Licensnøgle til opdatering af kort

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Licensnøgle til opdatering af kort

Indlægaf ZappaV60 » man jun 26, 2017 22:05 pm

Er der nogen som kan forklare hvorledes jeg anskaffer mig en licensnøgle til opdatering af kortet i navigationen?
ZappaV60
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: man jun 26, 2017 21:27 pm

Re: Licensnøgle til opdatering af kort

Indlægaf Koldstart » lør jul 01, 2017 23:03 pm

ZappaV60 skrev:Er der nogen som kan forklare hvorledes jeg anskaffer mig en licensnøgle til opdatering af kortet i navigationen?


Til hvilken bil og hvilken årgang.

Volvo har uforståeligt menge systemer med lige så ufortåeligt mange opdateringsmetoder. :roll:

Se f.eks. her: http://support.volvocars.com/se/downloads/Pages/downloads-systems.aspx?cstype=map
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Licensnøgle til opdatering af kort

Indlægaf ZappaV60 » søn jul 02, 2017 16:51 pm

Det er en V60 fra 2011. Jeg har været inde hos Volvo og fået en tid til softwareopdatering. Så snart de har lagt deres software på, så kan jeg efterfølgende selv opdatere kortet.
Vh
ZappaV60
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: man jun 26, 2017 21:27 pm

Re: Licensnøgle til opdatering af kort

Indlægaf Koldstart » søn jul 02, 2017 19:55 pm

ZappaV60 skrev:..., så kan jeg efterfølgende selv opdatere kortet.


God plan. Husk at scanne indlæg her på forum for at se, hvad andre har betalt for operationen. Prisen varierer voldsomt!

Du skal benytte en USB-stick, og det er vigtigt, at du lægger de downloadede filer i roden på denn stick, samt at sticken er formateret med FAT32.

Overførslen tager tid (2-3 timer), og foregår når tændningen er slået til. Men du kan godt afbryde opfdateringen (ved at slukke for tændning). Så genoptages opdateringen næste gang du starter din Volvo. For mig kørte det problemfrit.

Eneste problem: Nyeste kort du kan downloade til din Volvo, er så vidt jeg ved fra maj 2016. Vi er mange der håber, at der snart kommer et nyt kort! :(
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 21 gæster