:23 pm

Har forresten fået byttet min diff sensor, til en ny - der rent faktisk virker :D
Den gamle sensor viste 25hPa selv når bilen var slukket, hvilket ECU'en også brokker sig over med tiden. Den nye senor,skøjtede ud over hele spektret med alt fra 0 til 100hPa. Og især når den gik i 0 over et par sekunder, troede bilen at man havde tabt udstødningen, siden at trykket forsvandt. Den helt nye nye sensor ligger stabilt på ca 8-10hPa i tomgang og følger omdrejningerne som det kun kan være naturligt :D Nul fejl i instrumentbordet i hvertfald og ingen fejl med testeren. Bilen har dog stadig lidt kænguru indbygget i ny og næ, uafhængig af varme, koldstart og alt andet. Gætter på at det er EGR'eren der skal skiftes. Den var nemlig sort helt ind til servoventilen sidst jeg rensede den. Nogle siger også railtrykssensor - hvilket man ikke kan aflæse med tester, fordi den står og synger ved så høj en frekvens at man skal have scope på. Men nu må i se hvor vild jeg bliver, med at få den til at kører perfekt - i mine øjne :lol:
volvo_thor
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 71
Tilmeldt: man dec 19, 2016 11:08 am


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster