Vi solgte vores 940T / 330.000km / 1998 for nogle måneder siden.
Vi har haft den fra ny og den er aldrig blevet undervognsbehandlet.
Undervejs har jeg skiftet den ene forskærm på grund af tæring omkring stænklappen.
Der var naturligvis begyndende tæring i bunden, men det største problem hvad tæring angår, var stenslag i lakken.
De var alle vegne og svære at behandle selvom jeg var tidlig uden med skalpel og lak.
Det var ikke på grund af tæring vi solgte bilen.
Vibration fra kardan/bagtøj som flere i dette forum har oplevet, kunne ikke løses på trods af at flere mekanikere var involveret i opgaven.
Jeg vil spørge den nye ejer om han har løst problemet og bringe denne viden til Volvosnak.
----
Jeg vil bestemt ikke fraråde undervogsnbehandling.
Vores 'nyindkøbte' V70TN2 / 2008 /225.000km har fået en Dinitrol behandling i Roskilde.
Det har en simpel årsag: Jeg bliver snart pensioneret så vores V70 bliver sikkert vores sidste 'sjove' bil, - og den skal derfor holde længe.
--
Min erfaring med Volvo biler (se min signatur) er, at de nemt holder 20 år uden efterbehandling.
Jo, mine 245'ere (1981 og 1988) havde problemer med dørbundene, indvendig omkring bagskærmene, ved triplesamlingen bag kofangeren under bagklappen og frontklapens ombuk forrest.
Der blev svejst en del i de to biler
.
Min nuværende 850 har fået skiftet begge forskærme. Volvo's rustbehandling havde en blind plet på midten af begge skærmes inderside. Der rustede de igennem, - lige midt i pladen!
Det er planen at den bil kommer til at fylde 22 år før den bliver skiftet ud. Jeg ville sikkert være i stand til at holde den kørende til den blev 30 år, men jeg har ikke en garage og det er ikke længere sjovt at ligge under en bil ude i vejret når man er over 60 år
/oakey
/oakey