1.6D, skift af dysser, vil ikke starte

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

1.6D, skift af dysser, vil ikke starte

Indlægaf gunsmoke » ons okt 18, 2017 14:22 pm

Hej Volvosnakkere
Fik fat i et sæt brugte dysser til min Volvo S40, 1.6D fra 2009. Boschnummeret er det samme. Har fået tjekket dysserne for lækage osv. De er fine. Har nu monteret dysserne, maskinen gik kortvarigt i gang og vil nu ikke starte. Har udlæst fejl og der er ingen. Nogle bud på hvad fejlen kan være?
gunsmoke
 

Re: 1.6D, skift af dysser, vil ikke starte

Indlægaf Claus » ons okt 18, 2017 15:11 pm

Den skal luftes ud, der er siggert luft i dieselfilteret som skal ud før den køre igen.
Du kan også prøve at løsne røret til dysserne og så køre med starteren spænde rør fast igen, så burde den også køre.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: 1.6D, skift af dysser, vil ikke starte

Indlægaf gunsmoke » ons okt 18, 2017 16:23 pm

Claus skrev:Den skal luftes ud, der er siggert luft i dieselfilteret som skal ud før den køre igen.
Du kan også prøve at løsne røret til dysserne og så køre med starteren spænde rør fast igen, så burde den også køre.

Takker. Jeg prøver at lufte den ud. Nu du skriver dette, så kan det godt være at en af pakningerne på returen synger på sidste vers. Den lille grønne o-ring. Måske der kommer falsk luft ind der. Det må undersøges.
gunsmoke
 

Re: 1.6D, skift af dysser, vil ikke starte

Indlægaf gunsmoke » tors okt 19, 2017 15:20 pm

Så er maskinen kørende igen. Skulle lige udluftes. Det gøres ved at koble vakuum på returslagen i toppen af motorblokkens højre side. Vakuum holdes mens motoren startes. Derefter monteres returslangen. For andre der er ude i at skifte dysser så så jeg at der på ebay findes et komplet sæt "pakninger" med kobberskiver, afstandsring og pakningsring. De to sidste til toppen af dyssen.
gunsmoke
 


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 25 gæster