VIDA afstilling

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

VIDA afstilling

Indlægaf eriz » søn apr 02, 2017 16:52 pm

Da højre sædevarme ikke syntes at virke, afmonterede jeg stikket under sædet. Så får man rød alarm for airbag. Så tag akkumulatoren fra først. men så kan man jo ikke måle, om der er spænding til varmen.
Det lykkedes mig at afstille alarmen med VIDA "CSC-delivery - erase all".
Men det fjerner ikke "Service overskredet". Hvordan gør man det med VIDA?
eriz
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 40
Tilmeldt: tors dec 18, 2014 21:52 pm

Re: VIDA afstilling

Indlægaf Ulrik Friis » ons apr 05, 2017 18:08 pm

Det er næppe strømtilførslen til sædet, der er problemet, det er nok snarere en knækket varmeledning i sædet. I VIDA må du kunne se hvad modstanden i varmelegemet skal være, det skal du bruge et multimeter for at måle.

Jeg kan ikke huske helt præcist hvor i VIDA du nulstiller servicekoden, men det kan også gøres uden VIDA. Søg her på forum eller google det.

Hovedreglen mht. at adskille multistik er, at strømmen skal tages fra bilen.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: VIDA afstilling

Indlægaf eriz » fre apr 07, 2017 9:54 am

Tak til Ulrik. Med hensyn til sædevarmen, så har jeg ikke fundet et korrekt diagram, der viser hvilke af de mange poler i multistikket, der går til varmeelementerne.
Med hensyn til reset service, så fandt jeg ikke løsningen her på Volvosnak, men på Nettet. Det virker for flere modeller, bl.a. V50. Den officielle betegnelse er: "Reset Maintenance Message", og det gøres ved: hold på trip reset - sæt tænding på - vent til gult I blinker - slip trip reset - hør bip - sluk for tænding. Man kan så tænde igen og se, at service meddelelsen er fjernet. Sådan.
eriz
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 40
Tilmeldt: tors dec 18, 2014 21:52 pm

Re: VIDA afstilling

Indlægaf Ulrik Friis » lør apr 08, 2017 20:54 pm

Det var da godt du fik nulstillet service beskeden. Nu er det jo nok også beskedent i hvilket omfang vi kan hjælpe dig, fx med et diagram, når du ikke fortæller hvilken bil det er. Jeg er helt med på du selv ved hvilken bil du har, men det er helt mørklagt for os.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: VIDA afstilling

Indlægaf eriz » lør apr 15, 2017 20:31 pm

Ja, undskyld at jeg ikke har været her nogle dage og ikke har nævnt modellen eksakt. Det er en V50 2.4 aut 2008. Den er jeg i øvrigt glad for.
eriz
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 40
Tilmeldt: tors dec 18, 2014 21:52 pm


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster