Volvo 960 II

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo 960 II

Indlægaf Volvo 960 2,5 » tirs okt 17, 2017 8:52 am

Hej

Er ny herinde.
Hvor køber man gode dele, til en 960?
Tænker på komplet tandremssæt.

Og hvad er intervallet, for tandremsskift?

Mvh Martin
Volvo 960 2,5
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: lør okt 14, 2017 10:06 am

Re: Volvo 960 II

Indlægaf Lenger » søn jul 01, 2018 9:40 am

Hej
Tænker biltema, bildeleshop på nettet - eller kør til en volvo forhandler, i aabenraa har du gerne ville hjælpe mig
Lenger
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons maj 02, 2018 22:07 pm

Re: Volvo 960 II

Indlægaf Claus » søn jul 01, 2018 17:29 pm

Bare et godt råd. Køb ikke gummidele hos Biltema så hellere thansen.
Allerbedst Volvo orginale reservedele.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Volvo 960 II

Indlægaf Kim S » man jul 02, 2018 9:10 am

Jeg købte en V70 for nogle år siden ( med masser af fejl og mangler ) tænkte at det kunne jeg selv lave billigt :)
Jeg er blevet MEGET kloger :D .... NU er jeg færdig ( næsten he he mangler kun bremseslanger foran.. de er 17 år gamle.. er købt og ikke mont. endnu ) men det er endt op med at jeg har købt billige uorginale dele 1`ste gang og så orginale dele 2`en gang .... jep 2 gange.. det har IKKE været nødvendigt med at købe ALT 2 gange, men har gjort det alligevel ( fred i sindet ).
Grunden til det var, at de dele jeg har skiftet.. har jo været på vognen i 15 - 17 år ... ja de har jo holdt ! og de uorginale dele ( nogle af dem ) ja de begyndte allerede at drille efter et par år ( ca ) plus at de uorginale dele IKKE har den korrekte pasform, det har jeg så fundet ud af efter jeg gik over til orginale dele, de passer 100% uden noget buk, skær eller pres.
Volvo dele ER dyre, men hvis det kan holde i så mange år første gang, ja så er det faktisk billiger end at købe 3-4 sæt af de billiger, for de billige holder IKKE som orginale dele.
Nu er en volvo også MEGET fintfølende ... ihvertfald hvad angår elektronik.. så der skal du være extra påpasselig med at købe det rigtige og tjekke samt lige tjekke en extra gang INDEN du får købt noget.
Har købt meget herhjemme, men som alle andre har mit pengetræ ikke båret nogen frugt endnu ( det må for fan.... da snart blomstre, det er over de 50 :lol: :lol: ) så Skandix i tyskland er blevet brugt også, de har utrolig mange orginale dele og flere gange er det kommet dagen efter jeg har bestilt ( jep det koster i fragt, men er stadigvæk billiger end i vores afgift plaget lille DK )
Så tænk dig om når du skal købe dele, i sidste ende kan det blive dyre at købe billigt :D
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 28 gæster