Åben bagklap

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Åben bagklap

Indlægaf Glocksp2 » fre mar 17, 2017 13:40 pm

Hej er den lykkelige ejer af en s60 fra 06 ,som har været problem fri,men nu melder den om åben bagklap selvom den er lukket !! Når den så står åben siger den ingenting i display .Efter en del tryk ,på forskellige knapper fik jeg en fejlkode 061 frem . Måske er der nogle her på siten ,som har en god ide til en løsning foruden at skifte hele låsen :shock:
Glocksp2
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn mar 12, 2017 13:23 pm

Re: Åben bagklap

Indlægaf Ulrik Friis » fre mar 17, 2017 14:46 pm

Prøv at tjekke ledningsføringen fra bilen over i bagagerums klappen. Der kan være knækket en ledning eller isoleringen er måske slidt af, så utilsigtet stelforbindelse opstår.

Der må sidde en samlekontakt i nærheden af overgangen. Tag den fra hinanden og mål på hver ledning. Virker centralåsen på klappen?
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Åben bagklap

Indlægaf Glocksp2 » lør mar 18, 2017 11:01 am

Hej Ulrik tak for svar ,vil jeg prøve, ja centrallåsen virker, er dog noget,som ikke er helt ok, når jeg låser bilen blinker blinklyset ikke mere ,kun ved lås op ,så gør de,der mangler også lyd fra højttaler i højre side af bilen ,så der er noget el som driller
Glocksp2
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn mar 12, 2017 13:23 pm

Re: Åben bagklap

Indlægaf århusC » tors jul 13, 2017 9:58 am

Jeg havde samme problem på min S80. Der var det kablet der var knækket.

Prøv at tage ved kablet lige der hvor det bukker (fra klap ned til bil), og vrid lidt i det mens du trykker på knappen til bagklappen. Ved mig kunne jeg få låsen til at reagere, og på den måde fandt jeg ud af at det var kablet. Måske du kan gøre det samme.
1999 Volvo S80 - 2.4 aut.
århusC
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 14:15 pm
Geografisk sted: Århus C.


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 13 gæster