Volvo S60 Display skriver "BAGKLAP ÅBEN"

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo S60 Display skriver "BAGKLAP ÅBEN"

Indlægaf Fl. » tirs aug 01, 2017 9:58 am

1 August 2017
Vdr. Volvo S60 årg. 2004

Så har jeg fået et nyt problem, med min bil.
1. ..........Nu skriver den i displayet:" BAGKLAP ÅBEN"
Men bagklappen ... ER ... låst og jeg kan ikke åbne bagklappen, kun manuelt med nøglen i den "Skjulte lås" lige over nr. pladen.
Hvis jeg låser bagklappen op manuelt med nøglen og igen lukker bagklappen, er den stadig låst.
Med fjernbetjeningen, skulle man kunne låse bagklappen, uden at låse resten af bilen, men der sker ingenting.
Hvis jeg låser bagklappen op med nøglen, åbner bagklappen og med en skruetrækker trykker låsepalen ned, så den står i "LÅST" stilling, kan jeg med fjernbetjeningen, trykke 2 gange på "Bagklap knappen" så låse den op igen. Det lyder som om der er en lille motor der aktiveres og foretager oplåsningen.
2. .............Venstre fordør kan heller ikke låses/ åbnes med nøglen, den kan ikke dreje til nogen af siderne.
Kan de 2 fejl have forbindelse med hinanden ?
Har læst lidt i den medfølgende manual og prøvet nogle ting, som beskrives der, men jeg har stadig problemet med ikke at kunne komme ind i bagagerummet.

Har nogen et bud på en evt. løsning ???

Hilsen Fl.
Fl.
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 94
Tilmeldt: fre jan 25, 2008 0:13 am
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Volvo S60 Display skriver "BAGKLAP ÅBEN"

Indlægaf Peter_C » tirs aug 01, 2017 12:31 pm

Jeg tror det er ledningerne der er knækket lige på de 12-15 cm der er mellem karosseriet og klappen

Jeg pillede ledningsnettet ud af klappen på min S80 og loddede ledningerne og satte krympeflex på.
Det tager lidt tid, men er gratis udover et par stumper ledning og loddetin

Her er link til tråde fra dengang:
viewtopic.php?f=6&t=13001&p=71758&hilit=bagklap#p71758

MVH Peter
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 999
Tilmeldt: man okt 22, 2007 11:07 am
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Volvo S60 Display skriver "BAGKLAP ÅBEN"

Indlægaf Fl. » ons aug 02, 2017 9:25 am

Stor Tak til Peter_C for indlægget og de vedhæfte link, det hjælper på forståelsen.

Det ville måske have været lidt nemmere på min gamle 850èr, med blink kode systemet.

Men Tak igen

Hilsen Fl.
Fl.
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 94
Tilmeldt: fre jan 25, 2008 0:13 am
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Volvo S60 Display skriver "BAGKLAP ÅBEN"

Indlægaf Peter_C » ons aug 02, 2017 15:15 pm

Det ville måske have været lidt nemmere på min gamle 850èr


Det er nu ellers ikke fordi der er de store ben i det.
Inderbeklædningen af klappen og med (hvad jeg husker som udelukkende) standardværktøj, løsner man clips, stik osv. til ledningen kan trækkes ud.

Derefter skal man have fundet bruddet. På billede 1 fra min operation kan man se hvordan stort set alle ledningerne var knækket igennem.
Som jeg husker det kunne man mærke det igennem gummikappen, men ellers er det jo reelt kun max. 20 cm der skal fritlægges.

Plastiken på ledningerne er stenhård og knækker for et godt ord (det er derfor kobberet ikke kan holde) så hele stykket hvor ledningerne bukker dagligt når klappen åbnes, blev udskiftet.

Krympeflex på hver enkelt lodning og alle krympeflexede lodninger samles til sidst under en stor krympeflex. Husk at trække krympeflexerne på inden du lodder.
Husk også at lave lodningerne "aflange og tynde" da de ellers ikke kan være i den store krympeflex til sidst.

Vupti ... 2.000,- til et nyt ledningsharness sparet

MVH Peter
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 999
Tilmeldt: man okt 22, 2007 11:07 am
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Volvo S60 Display skriver "BAGKLAP ÅBEN"

Indlægaf Fl. » ons aug 02, 2017 23:45 pm

Tak IGEN, Peter_C, for en god og kyndig vejleding i Reparation af bagklap lednings net, jeg må ud og mærke lidt på ledningerne, før jeg foretager mig noget, men det lyder sansynligt, at dette er fejlen.

Tak endnu engang

Fl.
Fl.
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 94
Tilmeldt: fre jan 25, 2008 0:13 am
Geografisk sted: Midtjylland


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 19 gæster