Vida Dice

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Vida Dice

Indlægaf Volvos » tirs jan 17, 2017 23:51 pm

Hej

Ny bruger her på sitet og måske mit indlæg er kommet i den forkerte skuffe :-)

Jeg vil lige høre Jeres erfaringer med Vida Dice - har set en del af disse kinakloner på Ebay.

Ud over fejludlæsninger kan man så også foretage ændringer? - kan man f.eks. nulstille fejlkoder, tilslutte fyr og anhængertræk osv. - eller er det bare ren udlæsning?

Er der nogle Vida Dice kinaklon forhandlere I kan anbefale eller er det blot at prøve lykken? :)
Mvh. Søren
Volvos
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: tirs jan 17, 2017 22:19 pm

Re: Vida Dice

Indlægaf Claus » tors jan 19, 2017 15:19 pm

Hej Søren
Velkommen på volvosnak.
VIDA DICe kan bruges til læse fejl og nulstille fejl samt servicelampe.
Det er ikke muligt at software opdaterer som fyr og anhængertræk er.
Det er muligt at ændre nogle få parameter, men det kommer an på model og årgang.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Vida Dice

Indlægaf Claus » tors jan 19, 2017 15:19 pm

Hej Søren
Velkommen på volvosnak.
VIDA DICe kan bruges til læse fejl og nulstille fejl samt servicelampe.
Det er ikke muligt at software opdaterer som fyr og anhængertræk er.
Det er muligt at ændre nogle få parameter, men det kommer an på model og årgang.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Vida Dice

Indlægaf Volvos » tors jan 19, 2017 23:27 pm

Hej Claus

Tak for velkomsten samt tilbagemeldingen. Jeg havde håbet på, at "pakken" kunne lidt mere (anhængertræk osv.), men sådan er det jo nok bare.

Der må være andre herinde som har købt testsættet - på Ebay er der jo en del af vælge imellem og kvaliteten er nok også forskellig, så måske der er nogen som vil dele deres indkøbserfaringer.

I første omgang er til det til V70 diesel, aut. fra 2002, så det ville være fint, hvis også man kunne nulstille gearkasse og lignende.

Mvh.
Søren
Mvh. Søren
Volvos
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: tirs jan 17, 2017 22:19 pm

Re: Vida Dice

Indlægaf Ulrik Friis » fre jan 20, 2017 12:43 pm

Her kan du også købe den: http://www.cardiag.co.uk/volvo-vida-dice-diagnostic-tool-56.html. Det virkede OK for mig.

Såvidt jeg er orienteret, har folk købt deres VIDA mange forskellige steder, og jeg kan ikke huske at der har været rapporteret om dårlige erfaringer.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Vida Dice

Indlægaf Stall'n » man jan 23, 2017 11:48 am

Ulrik Friis skrev:Her kan du også købe den: http://www.cardiag.co.uk/volvo-vida-dice-diagnostic-tool-56.html. Det virkede OK for mig.

Såvidt jeg er orienteret, har folk købt deres VIDA mange forskellige steder, og jeg kan ikke huske at der har været rapporteret om dårlige erfaringer.



Jeg købte min fra Aliexpress.com, bestilte levering m. DHL og havde den inden for en uge.
https://www.aliexpress.com/item/2014-Ne ... 0.0.FuHjhN

Den har allerede tjent sig selv hjem. :D
Stall'n
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: fre jan 20, 2017 15:29 pm

Re: Vida Dice

Indlægaf Kim S » man jan 23, 2017 13:58 pm

Der kan være stor forskel på de enkelte produkter, indmaden i dem er en af de ting man lige skal være obs på, bla. selve "hoved chippen" er der mange forskellige af, samt samlingen af disse... prøv bare at google det.
Prøv også søge funktionen på dette site, der er til nogle timers læsning :D ... selve hoved chippen kan også fås i "full" udgave der skulle give lidt flere valg i nogle ting, her er lige en side du kan læse lidt på og se de forskellige ting i gode og dårlige proudukter.
https://frdiyobd2.wordpress.com/2015/07 ... d-scanner/
Men læs læs og så læs lidt mere om det, jeg var mega lang tid om at finde en jeg vil købe, og alligevel faldt jeg i .... trode jeg købte i frankrig... først da jeg fik en mail om at nu var den sendt, kom det frem at den kom fra østen... nøhjjj røde øre og lidt sur... men de havde så lavet en frakture med en pris så der ikke kom told, moms og div afgifter på, plus den kom med gls så den skulle heller ikke forbi post dk som jo tager 160 kr for at stemple en pakke fra østen.
Det første jeg gjorde var at åbne den for at kikke ind i den for at se hvad der var og hvordan den var samlet på kortet..... heldigvis var alt som de havde skrevet og de rigtige ting sad godt og sikkert på deres plads..
Så er der lige din laptop, den skal have de rigtige ting i sig ( og der kan ikke laves små smut veje ) ...... jeg har en blærbar KUN med vida dice relateret ting på INTET andet, der er skrevet side op og side ned med folk der ikke har kunne få det til at virke, enten fordi compu ikke er sat rigtigt op eller at der er konflikter med andre programmer.
Har snart haft min i et stykke tid, og har stadigvæk ikke fået lært det ! ! ! det er meget indviklet at bruge ( syntes jeg ) nogle pc nørder siger at det er let, men sådan er vi jo så forskellige :D
Jeg har også en autel scanner, den klare det sgu lige så godt det der med at slette og finde fejl, fordelen ved vida dice er at der kan man få hjælp på skærmen og finde reservedele og deres nummer, samt hjælp til at lave dette stykke arbejde.... så tror det er lidt en smags sag om det er det værd.... den kan MEGET og er sikkert en kæmpe hjælp, men man skal virkelig sætte sig ind i brugen af den... det er ikke bare lige... så hvis man ikke bliver taget i rø.... ved købet, og får den til at virke uden for meget ballade, ja så er det kun tiden om at lære at bruge den der ...... ja .. tager tid
Held og lykke med at finde din..... :D
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: Vida Dice

Indlægaf Volvos » tirs jan 24, 2017 8:39 am

Hej Kim

Tak for dine input. Det ser ud til, at det er samme surdej som testere til andre bilmærker mht. kvalitet og udbud - og også muligheden for at købe i EU, der dog er samme kinavarer som når man handler direkte, blot tilføjet et "grossistled" mere :-)

Der er en nedre/bagatelgrænse på varer, der koster ca. kr. 80,- og derunder ved import fra ikke-EU-lande, hvor der normalt ikke opkræves beløbet på kr. 160 hos PostDanmark.

Mvh.
Søren
Mvh. Søren
Volvos
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: tirs jan 17, 2017 22:19 pm

Re: Vida Dice

Indlægaf Kim S » tirs jan 24, 2017 12:00 pm

Der er en der hedder Claus herinde.... en sand volvo guru ( håber ikke han bliver fornærmet, når jeg siger af den gamle skole :D ) han er gammel volvo mekker og kan en HEL del.. også med vida dice, han havde/har en god ide om at samle nogle af os vida dice tumber og lave et lille kursus/gennemgang af denne :D
Men som alle med famillie, arbejde og fritids interresser kan det være svært at få det til at gå op i en højre enhed med at få tiden til det... men håber der lige pluselig kommer et lille pusterum hvor han " keder " sig....
I mellem tiden så øver jeg mig hjemme ( ikke lige nu i den kulde ) men ellers.....
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: Vida Dice

Indlægaf akbaltzer » søn mar 12, 2017 23:24 pm

Hej Volvo gutter
har lige købt vida dice 2014D multi.
den kom også fra østen som så mange andre , tros den blev købt på tysk hjemmeside.
Mit problem er at DVD skiven er af så dårlig kvalitet at den ikke kan få det hele med , har prøvet med flere DVD læser uden held . kunne det tænkes der var en venlig sjæl herinde der har en der virker
og som gider og brænde en kopi til mig , ved ikke om det behøves at være multi languages eller alm. 2014A eller 2014D.
evt. sms 22792105 mig så finder vi også ud af det med betaling
venlig hilsen
Allan
akbaltzer
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs jan 24, 2017 21:48 pm

Re: Vida Dice

Indlægaf Volvos » søn mar 12, 2017 23:41 pm

akbaltzer skrev:Hej Volvo gutter
har lige købt vida dice 2014D multi.
den kom også fra østen som så mange andre , tros den blev købt på tysk hjemmeside.
Mit problem er at DVD skiven er af så dårlig kvalitet at den ikke kan få det hele med , har prøvet med flere DVD læser uden held . kunne det tænkes der var en venlig sjæl herinde der har en der virker
og som gider og brænde en kopi til mig , ved ikke om det behøves at være multi languages eller alm. 2014A eller 2014D.
evt. sms 22792105 mig så finder vi også ud af det med betaling
venlig hilsen
Allan


Hvad med at kontakte leverandøren? - det burde vel være gratis at få en ny kopi, hvis ikke produktet virker.
Mvh. Søren
Volvos
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: tirs jan 17, 2017 22:19 pm

Re: Vida Dice

Indlægaf Ulrik Friis » søn mar 12, 2017 23:49 pm

Jeg har sendt en PB.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Vida Dice

Indlægaf Tomsen » man mar 13, 2017 12:13 pm

Jeg faldt over denne hjemmeside : http://www.obdresource.com/

Der kan man hente 2013 og 2014 gratis.
Man køber det til 0$ så får man adgang til et download link.

Jeg har selv hentet derfra, så nå bliver jeg nødt til at få købt mig en DICE, så jeg kan begynde at bruge det til noget :)
Patchen følger dog ikke med, så den skal man finde på nettet, men det var lige til via google.
Volvo V70 2,4 D5 2004
Mercedes R320 2007

Tidligere biler:
Volvo S60 2.4T 2001
Audi A4 Avant 1,8T
Tomsen
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre nov 16, 2007 18:31 pm
Geografisk sted: 4100 Vigersted

Re: Vida Dice

Indlægaf jesperf » tors mar 16, 2017 0:18 am

Jeg har ikke haft held med obdressource.com - er der andre steder man kan få fingre i softwaren umiddelbart? Jeg har ikke helt kastet mig over en dice endnu, men kunne godt tænke mig de oplysninger og vejledninger Vida indeholder...
Mvh. Jesper

Tidligere:
2008 V70 III 2,5T aut benzin
2002 V70n 2,4 aut benzin 140hk, km 345.000
jesperf
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: ons apr 27, 2016 16:18 pm
Geografisk sted: 9400 Nørresundby


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster