Fejlmeddelelse: Åben frontklap

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Fejlmeddelelse: Åben frontklap

Indlægaf Koldstart » tors okt 26, 2017 21:14 pm

Fra tid til anden får jeg meddelelse om åben frontklap, uden nogen påviselig grund.

Indtil i aften har jeg kunne fjerne meddelelsen, ved at åbne motorklappen og smække den igen. Men her til aften virkede den fremgangsmåde ikke længere.

Jeg har prøvet at spraye med kontaktspray ned i låsemekanismerne, og smurt de to låses anverfere med WD40 (de gik lidt trægt). men uden det ønskede resultat.

Er der nogen her som har en god idè til, hvad jeg skal prøve :?:

Jeg kan rent faktisk ikke se, hvor selve føleren sidder, men jeg har Googlet mig til, at den formentlig er sammenbygget med selve låsen. Er der nogen som har praktisk viden om præcis hvor denne føler sidder?

Hvis føleren skal skiftes, er der så nogen som ved om det er let eller svært? og er sådan en dims dyr?

Bilen er en S60 MY 2012.
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Fejlmeddelelse: Åben frontklap

Indlægaf Koldstart » lør okt 28, 2017 17:42 pm

Nå... så forvandt meddelelsen igen "af sig selv" efter knapt 18 timer. Måske skullle det der kontaktspray som jeg sprøjtede på låsene, have tid til at virke? Men fejl der forsvinder af sig selv kommer normalt også tilbage af sig, selv efter kortere eller lænegre tid.

Nogen fortalte engang, at man kunne have en ledningshunrig mår på besøg i motorrummet, fordi den bliver tiltrukket af den fiskeolie som fabrikanterne blødgør ledningernes isolering med. Men iflg. FDM skulle det dog være en myte:

https://fdm.dk/alt-om-biler/bilen-hverdagen/vedligeholdelse/skadedyr-bilen

Jeg hælder mere til, at det er en svensk nisse som komer på besøg fra tid til anden, sådan som fejlen sådan kommer og går. :wink:

Er der ikke nogen af d'herrer med indsigt i Volvos elnet som ved, hvor kontakten til "åben frintklap" befinder sig? Jeg kan ikke se noget som bare ligner en kontakt, når jeg åbner frontklappen.

En "lækker" sideeffekt af den defekte lukke-føler er, at alarmen går i gang ved den mindste ekstra påvirkning. Jeg synes jo bare det er festligt med sådan en natlig Volvo-seranade, men min nabo er åbenbart døv for de finere nuancer i Volvos reperoire. :lol:
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Fejlmeddelelse: Åben frontklap

Indlægaf Claus » søn okt 29, 2017 1:09 am

Uden at være helt sikker så sidder kontakten i låsen til frontklappen.
En lille justering af klap eller lås ville kunne gøre det.
Når den kommer og forsvinder af sig selv kan det skyldes temperaturen.
Kom over forbi en eftermiddag så kan jeg lige give dig en hjælpende hånd.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 21 gæster

cron