Knas med Parrot og iPhone

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Knas med Parrot og iPhone

Indlægaf gunsmoke » søn dec 10, 2017 12:42 pm

Hej Volvosnakkere
Hermed afklaring på et forhold som har flydt en del hos mig.

Har haft en del udfordringer med at min iPhone 7 tabte forbindelsen til min Parrot under en samtale. Møghamrende irriterende med stort M. Talte med en kollage som oplyste at fejlen ligger på iPhonen som kunne skulle kunne have en bluetooth lydkanal. Dermed kan jeg ikke tale i telefon, bruge fartkontrol.nu og en lydbog samtidig :shock: Sikken noget møg.
Godt at få afklaret forholdet og noget overraskende at Apple ikke kan levere på den front.
gunsmoke
 

Re: Knas med Parrot og iPhone

Indlægaf Henning.T » søn dec 10, 2017 17:17 pm

gunsmoke skrev:Hej Volvosnakkere
Hermed afklaring på et forhold som har flydt en del hos mig.

Har haft en del udfordringer med at min iPhone 7 tabte forbindelsen til min Parrot under en samtale. Møghamrende irriterende med stort M. Talte med en kollage som oplyste at fejlen ligger på iPhonen som kunne skulle kunne have en bluetooth lydkanal. Dermed kan jeg ikke tale i telefon, bruge fartkontrol.nu og en lydbog samtidig :shock: Sikken noget møg.
Godt at få afklaret forholdet og noget overraskende at Apple ikke kan levere på den front.


Forstår jeg ikke. Jeg har saphe fart kontrol. Et garmin ur og en parrot i min ene bil, alle 3 ting på bluetooth samtidig og det virker fint alt sammen.
Hvad for en parrot har du ?
Nu
15 Volvo XC60 D4
14 Renault Captur 1,5 DCI (Fruens)

Før
98 Volvo V70 T 2,5
97 volvo V70 2,5
11 Mazda 5 1,6D
08 Mazda 5 2,0B
97 Transporter T4 2,5B
93 Toyota carina 1,6SLI
86 Mazda 626 2,0Xl
96 Peugeot 106 Xi
80 Golf 1 1,6 LX
Henning.T
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 249
Tilmeldt: søn okt 20, 2013 22:37 pm
Geografisk sted: Glamsbjerg

Re: Knas med Parrot og iPhone

Indlægaf gunsmoke » tirs dec 12, 2017 18:17 pm

Henning.T skrev:
gunsmoke skrev:Hej Volvosnakkere
Hermed afklaring på et forhold som har flydt en del hos mig.

Har haft en del udfordringer med at min iPhone 7 tabte forbindelsen til min Parrot under en samtale. Møghamrende irriterende med stort M. Talte med en kollage som oplyste at fejlen ligger på iPhonen som kunne skulle kunne have en bluetooth lydkanal. Dermed kan jeg ikke tale i telefon, bruge fartkontrol.nu og en lydbog samtidig :shock: Sikken noget møg.
Godt at få afklaret forholdet og noget overraskende at Apple ikke kan levere på den front.


Forstår jeg ikke. Jeg har saphe fart kontrol. Et garmin ur og en parrot i min ene bil, alle 3 ting på bluetooth samtidig og det virker fint alt sammen.
Hvad for en parrot har du ?

Det er en MKI9100 (den med lille skærm) og software 2.20 som jeg husker det. Har en tilsvarede i den anden bil her med software 3.00 og samme fejl.
gunsmoke
 

Re: Knas med Parrot og iPhone

Indlægaf Kingo » tirs dec 12, 2017 23:04 pm

Jeg opgav min ck3200. Den blev ved med at genstarte i tide og utide.
Parrot opdaterede den ikke længere så gad ikke bruge mere krudt på den.

Valgte at skifte radio og parrot ud med en Pioneer sph da120 - og har ikke fortrudt. Det spiller bare.
Lyd,håndfri, streaming trådløst, Apple CarPlay etc
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Re: Knas med Parrot og iPhone

Indlægaf Henning.T » lør dec 16, 2017 8:01 am

gunsmoke skrev:
Henning.T skrev:
gunsmoke skrev:Hej Volvosnakkere
Hermed afklaring på et forhold som har flydt en del hos mig.

Har haft en del udfordringer med at min iPhone 7 tabte forbindelsen til min Parrot under en samtale. Møghamrende irriterende med stort M. Talte med en kollage som oplyste at fejlen ligger på iPhonen som kunne skulle kunne have en bluetooth lydkanal. Dermed kan jeg ikke tale i telefon, bruge fartkontrol.nu og en lydbog samtidig :shock: Sikken noget møg.
Godt at få afklaret forholdet og noget overraskende at Apple ikke kan levere på den front.


Forstår jeg ikke. Jeg har saphe fart kontrol. Et garmin ur og en parrot i min ene bil, alle 3 ting på bluetooth samtidig og det virker fint alt sammen.
Hvad for en parrot har du ?

Det er en MKI9100 (den med lille skærm) og software 2.20 som jeg husker det. Har en tilsvarede i den anden bil her med software 3.00 og samme fejl.


Ok er spændt på at se når jeg får min parrot mki9100 hjem. Har lige bestilt en til min nye bil. Den jeg har i min gammel bil er en parrot 3200 LS og virker rigtig fint.
Nu
15 Volvo XC60 D4
14 Renault Captur 1,5 DCI (Fruens)

Før
98 Volvo V70 T 2,5
97 volvo V70 2,5
11 Mazda 5 1,6D
08 Mazda 5 2,0B
97 Transporter T4 2,5B
93 Toyota carina 1,6SLI
86 Mazda 626 2,0Xl
96 Peugeot 106 Xi
80 Golf 1 1,6 LX
Henning.T
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 249
Tilmeldt: søn okt 20, 2013 22:37 pm
Geografisk sted: Glamsbjerg

Re: Knas med Parrot og iPhone

Indlægaf gunsmoke » lør dec 16, 2017 12:17 pm

Lige en update.
Kørte i bilen med iPhones kortfunktion/navigation og telefonsamtale på sammetid. Det så ud til at fungere.
Gik så fartkontrol.nu-appen igennem og kan se at der nu er en afkrydsningsmulighed for "Brug telefonens lydkanal". Den fik et kryds og bliver testet senere i dag.
Håber dermed at dette retter ind mod iPhones arkitektur.

Når ellers det tekniske virker er Parrot et fantastisk setup, men fin lydkvalitet, talegenkendelse og brugerinterface.
gunsmoke
 


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 13 gæster

cron