XC70 II - Styretøj retter op i små irriterende ryk

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

XC70 II - Styretøj retter op i små irriterende ryk

Indlægaf Bolvo » lør feb 08, 2020 5:20 am

Hejsa ... er helt grøn udi dette forum, da det også gælder for det at have en Volvo (endnu da - for den skal sgi holde i mindst 10 år! :-D )

Har kørt 11K km i min 'nye', dejlige XC70'er fra '06, som lige har rundet 217.000 km. Lagde fra starten mærke til - bortset fra under prøvekørslen(!!) - at styretøjet prøver at rette op af sig selv via nogle små irriterende ryk midt i svingene, specielt når der køres i rundkørslwe men også i andre sving. Dog langt fra altid. Ligeud-kørsel og/eller bløde sving klares uden problemer. På motorvej er den retningsstabil og den er i øvrigt dejlig let både at styre og køre i alle andre situationer.

Rykkene er ikke blevet mærkbart værre på de 11K km, jeg har kørt i den, men jeg vil meget gerne have det fikset. Det føles nemlig, som sidder der én ved siden af mig (der sidder selvfølgelig ikke nogen), som tager fat i rattet i en brøkdel af et sekund 1 til 2 gange midt i en rundkørsel, hvorved det selvfølgelig giver et lille ryk i rattet hver gang - plus det at bilen kører en anelse mere "ligeud" i disse brøkdele af et sekund = en ubehagelig umotiveret bevægelse, man ikke regner med, kommer - men det gør den! Måske lidt forkert at sige, at det føles som at nogen "tager fat i rattet", for det føles mere som om, at det er selve hjulene - eller et enkelt hjul(?), der får rattet til at dreje ud ad...

En meget ubehagelig følelse af "ukontrollérbarhed", man ikke er vant til, når man som jeg kommer fra Toyota (den sidste med 400K på bagen), hvor der ingen som helst problemer har været med styretøjet. Det gør bare, som det får besked på.

T.O. blev den 4-hjulsudmålt for et par måneder siden, hvilket overhovedet ikke hjalp, selv om den stod noget forkert både for og bag - spidsede for meget til foran og kørte tv. med begge baghjul. Flere af indstillingsmøtrikkerne var her - ikke rustet fast, men de sad derimod løse..!! (*hviske-hviske* - forrige ejer var kvinde - de lægger jo nærmest ikke mærker til, hvis de mister et hjul..!! :o *tsssss*) Sorry miss'es - overdrivelse fremmer forståelsen. I følge samme tidligere kvindelige ejer, er den gået igennem syn med det, som den er nu, og hun har aldrig mærket noget. Begge dele undrer mig meget... jeg ville ikke godkende den, hvis jeg mærkede noget sådant - og man kan ikke undgå at bemærke det, hvis man kører i en rundkørsel.

Anyway... hvis der er nogen af jer Volvo-kloge hoveder herinde, der har et par bud på årsagen.. f.eks. noget med den styreboks, der skulle sidde nede ved tandstangsstyringen (mener min ikke-Volvo mekaniker) - så hører jeg meget gerne nærmere. Jeg takker på forhånd. God weekend til alle.
Mvh. Bo
'06 XC70 2.5T man VOR
'73 KAWA 350-S2A x2½ (+3/4 '77 KAWA KH400-A4 res.dels-MC)
Før: '97 V70 2.0 T5 | '06 XC70 2.5T man VOR | '00 Avensis 1.8 Sol stc | '94+'95 Carina E 2.0 SLi stc | '85 AE82 Club Prestige, '89 do California | '78 Starlet 1.1
Brugeravatar
Bolvo
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: ons jan 22, 2020 1:54 am
Geografisk sted: Rudersdal, NSJ

Re: XC70 II - Styretøj retter op i små irriterende ryk

Indlægaf Strandvaskeren » lør feb 08, 2020 12:08 pm

Lånt billede fra nettet:
Billede

På min S60'er var det led der hedder nummer 13 på billedet blevet trægt.

