rep af oliefyr volvo v50 1,6D 2007

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

rep af oliefyr volvo v50 1,6D 2007

Indlægaf Batman » ons maj 10, 2017 11:26 am

Hej er der nogen der kan hjælpe med et godt sted at få rep. et oliefyr på Volvo v50 der er blevet lavet for 13.500 kr for 4 år siden og nu igen er startet med at ryge kraftigt for slet ikke vil tænde mere Volvo har udlæst for fejl og siger at fyret skal skilles for diagnose min 7-8000 kr øv godt nok dyrt at holde kørende.
Batman
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs maj 09, 2017 14:29 pm

Re: rep af oliefyr volvo v50 1,6D 2007

Indlægaf gunsmoke » ons maj 10, 2017 16:42 pm

Batman skrev:Hej er der nogen der kan hjælpe med et godt sted at få rep. et oliefyr på Volvo v50 der er blevet lavet for 13.500 kr for 4 år siden og nu igen er startet med at ryge kraftigt for slet ikke vil tænde mere Volvo har udlæst for fejl og siger at fyret skal skilles for diagnose min 7-8000 kr øv godt nok dyrt at holde kørende.

Det lyder nu en kende voldsomt. Har også haft disse "fejlstarter" på fyret i vores 1.6D'er. Løsningen var en adskillelse og rens suppleret med et nyt gitter om glødepinden samt en ny glødepind. Det kræver et vist håndelag at reparere dette, men vi er på ingen måde oppe på flymekanikerniveauet.
gunsmoke
 

Re: rep af oliefyr volvo v50 1,6D 2007

Indlægaf Batman » ons maj 10, 2017 21:11 pm

Hej Bo
Nej måske ikke flymekanik men priser i samme højde, Volvo vil i hvert tilfælde have 7-8000 for det og hvis det er andet end brænder og glødepind ja så er det bare dyrere.
Hvor fik du lavet det ?
Batman
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs maj 09, 2017 14:29 pm

Re: rep af oliefyr volvo v50 1,6D 2007

Indlægaf gunsmoke » ons maj 10, 2017 21:38 pm

Batman skrev:Hej Bo
Nej måske ikke flymekanik men priser i samme højde, Volvo vil i hvert tilfælde have 7-8000 for det og hvis det er andet end brænder og glødepind ja så er det bare dyrere.
Hvor fik du lavet det ?

Jeg lavede selv i løbet af en lørdag eftermiddag. Købte stumperne hos www.butlertechnik.com. Ved adskillelsen skal der bruges en stor pakning som har nummer 20.1820.99.0001.0A og gitterrøret om glødepinden 25.2121.99.0113.0A. Udefra så gitteret fint ud, men da det kom ud var der en større plamage af fastbrændt sod mv. Selve glødepinden skulle have nummer 25.2106.01.1300.2A. Det kan godt betale sig at skifte hele molevitten nu man er i gang. Det er lidt bøvlet at få fyret ud og ind. Der findes flere monteringsvejledninger på nettet. Husk at få afmonteret ledningen til vandpumpen og når den monteres igen må den ikke ligge op ad udstødningsrøret på fyret, men ligger mellem beslaget og "torpedopladen".
gunsmoke
 

Re: rep af oliefyr volvo v50 1,6D 2007

Indlægaf Claus » lør maj 13, 2017 9:37 am

Lige et spørgsmål. Er dit fyr en pakeringsvarmer, som man kan indstille med en tid, eller er det en tilskudsvarmer som bare lever sit ejet liv.
Det første du bør få gjort er udløst for fejl og få den reesat. Få den startet op med hjælp fra vida og lad den køre så længe den kan for at brænde sig ren.
Fremadrettet, selv om det er en med timer bruges den også som tilskudsvarmer.
Den lille tur i brugsen når den at starte fyret uden at brænde sig ren så stopper du bil og dermed også fyret, det soder til og så får du samme problem.
Du skal selv starte fyret medens du i brugsen så det brænder sig rent.
Har dit fyr ikke timer så er der kun at lade bilen køre til tilskudsvarmer er færdig med at varme.

At tage fyret ud rense og skifte gløderør og dysse, kræver lige lidt viden og håndelag, men langt fra umulig.
Da jeg byggede knægtens fyr om, rensede jeg brændkammeret med en ukrudtsbrænder.

Hvis du ikke har modet selv så prøv den lokale Automester han er noget billigere end volvo
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: rep af oliefyr volvo v50 1,6D 2007

Indlægaf Batman » man jul 31, 2017 9:50 am

så er fyret fikset blev lavet ved bosch Esbjerg fik skiftet styreboks pris 8.500 dyrt at have fyr skal aldrig have Volvos org. igen men bil uden og så få noget eftermonteret det org. koster åbenbart ca 10.000 at rep. hver 4 år :-(
Batman
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs maj 09, 2017 14:29 pm

Re: rep af oliefyr volvo v50 1,6D 2007

Indlægaf volvo_thor » lør aug 12, 2017 10:25 am

Av - det var mange penge:
Jeg fik mit til at køre igen med denne metode, som jeg har skrevet her:
http://www.volvosnak.dk/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=13952

Selve oliefyret koster kun 4K og styreboksen er typisk en enkelt lodning under en siliconemasse, som man dog skal være lidt ihærdig for at grave væk :?
Glødesi og glødestift koster 700kr og hele motoren kan rykkes frem, så man kan pille fyret ud - uden lift eller grav.
Brændkammeret skilte jeg ikke ad, men hældte ovnrens ind igennem udstødningen på fyret, så det blev opløst.
volvo_thor
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 71
Tilmeldt: man dec 19, 2016 11:08 am


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 11 gæster