af kongsonne » tirs aug 17, 2010 19:13 pm
nu er det her med at fjerne tagrenden jo ikke en opfindelse jeg har gjort... jeg har set det omkring og syntes faktisk det er en rigtig lækker detalje.Jeg kan nu engang li et "shaved" look. Det er naturligvis en smags sag. (og ikke en der falder i alles smag kan jeg forstå)
Nu er det jo heller ikke et pragteksemplar af en volvo jeg har her. Der er et rustent lig og jeg har set biler hos huggeren i bedre stand. Den har faktisk fået lavet en del rust før, hvor sidste ejer har været så flink at gemme det meste af rusten væk under plastic-padding og nylakering...
Men nu har jeg den, den står her(og har stået her længe), jeg ka(formentlig) lave den til prisen på plade dele, intet tidspres. så hvorfor ikke.
Den bliver jo aldrig en rigtig fin klassiker. Det vil der være alt for mange udgifter i. Så tanken var at lave den for små penge, et hygge projekt der ikke behøvede koste kassen og ikke skulle leve op til noget specielt krav. Noget jeg måske enda kunne involvere min søn i i håb om at næste generation ville kunne lære at bruge hænderne. Sådan som min far lærte mig.
og så redde denne bil fra kirkegården. Naivt tror jeg jo på at ingen andre er dumme nok til at kaste sig over det her projekt.
problemet her er jo så at tagrenden, under al plastic paddingen, faktisk kan daskes af med en rød pølse.... alle 3 plader er over flere sektioner tæret væk i en sådan grad at det strækker sig op i taget og ned mod ruderammen. at genskabe er tagrenden over så lange stykker er uoverskueligt vanskeligt.
Man kan jo sagtens købe tagrender og reparere med, men at sætte en sektion tagrende uden på vil jo aldrig genskabe den styrke der er i foldningen.
Så det jeg jo egentlig søgte var nogle erfaringer om hvorvidt det kunne gå (i dette land) på denne model. Ikke så meget holdninger til om det var uorginalt, grimt, klampet, fusket mm
Iøvrigt, som det nu fremgår af min profil bor jeg på vestfyn så Vejle er ikke for langt væk. Hvad skal man bøde for en sandblæsning for tiden? Og er ham carfreak'en en man kan komme i kontakt med?
vh
Thomas
Thomas Sonne
2002, V70, D5 aut.
1967, Amazon Herregårdsvogn, B20, mindre og mindre rusten som årene går....
1962, 544, B18a
(Og en Lupo....)