Uha, Strandvaskeren satte mig på plads.
'I stand corrected' som de siger på den anden side af vandet., man skal ikke gå på kompromis med sikkerhedsudstyr.
Min agt var at fortælle hvor billigt det er at gøre arbejdet 1000 gange sikrere med et par billige bukke i forhold til at ligge under en bil der kun bliver båret af en dunkraft eller ligger af på nogle træstykker fra brændestablen.
En smule forbedring i sikkerheden blandt hjemmemekanikere er bedre end ingen. Gode, solide bukke der koster lidt ekstra er en god investering hvis man har lyst til at nå pensionsalderen.
I denne verden af biler er det klogt at tænke frem: Hvad kan der ske når jeg gør dette?
Dette handler lige meget om at køre på vejen som om at reparere bilen.
En kikset overhaling der resulterer i et frontalt sammenstød eller en bil på en dunkraft der falder ned på tossen der er ved at skifte olie kan slå mennesker ihjel.
--
Det er det spændende, men også udfordringen i dette forum, at man sjældent ved hvilken baggrund medlemmerne har...
I det pågældende indlæg af Jacob er det svært at vurdere om han er ung eller gammel, om han er begynder, en erfaren hjemme-mekaniker eller måske professionel ud i bilbranchen.
Han nævner gevindundervogn, - jeg kender ikke udtrykket, men antager at noget i undervognen kan justeres. Det lyder som en der har læst på lektien.
Hans spørgsmål om hvad der, med god fornuft, ellers kan gøres når han har det hele adskildt tyder på at han ikke har stor erfaring med reparation og vedligehold af gamle biler.
Måske tager jeg helt fejl, men så kommer der sikkert et svar fra Jacob
.
--
Idet jeg håber det ovenstående snik-snak giver forstand
/oakey