Instrument pære samt radio

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Instrument pære samt radio

Indlægaf Henning.T » ons jan 03, 2018 8:36 am

Nogen der kan fortælle mig hvad og hvor jeg kan se hvad pærens i mit instrument hedder?
Skal have skiftet nogen i belysningen da de er gået, men vil ikke skille hele instrument panelet ad, før jeg har fundet nogle nye pære.

Og hvad hedder de pære til radioen der er gået et par stykker også ?
Nu
15 Volvo XC60 D4
14 Renault Captur 1,5 DCI (Fruens)

Før
98 Volvo V70 T 2,5
97 volvo V70 2,5
11 Mazda 5 1,6D
08 Mazda 5 2,0B
97 Transporter T4 2,5B
93 Toyota carina 1,6SLI
86 Mazda 626 2,0Xl
96 Peugeot 106 Xi
80 Golf 1 1,6 LX
Henning.T
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 249
Tilmeldt: søn okt 20, 2013 22:37 pm
Geografisk sted: Glamsbjerg

Re: Instrument pære samt radio

Indlægaf Kim S » ons jan 03, 2018 9:30 am

Hello... og godt nytår
Da jeg skulle skift nogle i min bil, ja der blev også spurgt herinde, men lige pluselig var der forskellige "pære"svar og jeg tog derfor til volvo .... det var godt for det var slet ikke de pære der blev skrevet om :? :? :? , og da de pære ikke ligefrem er gratis :shock: så ville den tur til volvo være det svar jeg også vil give til dig... kør til volvo og få de pære der skal sidde i følge dit stelnummer, med mindre du har lavet om på nogle ting så vil det svare sig ..... især hvis du som jeg har en model der er fra en årgang .. men er en model i næste årgang ...
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: Instrument pære samt radio

Indlægaf Henning.T » ons jan 03, 2018 10:34 am

Kim S skrev:Hello... og godt nytår
Da jeg skulle skift nogle i min bil, ja der blev også spurgt herinde, men lige pluselig var der forskellige "pære"svar og jeg tog derfor til volvo .... det var godt for det var slet ikke de pære der blev skrevet om :? :? :? , og da de pære ikke ligefrem er gratis :shock: så ville den tur til volvo være det svar jeg også vil give til dig... kør til volvo og få de pære der skal sidde i følge dit stelnummer, med mindre du har lavet om på nogle ting så vil det svare sig ..... især hvis du som jeg har en model der er fra en årgang .. men er en model i næste årgang ...


Hej og godt nytår til dig også :)
Tak prøver jeg.
Var pærerne dyre ?
Nu
15 Volvo XC60 D4
14 Renault Captur 1,5 DCI (Fruens)

Før
98 Volvo V70 T 2,5
97 volvo V70 2,5
11 Mazda 5 1,6D
08 Mazda 5 2,0B
97 Transporter T4 2,5B
93 Toyota carina 1,6SLI
86 Mazda 626 2,0Xl
96 Peugeot 106 Xi
80 Golf 1 1,6 LX
Henning.T
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 249
Tilmeldt: søn okt 20, 2013 22:37 pm
Geografisk sted: Glamsbjerg

Re: Instrument pære samt radio

Indlægaf Claus » ons jan 03, 2018 11:57 am

Da jeg skiftede nogle pære i instrument klima og radio på min V70 fra 2001 købte jeg også hos Volvo. De var dyre, og da jeg kendte hvilken pære det var søgte jeg på nettet, der kunne jeg finde dem en del billigere.
Så tag de gamle ud, søg på nettet køb dem der.
Det er ikke den store opgave at skifte pære i instrumentetbrættet, der er flere YouTube klip der viser hvordan man gør.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Instrument pære samt radio

Indlægaf Kim S » tors jan 04, 2018 8:12 am

JA..... de er dyre.. mener jeg gav 80-90 kr stykket.... okay så har de jo også holdt ret mange år ( dem der sad i har siddet der i 16 år :D ) så alt er jo relativt :D
Eneste øv ved køb på nettet er at der er en farve kode på soklen ( grå, sort, hvid osv ) og den farve kode passer ikke altid når der er tale om kina pære og nogle af dem kommer UDEN det gummi overtræk der er på glasset, og dette gummi er altså ikke lige let altid at få af ( mine har små blå gummi dimser over ), og så er der tiden ! ! okay det er ikke så svært at skille ad og tjekke, men hvis du vil bruge bilen imens du venter på ( forhåbentlig ) de rigtige pære, ja så skal du jo samle den igen og skille den ad igen når de kommer, men er jo nok et spørgsmål om tid/lyst til det.
mvh. kim
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: Instrument pære samt radio

