Hej volvosnak-forum!
Jeg kører Amazon, hvilket jeg er vældig godt tilfreds med, og har tænkt mig at fortsætte med.
Men jeg går og overvejer at investere i en brugt Volvo af nyere dato, da jeg/vi også har nogle behov for noget driftsikkert, der for alvor kan klare lange ture til bl.a. Sydeuropa både med og uden campingvogn. Jeg er bare lidt (læs: meget) i tvivl om hvilken model og årgang jeg skal gå efter..???
Når jeg skriver nyere dato, mener jeg inden for de seneste 20 år.
Mit/vores kørselsbehov er ikke et dagligt behov, men snarere lange, og meget lange ture, når behovet er der.
Vognen skal være i god stand, og gerne station car m. træk.
Det behøver ikke at være luksusmodellerne med læderindtræk og klimaanlæg!
Det må også gerne være en model og årgang, hvor jeg i det mindste selv kan udføre almindelig vedligeholdelse og lettere reparationer.
Planen/drømmen er også, at det skal være en vogn, der kan holde i mange, mange år!
Og nu de svære spørgsmål:
Hvilke modeller og årgange har et særligt godt renommé (driftsikkerhed og holdbarhed)?
Hvor mange km skal den helst ikke have kørt?
Hvor mange penge er det nødvendigt at ofre, hvis ovennævnte krav/ønsker skal opfyldes?
Skal jeg hellere vælge noget helt andet end Volvo? (Grunden til at jeg tror det skal være Volvo, er, at jeg har indtryk af høj driftsikkerhed, holdbarhed og sikkerhedsniveau i forhold til mange andre bilmærker. Men måske forskellen på bilerne i dag ikke er så store uanset mærke?!?)
Er der noget jeg har glemt at forholde mig til? (Det er der sikkert..!?)
Måske nogle af jer Volvo-entusiaster kan give et par gode råd på vejen..?
Jeg ved det er vanskeligt at rådgive i dette, men jeg prøver alligevel, i håb om at der i det mindste kan tegne sig et billede, der kan pege i en eller anden retning..!?!
På forhånd tak!
Mvh
Søren