Internet i XC-60

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Internet i XC-60

Indlægaf mbrandborg » man mar 06, 2017 10:39 am

Min XC-60 fra januar 2016, har et slot til et simkort, så det er muligt at lave WIFI i bilen. Rigtig fint at den udvendige antenne giver et stærkt signal. Jeg forstår dog ikke, at Volvo har valgt, kun at understøtte 3G og ikke 4G, som er meget hurtigere? Jeg arbejder som fotojournalist og har jævnligt behov for, lynhurtigt at sende mine billeder til redaktionen. Syntes det er lidt til grin, at jeg skal bruge et andet modem, når der nu er et slot til simkort! Foretækker at være fri for løse ledninger.
Har spurgt volvo, om de har planer om, at ændre til 4g, men har aldrig fået noget svar. Tror ikke, at det er nogen god ide, at forsøge med indgreb i systemet. Har nogen gode idéer?
Hilsen, Morten B

20. august 2017: Ja - så gik der godt og vel et halvt år. Nu har jeg skrevet til Volvo Danmark og bedt dem svare på mit spørgsmål På facebook har andre også kommenteret på og stillet spørgsmål til, hvorfor Volvo stadig bruger et så gammeldags system. Jeg vender straks tilbage med info her, hvis Volvo svarer på mine sprøgsmål. Hilsen, Morten B
mbrandborg
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs okt 04, 2016 20:21 pm

Re: Internet i XC-60

Indlægaf Shadows » ons sep 13, 2017 18:46 pm

Jeg har en lille løs 4G router fra 3.
Den fungerer perfekt når man er på farten. Også selv jeg når ikke er i nærheden af bilen :wink:
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Re: Internet i XC-60

Indlægaf Ulrik Friis » fre sep 15, 2017 20:42 pm

Du skal nok kigge opmærksomt på dit abonnement. Det kan godt være download er OK, men upload plejer altid at være latterligt langsomt.

Jeg bruger en Victorfone (http://www.victorfone.com), som klarer kommunikationen mellem bilen og mobilmasterne (3G) og laver wifi i bilen. Men mit mobilabonnement tillader ikke ret meget upload.

Shadows løsning med en 4G router er nok den bedste.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Internet i XC-60

Indlægaf mbrandborg » fre sep 15, 2017 21:25 pm

Tak for de gode råd. Jeg har også anskaffet et 4G modem fra Huawei. Mit abonnement hos Telmore, giver en super upload hastighed. Uden det bliver alt for teknisk, så har jeg programmeret mine pro DSLR-kameraer, så de kan uploade store tunge fotofiler på mit billedebureaus FTP-server.

Har jeg behov for en hurtig redigering eller Photoshop, bruger jeg min MAC Book PRO 13 ", eller min iPad Pro
En lille magnetantenne klarer forbindelsen i yderområderne her på Bornholm. Næste projekt er indkøb og montering af en af de smarte antenner, der "skyder" gennem ruden, da jeg ikke nænner, at bore huller i min fine Volvo.

Dejligt, at vi kan dele tips og trick her.
mbrandborg
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs okt 04, 2016 20:21 pm

Re: Internet i XC-60

Indlægaf Ulrik Friis » søn sep 17, 2017 14:23 pm

Når du nævner "store tunge" billeder, hvad fylder de så? Er det RAW format på 20-50 Mb?

Når du nu kaster dig ud i et antenneeksperiment, så vær opmærksom på, at en antenne, som skal sende, skal operere med et jordplan. Derfor virker en antenne bedst hvis den "står" på et biltag. Imidlertid kan man godt købe konstruktioner med indbygget jordplan.

Selvfølgelig er et jordplan også nyttigt til en antenne som modtager, men det er sendeeffekten fra bilen, som er vigtig, da det modtagne signal som regel er kraftigt nok til at der ikke går noget tabt selvom antennen er middelmådig.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.


Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster