Symptomer på defekt hovedcylinder / bremseforstærker

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Symptomer på defekt hovedcylinder / bremseforstærker

Indlægaf Morten Rud » søn apr 30, 2017 7:21 am

Hej har en Volvo v40 fra 01
Har lige fået skiftet caliber og klodser på begge baghjul hos mekkeren. Men nu går pedalen nærmest i bund før den bremser ordentligt. Har stadig ikke prøvet en katastrofeopbremsning pga nye klodser. Regner jo med at mekkeren har luftet godt ud, og tænker at det måske er hovedcylinderen. Oprindeligt ville jeg selv skifte klodserne, men så her at caliperen var så smadret i stemplet at man ikke kunne dreje det tilbage. Trillede så stille til mekker uden det ene sæt klodser. Hvilket så jo medførte at pedalen kom længere ned end normalt. Hvilket jo kan ridse gummiet(mener jeg) i hovedcylinderen. Men hvis dette er sket; hvad er så symptomerne ?
Morten Rud
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: lør mar 18, 2017 11:46 am

Re: Symptomer på defekt hovedcylinder / bremseforstærker

Indlægaf Claus » fre maj 19, 2017 8:57 am

Selvfølig kan hovedcylinder tage skade, med det lyder mere som dårlig udluftning eller en bremseslanger der ikke har det godt.

Hvordan kan du finde på at køre uden bremseklodser på det ene hjul. Var stemplet hoppet ud af caliberen ville du ikke have nogen bremsede på bilen, jeg er da glad for at du skriver det, så overlevede du da turen :D
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Symptomer på defekt hovedcylinder / bremseforstærker

Indlægaf Waltersdorff » fre maj 19, 2017 17:00 pm

Heldigt for dig og dit kørekort at du ikke mødte politiet, som ham her gjorde:

https://youtu.be/Jr9oFW-NBEY

:D
Waltersdorff
I en Volvo sidder stjernen bag rattet

Volvo S60, 2.4, 188HK (BSR), år 2008; 0-100 km/t: 10,2 sek.; 228.000km.
BMW F800ST, 85HK, år 2012; 0-100 km/t: 3.9 sek; 24.000km.
Brugeravatar
Waltersdorff
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: ons maj 16, 2012 15:31 pm
Geografisk sted: Aarhus

Re: Symptomer på defekt hovedcylinder / bremseforstærker

Indlægaf Strandvaskeren » lør maj 20, 2017 8:38 am

Op i måsen med politiet og kørekortet, det er jo kun et spørgsmål om penge og at skulle tage bussen indtil kørekortet er i hus igen, det heldige er da at der ikke var en eller anden der blev tromlet ned fordi bilen ikke kunne bremse ordentlig.

Jeg har desværre prøvet både at køre en kat, et egern og en fasan over, ingen af delene var en fed oplevelse, den der bump, knas oplevelse kunne jeg sagtens have undværet. Jeg kører ikke pænt fordi jeg er bange for bøder eller klip i kortet, hvis det går galt er det kun et spørgsmål om økonomi og det upraktiske i offentlig transport i en periode, det kan jeg kort sagt betale mig fra. Jeg håber af hele mit hjerte at jeg HAR ramt de ting jeg kommer til at ramme i min resterende tid som bilist, knock on wood, men hvis uheldet en dag er ude og jeg får sendt en eller anden i rullestol eller på kirkegården, så vil jeg naturligvis have det svært med det - men hvis det samtidigt skete fordi jeg valgte at køre uden bremser eller var igang med at trille hjem i en brandert eller noget andet idiotisk, så er jeg ikke sikker på jeg nogensinde kunne tilgive mig selv.

Jeg kører pænt og holder min bil i orden fordi jeg ikke vil have blod på køleren, skid hul i bøder og klip i kortet, min samvittighed er noget jeg skal leve sammen med resten af livet.

På et sidespor, og ikke for at forsvare det at køre uden bremseklodser, men biler i dag med individuel abs på alle 4 hjul har 4 separate bremsekredse, så manglende klodser i 1 kaliber må vel betyde at den stadig bremser på 3 ud af 4 hjul - indtil hovedcylinderen løber tør for bremsevæske?
Hygge..
Thomas
2002 S60 2.4 uden mølle
Strandvaskeren
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 189
Tilmeldt: lør okt 01, 2016 14:37 pm
Geografisk sted: Lidt udenfor Roskilde


Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster