Service V70 D3 2012

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Service V70 D3 2012

Indlægaf Solberg » tirs aug 22, 2017 11:14 am

Hej

Har lige erhvervet mig en V70 2,0 D3 Summum aut. fra 2012. Min første Volvo - dejlig bil må man sige.

Har tidligere kørt BMW, og det får mig til undres over en ting ved Volvo'en. Den er ikke særlig meddelsom omkring service. Ja, det er selvfølgelig positivt, at den ikke skal til service lige nu, men kan man seriøst ikke gå ind nogen steder, og se hvor lang tid der er til den skal til service? Eller er det bare som i gamle dage: 1 år eller x antal km. Det kan jeg se står i instruktionsbog. Desuden savner jeg lidt at kunne se, hvad der laves til de enkelte service. Meddeler den det i øvrigt selv eller....?

En anden ting. Jeg har ladet mig fortælle, at det er klogt at skylle gearkasse (er ikke gjort) ved 60.000 km, samt skifte multirem for generator ved samme km. Ser ud til det er gjort. Dog er strammer ikke skiftet. Kunne godt tænke mig, at høre lidt erfaringer med dette.

Og en sidste ting; er services så standardiseret, at det er muligt at forespørge ved forskellige værksteder for at kunne sammenligne priser?

/Solberg
Solberg
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: lør aug 12, 2017 20:47 pm

Re: Service V70 D3 2012

Indlægaf Ulrik Friis » ons aug 30, 2017 20:32 pm

I princippet er service hos aut. Volvo værksteder ens, men det er jo ikke sikkert bilen følger standarden.

Bilen vil fortælle dig i infodisplayet, når det er tid til service - forudsat serviceindikatoren er nulstillet sidst den var til service. Du har vel en servicebog, hvor det gerne skulle fremgå?

Skylning af gearkasse vil forlænge dens levetid væsentligt og ikke mindst forbedre dens funktion.

Hvis du har mistanke om, at strammeren er slidt ned, så bør du skifte den. Du skriver ikke noget om hvor langt bilen har gået, så det er svært at hjælpe. Udskiftningen er ikke nogen langvarig sag.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Service V70 D3 2012

Indlægaf Solberg » ons aug 30, 2017 20:53 pm

Tak for svar. Var helt bange for jeg aldrig fik noget respons.

Bilen har gået 105.000 km. Den har sidst fået lavet service ved Volvo i Helsingborg ved 90.000 km. Helt overordnet har den fulgt serviceintervallerne - ingen slinger der. Synes bare det lidt irriterende at man slet ikke kan se nogen steder, hvad der skal laves. Den har ikke ret mange trælse ting, men at man ikke kan se hvornår olie, filtre, bremser mv. skal skiftes er simpelthen for "unørdet" for mig.

Jeg har forespurgt på en pris på skylning hos JTN Auto i Spjald - ved ikke om nogen kender Jørgen. Han har gjort meget i Volvo i mange år. Er dog helt bange for, at vi har snakket forbi hinanden, for prisen er ca. kr. 1.500. Lyder bare helt i skoven, når man tænker på at der går olie, filter, timer osv. i det.

/Solberg
Solberg
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: lør aug 12, 2017 20:47 pm

Re: Service V70 D3 2012

Indlægaf Solberg » ons aug 30, 2017 20:55 pm

Kan man i øvrigt se multirem, strammer osv. ovenfra? For alt jeg kan se at remme og strammer ovenfra, ser ud til at være i god stand.

/Solberg
Solberg
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: lør aug 12, 2017 20:47 pm

Re: Service V70 D3 2012

Indlægaf Ulrik Friis » søn sep 03, 2017 21:36 pm

Du kan ikke se om remstrammeren er OK.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.


Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster