Hvordan er muligheden for at veje Campingvognen ned.
Jeg vejede min ned med 100 kg det gik ud over lasteevnen, jeg havde 475kg af tage så det gik.
Det kostede et syn og så var den klaret. Da jeg så fik min V70 vejede jeg den op igen også med et syn.
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Claus skrev:Hvordan er muligheden for at veje Campingvognen ned.
Jeg vejede min ned med 100 kg det gik ud over lasteevnen, jeg havde 450kg af tage så det gik.
Det kostede et syn og så var den klaret. Da jeg så fik min V70 vejede jeg den op igen også med et syn.

FnillerFnaller skrev:Nedvejning kunne godt være en løsning for mig. Jeg er fastligger og har egentlig kun brug for at trække vognen til og fra pladsen - dvs. 2 gange om året.
Hvis jeg går efter den løsning, hvordan finder jeg så ud af, om min CV kan nedvejes til 1600 kg.?
Kræver det virkelig et syn for en omvejning af CV'en? Kan den ikke bare omregistreret? Sorry hvis jeg stiller dumme spørgsmål - jeg har absolut INGEN viden på dette område.
Mvh
Henrik

Claus skrev:FnillerFnaller skrev:Nedvejning kunne godt være en løsning for mig. Jeg er fastligger og har egentlig kun brug for at trække vognen til og fra pladsen - dvs. 2 gange om året.
Hvis jeg går efter den løsning, hvordan finder jeg så ud af, om min CV kan nedvejes til 1600 kg.?
Kræver det virkelig et syn for en omvejning af CV'en? Kan den ikke bare omregistreret? Sorry hvis jeg stiller dumme spørgsmål - jeg har absolut INGEN viden på dette område.
Mvh
Henrik
Hej Henrik
På din registreringsattest til campingvognen står den dens egenvægt og dens tilladte totalvægt.
Min egenvægt er på 1025 kg og totalvægten er på 1500 kg det betyder at alt det isenkram jeg heller ind i campingvognen må max veje 475 kg.
Nu kan jeg bedst lide at have plads i campingvognen, så fortelt mm kommer ind bag i V70eren.
Prøv at køre en tur på en brovægt og få at vide hvor meget campingvognen vejer med det mest nødvendige udstyr i så er der noget at regne ud fra.
Bare det ikke vejer over 1600 kg så er det lovligt.
Men det kræver at du har B/E kørekort.

Cringvig skrev:FnillerFnaller:
Jeg har snakket og skrevet en del med Finne, en vældig flink mand og en ting er sikkert hvis du ikke har nivomat på bien, kan du glemme alt om at veje den op.
Så hvis du ikke har det er der ingen grund til at bruge mere energi og tid på den sag.
Det bare at veje campingvognen ned eller køre de to gange om året
Hellere komme galt af sted end slet ikke komme af sted, som vi siger på Fyn
Mvh
Chris

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster