amazon herregårdsvogn

Her kan du poste billeder af dine køretøjer

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

amazon herregårdsvogn

Indlægaf kongsonne » søn aug 15, 2010 21:44 pm

http://picasaweb.google.com/10667395212 ... 6rAm7ufigE

Tag et kig på billederne. det burde vel nok kunne laves...Det der nok kommer til at drille mest er tagrenden, nogen der har erfaring med at simpelthen skære den af og så ganske enkelt samle pladerne.

opdaterer hen ad vejen... så må vi se.. har lovet min søn den er færdig til hans 10års fødselsdag....han er 5 nu....

vh
Thomas
Thomas Sonne
2002, V70, D5 aut.
1967, Amazon Herregårdsvogn, B20, mindre og mindre rusten som årene går....
1962, 544, B18a
(Og en Lupo....)
kongsonne
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Vissenbjerg

Re: amazon herregårdsvogn

Indlægaf Klågem » søn aug 15, 2010 22:10 pm

Den ser godt nok lidt medtaget ud, men ikke være end det kan laves. Ud fra billederne ser undervognen fornuftig ud. Nogle skærmkanter, et par skørter, 2 nye forskærmsfæster og en karrosseriplade så hjælper det på det. Mht. tagrenden vil jeg nok sandblæse den så man virkelig kan se hvor slem den er. Og så vurdere den derfra. Evt skære dem helt af og lave nogle nye. (måske fra en donerbil) Og hvis det kun er nogle enkelte steder den er helt slem så lav nogle repstykker som du kan sætte i
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf lani » søn aug 15, 2010 22:40 pm

hej

Jeg håber den var billig ???

der er godt nok mange timer i den, får det står flot..., men flot kan den blive :D
Mvh. Lasse Nielsen

"jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter"
lani
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Ingemann » man aug 16, 2010 0:36 am

Cool projekt! Har altid synes at HGV'eren var tanden federe :D
Jeg synes det ville være ærgerligt at fjerne tagrenderne! Jeg synes de giver en fed effekt i looket.
Og ja, der er godt nok lidt timer i den, men jeg har set en, der var værre :shock:

Siderne af dit torpedostykke vurderede jeg på min amazon (hvor de også var ret døde) at det nemmeste ville være at finde en donorbil. Det behøver vel ikke være en HGV'er? På den måde kan du måske også finde andre brugbare dele, som du kan skære ud og transplantere over i. kig evt. på www.blocket.se
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf hr-jp » man aug 16, 2010 8:12 am

tsk tsk, Inden du begynder at "fumle-fuske" med brugte reservedele. -Så snak lige med f.eks. Kristian, der kan du få nye torpedo hjørner for under 400,- pr styk. Så det er vist spild af tid, at lede efter brugte dele, med alt det nye der stadig kan skaffes.....

Held og lykke med projektet
hr-jp
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf kongsonne » man aug 16, 2010 20:16 pm

Her fumlefusker vi ikke...nu er det 15 år siden jeg lavede min sidste Amazon og den lever endnu (hos 3 el 4 ejer efter mig).
køber det jeg kan i nye dele og laver resten selv.
Men tagrenden.....Vi taler om flere meter tagrende der skal laves.. så i første rebuild ryger den af....bilen får alligevel fjernet alt krom og lister fraset dørhåndtag for og sidespejle helt der ude på skærmene.

Nogen der ved hvor man får sandblæst et karosse?
Thomas Sonne
2002, V70, D5 aut.
1962, 544, B18a
(Og en Lupo....)
kongsonne
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Klågem » man aug 16, 2010 20:42 pm

Det skulle ikke undre mig om der findes et eller andet firma som laver tagrenderne så man kan svejse nye på
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf VolvoSport » man aug 16, 2010 21:16 pm

Man skærer sku da ikke tagrenden af en Volvo Amazon. Dørene er jo designet til at være dækket af tagrenden og uden vil bilen fyldes med vand og være ulidelig at køre i pga. gevaldig vindstøj og ikke mindst kommer den til at se totalt åndsvag ud uden tagrender.
Kan man ikke selv finde ud af at lave det, så bør man søge hjælp udefra. Andre kan sagtens finde ud af at lave det og sådan en vogn fortjener at blive lavet korrekt i stedet for klamphuggeri.
Man skal ikke vække de døde. Men hvis man alligevel gør det, så fortjener de en ordentlig behandling.
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf kongsonne » man aug 16, 2010 22:48 pm

Man bliver hurtigt tøsefornærmet herinde hva?
Selvfølgelig genopliver man døde....og lige meget til hvad, da alt må siges at være bedre end kirkegården.
Thomas Sonne
2002, V70, D5 aut.
1962, 544, B18a
(Og en Lupo....)
kongsonne
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Ingemann » man aug 16, 2010 23:42 pm

VolvoSport skrev:Man skærer sku da ikke tagrenden af en Volvo Amazon. Dørene er jo designet til at være dækket af tagrenden og uden vil bilen fyldes med vand og være ulidelig at køre i pga. gevaldig vindstøj og ikke mindst kommer den til at se totalt åndsvag ud uden tagrender.
Kan man ikke selv finde ud af at lave det, så bør man søge hjælp udefra. Andre kan sagtens finde ud af at lave det og sådan en vogn fortjener at blive lavet korrekt i stedet for klamphuggeri.
Man skal ikke vække de døde. Men hvis man alligevel gør det, så fortjener de en ordentlig behandling.

Hallo! :shock: Snak dog pænt til manden?! Jeg synes simpelthen det er for lavt at skrive sådan.. :x

Kongsonne@ Beklager at nogle medlemmer ikke ikke er blevet konfirmeret og trådt ind i de voksnes rækker.. Folk burde hellere holde deres kæft i stedet for at lukke sådan noget lort ud.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf VolvoSport » tirs aug 17, 2010 0:13 am

Udbasunerer man, at man vil lave sådan noget "klamp", så må man forvente at få kommentarer tilbage. Ellers skriver man det vel ikke?
Jeg kunne for så vidt have skrevet "tsk, tsk" eller "at fumle-fuske" men de udtryk var allerede brugt. Jeg kunne også have indsat diverse smileys, så det hele kom til at lyde "sødere" men det så jeg egentlig ikke nogen grund til.

Men jeg kan da godt undskylde mine udtalelser (som jeg forøvrigt er blevet opfordret til at gøre :roll: ).

UNDSKYLD :( Jeg mente ikke det jeg skrev tidligere :wink:
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Bronco » tirs aug 17, 2010 2:21 am

Ang. sandblæsning af karosse: det kan du få gjort i Vejle af en carfreak som os andre men da du har været så "snedig" da du oprettede din profil ikke at oplyse hvor i landet du kommer fra så er det svært at vide om det er en relevant oplysning!!!
Ang. det med at fjerne tagrenderne så er det altså ikke bare noget man sådan lige gør ! uden at sætte sikkerheden ganske gevaldigt over styr. Når man skærer tagrenderne af vil du se at der er flere lag ( 3 el. 4) plader der mødes her og hvis de ikke bliver svejset sammmen (allesammen) går det gevaldigt ud over stivheden i karossen og hermed sikkerheden. Som synsmand ville Jeg aldrig !! godkende dette. Hertil vil Jeg sige at Jeg har lavet mange ombygninger i min tid (kig blot på bilgalleriet på min 121 V8) men Jeg er aldrig gået på kompromis med sikkerheden, og det kommer Jeg heller at aldrig til at gøre,og Jeg er ikke færdig med at lave ekstreme ombygninger.
Mvh. Niels
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
245 st car årg 77 projekt 3.0 aut
Brugeravatar
Bronco
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7080 Børkop

Indlægaf Hennicke » tirs aug 17, 2010 17:04 pm

Nu er jeg tilhænger af ombygget biler - men pas lige på med at skære de render af, kender 2 som gjorde det med deres mini, de kunne ikke få den synet pga. det - men hvis du kender en flink synsmand er det lige meget.

Lars
V40 2.0 årg. 2000
Hennicke
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Slangerup

Indlægaf kongsonne » tirs aug 17, 2010 19:13 pm

nu er det her med at fjerne tagrenden jo ikke en opfindelse jeg har gjort... jeg har set det omkring og syntes faktisk det er en rigtig lækker detalje.Jeg kan nu engang li et "shaved" look. Det er naturligvis en smags sag. (og ikke en der falder i alles smag kan jeg forstå)

Nu er det jo heller ikke et pragteksemplar af en volvo jeg har her. Der er et rustent lig og jeg har set biler hos huggeren i bedre stand. Den har faktisk fået lavet en del rust før, hvor sidste ejer har været så flink at gemme det meste af rusten væk under plastic-padding og nylakering...
Men nu har jeg den, den står her(og har stået her længe), jeg ka(formentlig) lave den til prisen på plade dele, intet tidspres. så hvorfor ikke.
Den bliver jo aldrig en rigtig fin klassiker. Det vil der være alt for mange udgifter i. Så tanken var at lave den for små penge, et hygge projekt der ikke behøvede koste kassen og ikke skulle leve op til noget specielt krav. Noget jeg måske enda kunne involvere min søn i i håb om at næste generation ville kunne lære at bruge hænderne. Sådan som min far lærte mig.

og så redde denne bil fra kirkegården. Naivt tror jeg jo på at ingen andre er dumme nok til at kaste sig over det her projekt.

problemet her er jo så at tagrenden, under al plastic paddingen, faktisk kan daskes af med en rød pølse.... alle 3 plader er over flere sektioner tæret væk i en sådan grad at det strækker sig op i taget og ned mod ruderammen. at genskabe er tagrenden over så lange stykker er uoverskueligt vanskeligt.
Man kan jo sagtens købe tagrender og reparere med, men at sætte en sektion tagrende uden på vil jo aldrig genskabe den styrke der er i foldningen.

Så det jeg jo egentlig søgte var nogle erfaringer om hvorvidt det kunne gå (i dette land) på denne model. Ikke så meget holdninger til om det var uorginalt, grimt, klampet, fusket mm

Iøvrigt, som det nu fremgår af min profil bor jeg på vestfyn så Vejle er ikke for langt væk. Hvad skal man bøde for en sandblæsning for tiden? Og er ham carfreak'en en man kan komme i kontakt med?

vh
Thomas
Thomas Sonne
2002, V70, D5 aut.
1962, 544, B18a
(Og en Lupo....)
kongsonne
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Ingemann » tirs aug 17, 2010 21:56 pm

De priser jeg kender til en fuld sandblæsning af et rengjort og adskilt karosseri er i omegnen af 8000kr.

Jeg var lige et smut hos returbilen i malmø i dag, og der står faktisk en amazon hgv, hvor tagrenderne var i nogenlunde god stand. Du kunne skære taget af den bil til meget få penge.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Næste

Tilbage til Bilgalleri