Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian
Heinejepsen skrev:Nå jeg skrev lige en mail til BKAuto ved Århus for at høre hvad deres mening og om de kunne gøre noget umiddelbart. Jeg har kun skrevet med dem og vi har aftalt at jeg kommer forbi en dag da de lige skal se den først inden de konkluderer noget (hvilket lyder ganske fornuftigt). Men hans melding var at det var en dårlig ide jeg havde fået gearkassen skyllet fordi så satte der sig skidt i filtret og det skulle gearkassen afmonteres og renses for at fikse. Det forstår jeg ikke noget af, tænker da at det må være bedre der sidder spåner i filtret end den kører med gammel sort olie. Men der er måske noget jeg har misforstået??
Heinejepsen skrev:Jeg var faktisk forbi dem i dag for at få dem til at kigge på det. Og selvfølgelig opførte den sig helt eksemplarisk da han var med ude at køre - det er jo klart
Men Det er også værst når den er semi varm, altså de 12 km jeg har på arbejde der når den ikke at blive varm nok til at skifte blødt. Men som i dag med 75 km på motorvej så gjorde den. Han sagde at det nok var ventilhuset, skod. Men de ville gerne have den kold så de kunne mærke det. Så jeg laver en bil bytte tur i næste uge, så kan de se om det er det.
Den er blevet skyllet lige præcis på den måde vist i videoen. Og efterfølgende faktisk fået 4 liter skiftet igen. Bare ved at tappe af fra bundskruen og nyt på.
Nu ser vi hvad de siger ved BK, de virker umiddelbart seriøse og til at snakke med.
Ulrik Friis skrev:Nu har jeg fået læst op på automatgearkasser og jeg har set nogle videoer på YouTube, hvor netop AW55-50/51 kassen bliver splittet fuldstændig ad. Og jeg fik så indlæst nyeste software til TCM i morges - uden at det hjalp på mit problem, som er hårde skift.
Jeg var så forbi BOS Transmission i Karlslunde i eftermiddags for at få deres diagnose, og den var at filteret er fyldt op, så den ikke kan lave olietryk nok til de delikate skiftefunktioner ved lave omdrejninger. Under prøvekørslen lavde den også hårde skift op, hvor jeg kun havde lagt mærke til de hårde skift ned i gear. Årsagen til jeg ikke havde mærket de hårde skift ved opgearing var, at jeg som regel accellerer med mange omdrejninger, hvor det så lykkes pumpen at presse tryk igennem filteret. Men når den skulle skifte gear ved lave omdrejninger opstod de hårde skift. Og han var sikker på det ikke var solenoiderne, da gearkassens alder er ret høj.
Desuden var han lidt imponeret af, at gearkassen havde kørt 381.000 km, da de nyere kasser slet ikke holder så længe.
Diagnosen giver god mening efter det jeg har lært om kasser de sidste dage. Så jeg har bestilt en ny gearkasse.
Ulrik Friis skrev:Nu har jeg fået læst op på automatgearkasser og jeg har set nogle videoer på YouTube, hvor netop AW55-50/51 kassen bliver splittet fuldstændig ad. Og jeg fik så indlæst nyeste software til TCM i morges - uden at det hjalp på mit problem, som er hårde skift.
Jeg var så forbi BOS Transmission i Karlslunde i eftermiddags for at få deres diagnose, og den var at filteret er fyldt op, så den ikke kan lave olietryk nok til de delikate skiftefunktioner ved lave omdrejninger. Under prøvekørslen lavde den også hårde skift op, hvor jeg kun havde lagt mærke til de hårde skift ned i gear. Årsagen til jeg ikke havde mærket de hårde skift ved opgearing var, at jeg som regel accellerer med mange omdrejninger, hvor det så lykkes pumpen at presse tryk igennem filteret. Men når den skulle skifte gear ved lave omdrejninger opstod de hårde skift. Og han var sikker på det ikke var solenoiderne, da gearkassens alder er ret høj.
Desuden var han lidt imponeret af, at gearkassen havde kørt 381.000 km, da de nyere kasser slet ikke holder så længe.
Diagnosen giver god mening efter det jeg har lært om kasser de sidste dage. Så jeg har bestilt en ny gearkasse.
Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster