Udskift af Abs enhed og brændstofdyse Volvo V60

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Udskift af Abs enhed og brændstofdyse Volvo V60

Indlægaf SKOR7268 » man nov 13, 2017 11:53 am

Hej . Det er første gang jeg er på. Jeg har en Volvo V60 1.6 årg 2011. Den har pt kørt 92000 km. I marts måned 2017 oplevede jeg ved motorvejskørsel en pludselig ændret motorgang - ujævn og bilen gik ned i fart. Samtidig oplevede jeg en let hakkende motorgang. I display stod der " DSTC service påkrævet " Jeg prøvede at stoppe motor og starte påny for at se om det havde nogen effekt. Det havde det ikke, og bilen måtte på værksted. Her oplyste man mig et par dage senere, at Hydraulikenhed (abs) samt en brændstofsdyse skulle udskiftes . Det blev til en voldsom regning ! Torsdag d. 09/11 var den atter gal igen . Under motorvejskørsel gik motor pludselig ned i omdrejninger og fik ujævn motorgang. Selve oplevelsen helt identisk med hvad jeg oplevede i marts måned. Nu har værkstedet oplyst, at det drejer sig om en defekt indsprøjtningsdyse - nu nr. 4. Nu bliver jeg en smule skeptisk. Kan det have sin rigtighed, at 2 helt identiske oplevelser ikke har helt samme fejl/årsag? Det ville være rart, hvis nogen i panelet har en kommentar til mine oplevelser. Jeg er iøvigt rigtig glad for bilen. På forhånd tak. Mvh. Søren
SKOR7268
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør nov 11, 2017 11:40 am

Re: Udskift af Abs enhed og brændstofdyse Volvo V60

Indlægaf Claus » man nov 13, 2017 15:11 pm

Hej Søren og velkommen på volvosnak.
Hvis det er en defekt dyse så kan det godt have samme mønster som sidst. Der er 4 af dem.
Men som du beskriver det, lyder det mere som et tilstoppet dieselfilter.
Motoren køre i nødprogram og har svært ved af få mad nok til at holde motoren køerende. Et dieselfilter hos Thansen koster mellem 500 og 700 kr det sider med 6 bolte på 8 mm to slanger en ind og en ud samt en ledning med et stik.
Hvis du kan samle et ikea skab kan man også skifte et dieselfilter.
Den eneste speciale viden er at filteret skal tømmes for luft så filteret er fyldt med diesel før man igen prøver at starte motoren.
Jeg bruger en plastik slange på udgangen af filteret og så bare ind i munden og suge til der kommer diesel i slangen så er den udluftet
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Udskift af Abs enhed og brændstofdyse Volvo V60

Indlægaf SKOR7268 » fre nov 24, 2017 13:38 pm

Hej Claus. Tak for dit svar. Jeg har nyt - det var en dysse det var galt med - nu nr. 4. Jeg tillod mig herefter at bede om dokumetation for nødvendigheden af, at skifte abs enheden ved sidste værkstedsbesøg - i marts 2017 - efter nøjagtig samme oplevelse på motorvejen. Dengang blev dysse nr 3 nemlig skiftet . Jeg havde allerede dengang svært ved at se fornuften i deres diagnose, men skulle bruge bilen ! Jeg har efterfølgende fået godtgjort en stor del af regning nr.1 , da værkstedet ikke kan redegøre for hvorfor denne abs enhed er blevet udskiftet. Jeg synes efterfølgende jeg har fået en fair behandling af værkstedet og de er bestemt ikke stolte af deres håndtering af denne sag. Mvh. Søren :)
SKOR7268
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør nov 11, 2017 11:40 am


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 25 gæster