Indlægaf Henning.T » tors jan 04, 2018 8:16 am

Kim S skrev:JA..... de er dyre.. mener jeg gav 80-90 kr stykket.... okay så har de jo også holdt ret mange år ( dem der sad i har siddet der i 16 år :D ) så alt er jo relativt :D
Eneste øv ved køb på nettet er at der er en farve kode på soklen ( grå, sort, hvid osv ) og den farve kode passer ikke altid når der er tale om kina pære og nogle af dem kommer UDEN det gummi overtræk der er på glasset, og dette gummi er altså ikke lige let altid at få af ( mine har små blå gummi dimser over ), og så er der tiden ! ! okay det er ikke så svært at skille ad og tjekke, men hvis du vil bruge bilen imens du venter på ( forhåbentlig ) de rigtige pære, ja så skal du jo samle den igen og skille den ad igen når de kommer, men er jo nok et spørgsmål om tid/lyst til det.
mvh. kim


Mange tak køre til volvo. Min er 19 år så kan men vel godt ofre et par kr på et par pære :D
Nu
15 Volvo XC60 D4
14 Renault Captur 1,5 DCI (Fruens)

Før
98 Volvo V70 T 2,5
97 volvo V70 2,5
11 Mazda 5 1,6D
08 Mazda 5 2,0B
97 Transporter T4 2,5B
93 Toyota carina 1,6SLI
86 Mazda 626 2,0Xl
96 Peugeot 106 Xi
80 Golf 1 1,6 LX
Henning.T
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 249
Tilmeldt: søn okt 20, 2013 22:37 pm
Geografisk sted: Glamsbjerg

Re: Instrument pære samt radio

Indlægaf Henning.T » lør feb 03, 2018 11:06 am

Henning.T skrev:
Kim S skrev:JA..... de er dyre.. mener jeg gav 80-90 kr stykket.... okay så har de jo også holdt ret mange år ( dem der sad i har siddet der i 16 år :D ) så alt er jo relativt :D
Eneste øv ved køb på nettet er at der er en farve kode på soklen ( grå, sort, hvid osv ) og den farve kode passer ikke altid når der er tale om kina pære og nogle af dem kommer UDEN det gummi overtræk der er på glasset, og dette gummi er altså ikke lige let altid at få af ( mine har små blå gummi dimser over ), og så er der tiden ! ! okay det er ikke så svært at skille ad og tjekke, men hvis du vil bruge bilen imens du venter på ( forhåbentlig ) de rigtige pære, ja så skal du jo samle den igen og skille den ad igen når de kommer, men er jo nok et spørgsmål om tid/lyst til det.
mvh. kim


Mange tak køre til volvo. Min er 19 år så kan men vel godt ofre et par kr på et par pære :D



Når volvo forhandler/værksted kunne ikke hjælpe med pære :(
Så kan være man skal prøve at søge igen på nette og se om der er held med det, denne gang.
Nu
15 Volvo XC60 D4
14 Renault Captur 1,5 DCI (Fruens)

Før
98 Volvo V70 T 2,5
97 volvo V70 2,5
11 Mazda 5 1,6D
08 Mazda 5 2,0B
97 Transporter T4 2,5B
93 Toyota carina 1,6SLI
86 Mazda 626 2,0Xl
96 Peugeot 106 Xi
80 Golf 1 1,6 LX
Henning.T
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 249
Tilmeldt: søn okt 20, 2013 22:37 pm
Geografisk sted: Glamsbjerg

Re: Instrument pære samt radio

Indlægaf Kim S » lør feb 03, 2018 11:38 am

Kunne .... eller vil ikke hjælpe :shock:
Det lyder underligt.... hos Vestergaard ( gamle volvo sommer i Nærum ) skulle han bruge stel og chas nummer ( han gik selv ud og skrev dem ned ved bilen ... service service :D ) og så ..... taste taste... vupti .... pære der var behov for var på skærmen ( ja Alle pære var der...... så lige ud og se på dytten igen for at se hvor mange det var der skulle skiftes ..... service igen.... OVERTALTE ham til at sælge mig ALLE pære i hele radio konsol delen, da jeg syntes det var lidt dumt at skifte halvdelen og så skulle skille det ad igen når næste gamle pære gik.... Han syntes det var lidt overkill .... pga. prisen på dem... men som han sagde .. det er dine penge :D
SÅÅÅ lyder underligt at din mekker ikke kunne hjælpe.... hvis nu han kunne overtale dig til at DE skulle gøre det... ja så kunne alt nok lade sig gøre.
Har godt nok hørt om andre der heller ikke kunne få hjælp til at finde reservedele til dytten ( altså hvis man SELV ville rode med det ) og det er KUN mærke værksteder der ikke vil.... kan godt se at hvis de skal bruge tid på at finde ud af det, og så at kunden KUN siger tak og smutter hjem og bestiller det på nettet i udlandet.... ja så vil jeg sgu heller ikke hjælpe.. men hvis man KØBER det hos dem .... ja så er det ok ...
Håber du finder en løsning... evt en anden volvo forhandler der vil hjælpe OG sælge dem til dig.
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster