V70 II MAN GEARKASSE

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V70 II MAN GEARKASSE

Indlægaf vos » tirs aug 29, 2017 6:50 am

Daw,jeg har en gearkasse der "hyler"TROR MEKANIKER HAR FYLDT FORKERT OLIE PÅ EFTER KOBLINGSSKIFTE !!.Efter jeg selv har laet olieskift med castrol 75w 90,og kørt 800 km er lyden næsten kun i 5 gear,er der en redning eller er det en anden gearkasse?
vos
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: man aug 28, 2017 9:03 am

Re: V70 II MAN GEARKASSE

Indlægaf Kim S » tirs aug 29, 2017 8:06 am

Er du sikker på at det er gearkassen ?
Hvis det først er kommet efter koplings skift.. tænkte jeg udrykkerleje, og det kan komme og gå lidt ... altså piverriet... men det skal abselut ikke sige noget, så tilbage til mekker og klag samt få det lavet.
Lad endelig være selv at rette/rode med det, da garantien på rep forsvinder ved det.
Hvis det er lavet " orange " ja så er der jo nok ingen garanti og så må man jo gerne selv rode lidt..... der er noget der hedder RSV, et tilsætnings produkt til olie i både motor, gearkasser, bagtøj, det er rimeligt dyrt men folk siger det virker ! !
Selv om at et tilsætnings produkt i mit hoved ikke kan lave rep af mekaniske dele, ja så gav jeg min gamle dyt en omgang af det.... en Audi A6 2,4 benzin med over 400 på klokken, den drak rimelige mængder af både benzin og olie, så tænkte at det måtte lige prøves indtil jeg fik en rigtig bil ( den jeg har nu )..... og det tog sgu lidt røven på mig, for efter et par tusind km havde den sgu kun brug for en trejde del af den olie den plejer at drikke..... såååååå
Men igen .... jeg ved ikke om jeg tror på det, det lyder forkert at det kan gøre noget som at opbygge et keramisk lag så tolerancen bliver mindre..... men igen igen hvad skete der for Audien ? ?
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: V70 II MAN GEARKASSE

Indlægaf vos » tirs aug 29, 2017 8:34 am

Daw Kim.Det er ikke udrykkerlejet,det blev også skiftet,og nej det er ikke lavet"orange"men af en lærling på et autopartner værksted,som jeg ikke bruger mere!Jeg er sikker på det er synkromes der synger da det kan høres tydeligt ved nedgearing,og det er lige det jeg søger aditiv eller måske en anden olie
vos
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: man aug 28, 2017 9:03 am

Re: V70 II MAN GEARKASSE

Indlægaf vos » ons aug 30, 2017 6:55 am

Jeg glemte at skrive at lyden er væk i optræk,og meget tydelig ved nedgearing,og ud af lige vej
vos
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: man aug 28, 2017 9:03 am

Re: V70 II MAN GEARKASSE

Indlægaf Kim S » ons aug 30, 2017 8:19 am

Øv da også...
Håber du kan få lyden væk, det er jo et dyrbart stykke hardware at pille ved såden en kasse :(
Bare mærkeligt det først er opstået efter koplings skift ( men selv et nyt leje kan jo være defekt :shock: ) .. nu ved jeg jo ikke hvorfor du ikke bruger dem mere ( og er jo også irelevant ) men jeg havde stået på hoved af dem til de havde fået den lyd væk :evil: , eller skriftligt havde givet en garanti på at de ikke var skyld i det... for at kunne banke dem i hovedet og kræve den garanti som autopartener kæden skilter med, så hvis det viser sig at det VAR en fejl fra dem der var årsag til det, ja så måtte de æde den regning fra et andet værksted på rep af deres fejl... ( håber ikke du skal igennem sådan en omgang, da det kan være en kamp at få et værksted til at indrømme at de har lavet fejl... FDM er geniale :D at have i baghånden i sådan noget rod.. ) håber at lidt magisk tilsætning kan virke he he
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 17 gæster