Opdatering af V50

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Opdatering af V50

Indlægaf Pero » lør sep 09, 2017 12:59 pm

Hej

Er der en med et vida program som kan hjælpe mig med at opdatere min Volvo v50 . 2008. Jeg bor i Kbh.

Info.
Jeg har en lang historik med fejl osv på den bil , Volvo værkstedet som jeg har brugt vil "helst " kikke på min bil og ikke fejlfinde på den, den skriver antiskrids service, men sætter ingen fejl. Fejlen kommer ved ca 2500 omd. Det er fair nok som de siger til mig de skal bruge meget tid og evt. stumper og det vil blive dyrt. Har pt brugt 55-60 kilo på den.

Per
Pero
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør jul 02, 2016 16:57 pm

Re: Opdatering af V50

Indlægaf Ulrik Friis » man sep 11, 2017 17:54 pm

Vi kan ikke opdatere din Volvo men vi kan udlæse fejlkoder og slette dem der måtte være. Hvis der er en fejl på bilen skal værkstedet jo udlæse fejlen og bagefter finde ud af hvordan fejlen udbedres. VIDA giver nogle ideer til, hvordan det kan gøres.

Spørg værkstedet hvilke fejl man har udlæst og tag den derfra.

Hvis værkstedet ikke har VIDA skal du finde et der har.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Opdatering af V50

Indlægaf volvo_thor » tirs sep 12, 2017 20:35 pm

Hvad kan man se med en VIDA, som man ikke kan se med en Deplhi? Jeg kan nulstille fejl i f.eks oliefyr, motor osv, samt prøve forskellige funktioner af og udlæse livedata.Hvad kan en VIDA?
volvo_thor
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 71
Tilmeldt: man dec 19, 2016 11:08 am

Re: Opdatering af V50

Indlægaf Claus » ons sep 13, 2017 1:20 am

volvo_thor skrev:Hvad kan man se med en VIDA, som man ikke kan se med en Deplhi? Jeg kan nulstille fejl i f.eks oliefyr, motor osv, samt prøve forskellige funktioner af og udlæse livedata.Hvad kan en VIDA?


De ting kan VIDA naturligvis også.
VIDA har også et komplet reservedels katalog samt en reparations og service manuel.
Man får en lang liste med data på bilen samt en anvisning hvor den defekte komponent sidder samt hvordan den skiftes.
Jeg har arbejdet meget med VIDA, og har ikke fundet den sidste side, da man hele tiden bliver overrasket, over hvad VIDA kan.
Volvo værkstedet bruger VIDA software opdatering. Det kan vi desværre ikke da det kræver en opkobling til Volvo i Sverige.

VIDA er software delen som man installerer i sin computer og DISE er den hardware del som forbinder bil og computer.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Opdatering af V50

Indlægaf Claus » tors sep 14, 2017 12:23 pm

Lige en lille detalje.
En af mine gode venner køre i en xc90 og havde problemer med rettes potionscencor og fik den skiftet det hjalp ikke.
Der skulle en software opdatering til den er ikke helt billig. Volvo foreslog så at få lavet lille service hvor en komplet software opdatering af bilen er med gratis.
Det blev til et lille service hvor de skiftede olie og oliefilter luftfilter samt kabinefilter så blev undervognen gået efter. Alt software blev opdateret, og hans problem forsvandt.
Samlet pris med moms og miljø afgift. Tæt på 2400 kr

Det er bare en lille historie fra den virkelige verden :D
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Opdatering af V50

Indlægaf volvo_thor » søn jan 07, 2018 18:40 pm

Ok... det lyder godt nok fornuftigt. Normalt forventer jeg MANGE tusinde kr i regning fra volvo. Derfor kæmper jeg indædt for at klare det selv :D
volvo_thor
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 71
Tilmeldt: man dec 19, 2016 11:08 am


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 19 gæster