Ved små styrekorrektioner var der ikke noget problem, men skarpere manøvrer hvor der skulle drejes mere på rattet blev det "firkantet".

Da jeg fik pillet ledet af kunne det bevæges let nok i "nord-syd" retningen, men var meget svært at bevæge i "øst-vest" retningen pga. rust/korrosion. Det nye led jeg udskiftede med gik let og smidigt i alle fire retninger og gjorde at min styring og selvopretning igen blev glat og ligetil.
Hygge..
Thomas
2002 S60 2.4 uden mølle
Strandvaskeren
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 189
Tilmeldt: lør okt 01, 2016 14:37 pm
Geografisk sted: Lidt udenfor Roskilde

Re: XC70 II - Styretøj retter op i små irriterende ryk

Indlægaf Bolvo » lør feb 08, 2020 15:59 pm

Hej Thomas.
Mange tak for info. Det kunne sagtens være en mulighed - eller en af flere? Har set i anden tråd herinde, at et medlem (nick = Gälleryd el.lign. = svensk?) pointerer, at forvognen på V/XC70 II er det svageste led på disse årg." - altså 2002-07.

Noget kunne tyde på, at det passer i mit tilfælde - dog uden at kunne udelukke, at min har været skadet! Dette fordi højre, forreste siderude er udskiftet (svensk reg.nr. mangler m.v.) og en del skruer til HF's inderskærm er udskiftet med uoriginale lange skruer og større skiver, så de kan fastholde og dække et par lidt ødelagte inderskærmskanter og fastgøringshuller.

Tillægsspørgsmål: Er det muligt at finde ud af, om min XC'er har været skadet - f.eks. ud fra det svenske reg.nr. (importbil fra '16), selv om dets gl. reg-nr. allerede er videregivet til anden bil..?

PS: Hmmm... lidt pudsigt, at styretøjsdelen lige har nr. 13 .. :o :D
'06 XC70 2.5T man VOR
'73 KAWA 350-S2A x2½ (+3/4 '77 KAWA KH400-A4 res.dels-MC)
Før: '97 V70 2.0 T5 | '06 XC70 2.5T man VOR | '00 Avensis 1.8 Sol stc | '94+'95 Carina E 2.0 SLi stc | '85 AE82 Club Prestige, '89 do California | '78 Starlet 1.1
Brugeravatar
Bolvo
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: ons jan 22, 2020 1:54 am
Geografisk sted: Rudersdal, NSJ

Re: XC70 II - Styretøj retter op i små irriterende ryk

Indlægaf oakey » man feb 10, 2020 10:14 am

Hej Bo,

Har du undersøgt beholderen med hydraulik væske til servostyringen er fyldt?
Er der blevet skiftet hydraulik væske på servostyringen?
/oakey
Nu:
S60T aut. P24 2005
V70T aut. P26E 2008
Før:
850T aut. st 1996, 940T st 1998, 850 st 1994, 240 st 1988, 240 van 1981
Ford Granada Van 1973, Renault 4L 1969, VW T2 1970, Morris Mascot 1970, Renault 4L 1962, - alle rustet op.
oakey
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 803
Tilmeldt: tirs maj 12, 2009 13:20 pm
Geografisk sted: 5km nord for Roskilde

Re: XC70 II - Styretøj retter op i små irriterende ryk

Indlægaf Bolvo » tirs feb 11, 2020 4:34 am

Hej oakey.

Beholder tjekket af mekker - mangler ej væske.
Samme "ikke-Volvo-og-ej-heller-AWD-mekker" sagde, at styretøjet "hvæsede" af ham, da den var på lift ved fuldt styreudslag til hver side ved at dreje på hjulene (altså ikke på rattet). Det havde han aldrig været ude for før, sagde han (eller også husker han ikke så godt ;-) ) Han toppede i alt fald servo-olien op for en sikkerheds skyld, da han havde været ude for, at det var det eneste, der skulle til. Det var det så ikke i dette tilfælde.

TAK for forslaget! :-) ... får ham til at skifte væsken + udlufte, så snart han har tid. Vand/luft i systemet gør det jo slattent i en eller anden grad, så den mulighed tror jeg faktisk ret meget på. Væsken kan jo teoretisk set være 14 år gammel.. :o
Vender retur, når jeg ved, om det har hjulpet.
Mvh. Bo
'06 XC70 2.5T man VOR
'73 KAWA 350-S2A x2½ (+3/4 '77 KAWA KH400-A4 res.dels-MC)
Før: '97 V70 2.0 T5 | '06 XC70 2.5T man VOR | '00 Avensis 1.8 Sol stc | '94+'95 Carina E 2.0 SLi stc | '85 AE82 Club Prestige, '89 do California | '78 Starlet 1.1
Brugeravatar
Bolvo
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: ons jan 22, 2020 1:54 am
Geografisk sted: Rudersdal, NSJ

Re: XC70 II - Styretøj retter op i små irriterende ryk

Indlægaf Bolvo » man mar 09, 2020 3:47 am

Tilføjer lige en (måske?) ret vigtig ting for korrekt lokalisering af "kontrastyrefejlen" med styretøjet... for der optræder af og til en ubalance i et/flere hjul/trækaksler/eller-hvad-ved-jeg, som mærkes forholdsvis tydeligt, når det sker.
Til gengæld mærkes det også tydeligt, når det IKKE er der, for så kører den snorlige og som en drøm (og SÅ er man RIGTIG glad for sin dejlige VOLVO! :D) - selvfølgelig undtaget disse små irriterende ryk i styretøjet i bløde sving med god hastighed eller ved langsom kørsel i rundkørsler og skarpe sving.
Kører ej off-road = mudder i fælge o.l. kan udelukkes. Så hvordan kan en sådan ubalance være der - og så ikke være der .. og så være der igen... osv..?
Ubalancen mærkes især ved by- og landevejskørsel - ikke ved motorvejskørsel.

Håber, det hjælper på diagnosticeringen ... og ellers må et eller andet Volvoværksted (anbefalinger i NSJ-området modtages med TAK) - eller en af Jer herinde(?) - se på den om ikke så fandens længe...
/Bo
'06 XC70 2.5T man VOR
'73 KAWA 350-S2A x2½ (+3/4 '77 KAWA KH400-A4 res.dels-MC)
Før: '97 V70 2.0 T5 | '06 XC70 2.5T man VOR | '00 Avensis 1.8 Sol stc | '94+'95 Carina E 2.0 SLi stc | '85 AE82 Club Prestige, '89 do California | '78 Starlet 1.1
Brugeravatar
Bolvo
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: ons jan 22, 2020 1:54 am
Geografisk sted: Rudersdal, NSJ

Re: XC70 II - Styretøj retter op i små irriterende ryk

Indlægaf Bolvo » tors okt 22, 2020 15:17 pm

En lille opdatering på problemet, som jeg T.O. endnu ikke har fået løst 100%, da jeg ikke gør så meget ved det, fordi det ikke længere er så udbredt, som før .. eller jeg har måske også i en grad vænnet mig til det..!? :o :D

Fik skiftet forhjulslejer i højre side for et par måneder siden, da de var begyndt at larme, og DET hjalp sjovt nok en del på de små "opretterryk". De optræder nu noget sjældnere og er slet ikke så udtalte, som de var inden lejeskiftet. Dét var dejligt! :-)

Jeg hælder derfor selv til den teori, at styretøjet er så følsomt - eller er jeg helt galt på den :?: - at det har reageret på, at lejet var færdigt, før det egentlig kunne høres (hvilket det vel i grunden også er, for når det kan høres, har den jo været gal i et stykke tid inden).

Da problemet stadig er der, dog i mærkbart mindre grad, må der vel derfor også være slør et/flere andre andet steder i styretøjet - formodentlig også (snart) i HF-lejet, da det nok også har kørt små 250K km. For jeg skiftede med vilje ikke HF-lejet sammen med det venstre => ingen grund til at ofre det dobbelte af 2.500 kr., hvis ikke det er nødvendigt og/eller hjælper :-)
Men det bliver nu nok det næste, jeg gør, for at udelukke, at "opretterrykkene" udelukkende kommer fra mere eller mindre nedslidte hjul-/styretøjsdele. Men selvfølgelig også fordi det jo hjalp at skifte det ødelagte VF-leje 8)

Kommentarer stadig yderst velkomne.
/Bo
'06 XC70 2.5T man VOR
'73 KAWA 350-S2A x2½ (+3/4 '77 KAWA KH400-A4 res.dels-MC)
Før: '97 V70 2.0 T5 | '06 XC70 2.5T man VOR | '00 Avensis 1.8 Sol stc | '94+'95 Carina E 2.0 SLi stc | '85 AE82 Club Prestige, '89 do California | '78 Starlet 1.1
Brugeravatar
Bolvo
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: ons jan 22, 2020 1:54 am
Geografisk sted: Rudersdal, NSJ

Re: XC70 II - Styretøj retter op i små irriterende ryk

Indlægaf HTS » tors okt 22, 2020 21:11 pm

Hej Har du skiftet toplejer, Dem der sidder i toppen af fjeder/støddæmper. De holder ikke evigt.
Hilsen Henrik
Nu:
S80 2,4 170hk aut. 2000
V70 2,4 140hk man. 1999
850 2.0 Markræser 1996
Før:
740 St. D6 2.4 1988
245 St. D6 2,4
244
144
HTS
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: man nov 27, 2017 22:53 pm
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: XC70 II - Styretøj retter op i små irriterende ryk

Indlægaf Bolvo » fre okt 23, 2020 6:22 am

Hej Henrik.
Nej, det har jeg ikke. Men jeg fik den 4-hjulsudmålt/sporet i nov.'19, kort efter jeg købte den. De bedyrede, at de ville sige til, hvis de i den proces fandt slør i noget af alt det, der har betydning for styretøjets korrekte funktioner/indstillinger, og de havde ingen konnentarer - heller ikke da de var færdige med det, og jeg for en sikkerheds skyld mindede dem om, hvad de havde sagt inden.
Så nej - jeg regner ikke med, at det kan være årsagen.

Når det så er sagt, så kan det vel godt være galt med de lejer også, uden at man lige finder ud af det ved en sporing, så jo! Nok værd at undersøge nærmere.
Mange tak for forslaget :)

Mvh. Bo
'06 XC70 2.5T man VOR
'73 KAWA 350-S2A x2½ (+3/4 '77 KAWA KH400-A4 res.dels-MC)
Før: '97 V70 2.0 T5 | '06 XC70 2.5T man VOR | '00 Avensis 1.8 Sol stc | '94+'95 Carina E 2.0 SLi stc | '85 AE82 Club Prestige, '89 do California | '78 Starlet 1.1
Brugeravatar
Bolvo
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: ons jan 22, 2020 1:54 am
Geografisk sted: Rudersdal, NSJ

Re: XC70 II - Styretøj retter op i små irriterende ryk

Indlægaf jimDK » fre okt 23, 2020 10:56 am

jeg har nogle gange oplevet noget lignende på XC90eren.

Det synes jeg virker dæk relateret.
Dækkene er ret brede og fordækkene tiltes når man drejer (camber vinkel), og det gør at den gerne vil "styre lidt" samtidigt.

Har du kørt med de samme dæk i hele perioden, eller skiftet til sommerdæk, som så gør det i mindre grad?
Det kunne forklare at du synes det er mindre udtalt nu.

Jeg tænker det kunne være en ide at prøve med feks 2 bar....testkørsel....2.5 bar..testkørsel...3 bar... se om det gør en forskel :-)
XC60 2014 D5 AWD Summum(5 pers.) + XC90 2007 D5 AWD Summum (7 pers.) DiCE og PPCII. http://www.XC90.dk http://www.S80.dk
Brugeravatar
jimDK
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2047
Tilmeldt: tors maj 06, 2010 12:30 pm
Geografisk sted: 8830,Hammershøj,ved viborg

Re: XC70 II - Styretøj retter op i små irriterende ryk

Indlægaf Ulrik Friis » søn jan 17, 2021 14:26 pm

Fik du fixet det?

Mit gæt er at både powerstyring og toplejer trænger til en kærlig hånd. Hvis bilen hvæser, når man drejer hjulene til yderstillinger er det powerstyringen. For lidt væske i systemet kan også mærkes som små/store slag i rattet ved skarpe sving. Beholderen til powerstyringsvæsken er kendt for at lave en revne ved et af de steder, hvor der er sat slanger på. Hvis væsken virkelig er ligeså gammel som bilen, vil jeg anbefale en ny beholder og en komplet udskiftning af væsken. Se denne video: https://youtu.be/-DjUmy4prx4. Hvis du er til perlegrusreparationer er ophavsmanden til denne video en ren guldgrube.

Toplejet behøver ikke nødvendigvis at have slør, det kan også være rustet sammen, hvis din bil har stået længe inden du købte den.

Dæk er altid utroligt vigtige, men hvis du kører med et premium mærke og har fået det afbalanceret og vejtrykprøvet tror jeg du kan udelukke det.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: XC70 II - Styretøj retter op i små irriterende ryk

Indlægaf HTS » søn feb 07, 2021 21:38 pm

Hej
Jeg har lige haft et lignende problem, med min S80 2001. Den kørte fint ligeud, men gik stramt presist to gange, for hver rat omgang. Så kardanledet på styreakslen var under mistanke. Den blev skiftet, og nu kører volvoen igen som ny. Men den har også kun gået 511000 km. Det er en let lille opperation at skifte akslen. det taget et par timer, og kan klares uden lift, og med alm. værktøj. Så er der noget der går stramt, er det et forsøg til under 1000 kr.
Hilsen Henrik
Nu:
S80 2,4 170hk aut. 2000
V70 2,4 140hk man. 1999
850 2.0 Markræser 1996
Før:
740 St. D6 2.4 1988
245 St. D6 2,4
244
144
HTS
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: man nov 27, 2017 22:53 pm
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: XC70 II - Styretøj retter op i små irriterende ryk

Indlægaf Claus » man feb 08, 2021 15:01 pm

Jeg ville sætte en vida på og grundindstilling styrenheden.
Problemet er jo ikke i hverdagen kun når den kommer ind i en rundkørsel.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: XC70 II - Styretøj retter op i små irriterende ryk

Indlægaf Bolvo » tirs feb 16, 2021 3:52 am

Mange tak for de fortsatte kommentarer til både Ulrik, HTS og Claus ... men altså ...for at gøre en lang historie kort, så er jeg desværre ikke i besiddelse af min kære XC70'er længere :cry: :cry: :cry: :cry: EDDERMA'ME NOGET LORT!!!

Samme dæk hele tiden - gode Continental vinterdæk. Husker ikke lige navnet på dem - virker også lidt irrelevant nu - sorry.

Volvoen blev totalskadet 5/2-21, hvor føreren af en Transit ikke lige syntes, at han skulle overholde sin ubetingede vigepligt :twisted: :twisted: :twisted: ... ramte ham dead-on med ca. 50 km/t, og n åede stort set ikke at bremse, da jeg selvfølgelig troede, at han ville se mig og derfor stoppe. NMen det gjorde han ikke - ingen af delene. Så end ike min vej!!
Anyway ... ramte hans v. baghjul (= det hårdeste sted på en bil fra siden - hvad ellers - ØV!!) midt i mellem min nr.-plade og højre forlygte. Hele min front - i det han jo var i bevægelse med 30-40-50 km/t fra H mod V - blev åbenbart vredet en del mod V, for jeg ikke kunne åbne førerdøren, før jeg lagde lidt kræfter i ...!! Lidt af et chok, skal jeg huske at sige. Den airbagudløste CO2-tågede førerkabine lugtede IKKE godt, og jeg ville UD!
Var helt paf - længe - blev ikke rigtigt mig selv igen før efter en dags tid.. men det gode er, at jeg overhovedet ikke kom til skade. Sådan tænker jeg bare ikke lige nu! Jeg ville give et brækket ben - og en arm! - for at kunne beholde min Volvo!

T.O.: Volvoen startede ok i forsøget på at flytte den lige efter uheldet, men gik hele tiden ud igen. Så den kom ind til siden vha den formastelige Transit-førers venner, der havde krydset vejen et par sekunder før Transiten. Fik desværre ikke politi på af flere forskellige årsager, hvilket i den grad ærgrer mig nu, når jeg ved, at Volvoen ikke står til at redde. Værkstedet siger min. 95K! Men de siger også, at den starter og kører fint nu, hvilket jeg ved, for jeg var oppe at tømme den for ejendele i sidste uge .... og hvilken sorgens dag :cry: :cry: :cry: . Jeg er SIMPELTHEN nødt til at få mig én magen til ... SNART!

Skulle nogen af jer få nys om, at en søster til min XC70 2.5T Ocean Race man. årg. 2006 kommer til salg, så hører jeg meget gerne om det.
Taksatoren har ikke kunnet finde handler på nogle magen til her i landet, og jeg har lidt besvær med at få ham lidt op i pris, sådan at jeg måske kan få én hjem fra Sverige eller Tyskland til 'hans' pris - så hurtigt som muligt. Han vil kun gi 65K - den har kørt 253K - jeg vil have 75K.

Og nu er det så, at man ikke kan undgå at spekulere på, om den ender sine dage som den mest eksklusive markræser i mands minde for en eller anden autoophuggers uvorne ungersvende.. det er jo til at græde snot over af at tænke på!!! : - ((((( ... udover at det er totalt spild af god Volvo. Resten fejer jo ikke noget ... ikke længere. For ja! Jeg nåede selvfølgelig LIGE at få lavet det med styretøjs-rykkene. Det var midt i januar. Såmænd bare en slidt styrekugle som de 2-3 andre mekkere åbenbart har overset. Surt. Var ellers lige gjort klar til syn, og så sker dette ... tør SLET IKKE beskrive, hvad jeg ønsker for den totalt uansvarlige fører af Transiten (håndværkerbil), som - når det kommer til stykket - sikkert også var alkoholpåvirket denne tidlige fredag aften. Så det gør jeg nok klogt i at undlade at bevæge mig ud i ...

Vil tillade mig at lade bilen stå som nuværende bil, da min gamle fars - ja, endnu en kedelig Toyota; uheldigvis med tomatgear - forhåbentlig IKKE ender med at blive mit næste køretøj ...

PAS PÅ derude!
Mvh. Bo
'06 XC70 2.5T man VOR
'73 KAWA 350-S2A x2½ (+3/4 '77 KAWA KH400-A4 res.dels-MC)
Før: '97 V70 2.0 T5 | '06 XC70 2.5T man VOR | '00 Avensis 1.8 Sol stc | '94+'95 Carina E 2.0 SLi stc | '85 AE82 Club Prestige, '89 do California | '78 Starlet 1.1
Brugeravatar
Bolvo
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: ons jan 22, 2020 1:54 am
Geografisk sted: Rudersdal, NSJ

Re: XC70 II - Styretøj retter op i små irriterende ryk

Indlægaf Claus » ons feb 17, 2021 14:38 pm

Surt at høre at volvoen døde, men godt at der ikke skete dig noget.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Næste

Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 8 gæster