Varcuum og urolig tomgang.

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Varcuum og urolig tomgang.

Indlægaf Kim S » tors maj 18, 2017 11:50 am

Min V70 2.4T aut AWD 2001 står og svinger op og ned i tomgang, og når jeg holder stille i D kan den finde på at lave et ret kraftigt ryk fremad ( så man skal holde ret kraftigt på bremsen for ikke at hoppe ind i den der holder foran ) den kommer også med nogle hurtige ryk frem eller bak når man triller i tomgang ( ikke så smart når man kører i garage og lige skal 10 cm mere :shock: )
Var til syn i tirsdags ( fløj lige igennem :D ) der var der både en syns mand og en kunde ( mekaniker ) der begge sagde at det var et varcuum problem ... det var volvo åbenbart kendt for.
Har søgt lidt og kan se at det er MEGET kendt... men mange får at vide at det er gasspjældet det er beskidt eller LMM der er defekt...
Jeg har haft vida på den og INGEN fejl........... LMM er skiftet, nye org tændrør isat og gasspjældet er blevet renset med bell ad samt den har fået service rens i benz.... Det har IKKE hjulpet eller lavet nogen som helst ændringer ! ! !
Er der nogen der har en måde at tjekke varcuumen ud over at kikke på div slanger efter revner og div samlinger..... der er godt nok mange :shock: ! ! ! og hvis det er et kendt problem må der vel være en metode der kan bruges.
Håber der er en klog der kan komme med et andet svar end " nyt gasspjæld " da der er givet det svar MANGE steder ... hvor det IKKE har hjulpet en hujende ski.... :roll:
HJÆLP
kim
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: Varcuum og urolig tomgang.

Indlægaf Tomsen » tors maj 18, 2017 15:41 pm

Ved du om det er det originale gasspjæld der sidder på?

Har du haft gasspjældet af og renset det eller kun med rens i benzinen?

Jeg havde lign. problem som dig, dog ikke helt så slemt at den hoppede når jeg først var bremset helt ned.
Jeg oplevede det ved at omdrejningerne faldt så meget lige før stilstand at den automatisk gassede op og det gav så et ryk lige før man stoppede helt op.

Mit gasspjæld var helt sort indvendigt efter rens med bremserens og en tandbørste fik jeg helt stabil tomgang tilbage og ingen dyk i omdrejningerne ved opbremsning.
Volvo V70 2,4 D5 2004
Mercedes R320 2007

Tidligere biler:
Volvo S60 2.4T 2001
Audi A4 Avant 1,8T
Tomsen
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre nov 16, 2007 18:31 pm
Geografisk sted: 4100 Vigersted

Re: Varcuum og urolig tomgang.

Indlægaf Kim S » tors maj 18, 2017 16:12 pm

Takker :D :D :D
Ikke kun rens i benzin... men noget der sprøjtes ind i indsugningen.... skal nok have den af og renset manuelt .... øvvvv :cry: :cry: :cry:
Det er det orginale gasspjæld fra dytten var ny.
Og det med at den gasser ned før stilstand gør den også, for så at stige igen.
Har lige brugt noget tid på at se slanger igennem og har ikke fundet noget ... såååååååå det må blive en manuel rens...
Jeg er en smule handicappet af dårlig ryg og kan ikke ligge/stå og bruge ryg og arme ret meget, så hvis der er nogen der kan/vil rense mit spjæld.. self mod betaling må i meget gerne skriv til mig..
På forhånd tak
Kim
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: Varcuum og urolig tomgang.

Indlægaf Kim S » tirs maj 23, 2017 9:13 am

Så er problemet løst ! ! :D :D :D :D :D
Manuelt renset :shock: det er godt nok noget lo.. at komme til :evil: ( og jeg gør det ALDRIG merer, det kostede en dag på langs, og nogle grimme piller :shock: :shock: :shock: )
Det var ikke så beskidt som jeg trode, så utroligt at det kunne lave så meget rod i tomgangen.
Men nu står den på 800 rent ( med et lille bitte udsving når aircon træder ind ) så dejligt at det spiller.
Tak for indput.. :D
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: Varcuum og urolig tomgang.

Indlægaf Tomsen » tirs maj 23, 2017 9:22 am

Hej Kim

Godt du fik det renset!

Jeg var også overrasket over at der ikke skal mere til for at lave rod, synes heller ikke mit var særlig beskidt og forventede faktisk slet ikke det var mit problem.
Volvo V70 2,4 D5 2004
Mercedes R320 2007

Tidligere biler:
Volvo S60 2.4T 2001
Audi A4 Avant 1,8T
Tomsen
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre nov 16, 2007 18:31 pm
Geografisk sted: 4100 Vigersted


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 24 gæster