Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Klågem skrev:Den med at 940 classic ikke har lavtryksturbo er til dels rigtig.
De sidste 940 classic som de lavede satte Volvo nemlig lavtryksturbo på. Mener at det var i 94´ modelen før havde ikke turbo på.
Classicen var også uden det normale turboudstyr (el-ruder-spejle-velursæder osv,) og den blev solgt billigere end normalt.
Fidusen ved classic turbo var til familien med campingvogn for den yder 135 hk ved 2500 omdr. og har et ret stort momont.. Volvo solgte et chipsæt til den for 7500kr og så havde den lige omkring 170 HK.

Jeppe skrev:Klågem skrev:Den med at 940 classic ikke har lavtryksturbo er til dels rigtig.
De sidste 940 classic som de lavede satte Volvo nemlig lavtryksturbo på. Mener at det var i 94´ modelen før havde ikke turbo på.
Classicen var også uden det normale turboudstyr (el-ruder-spejle-velursæder osv,) og den blev solgt billigere end normalt.
Fidusen ved classic turbo var til familien med campingvogn for den yder 135 hk ved 2500 omdr. og har et ret stort momont.. Volvo solgte et chipsæt til den for 7500kr og så havde den lige omkring 170 HK.
Det er ikke helt korrekt. Jeg købte en ny 940 Classic i 98 og den var født med 165 HK. Jeg mener hele sidste årgang var med højtryksturbo.
Mvh
Jeppe

Klågem skrev:Du må ikke hænge mig op på det men nu var det lavtryksturboen jeg skrev om. Jeppe.
Den 98´som du købte er det den "skrabede" model.. Altså uden alt det normale turboudstyr?
Jeg har ikke været hjemme hos mig selv for at kontrollere oplysningerne. Men jeg gør det så snart jeg får tid. Jeg kan bare huske at de lavede en hel masse om i de sidste år 940éren kørte

Klågem skrev:Den med at 940 classic ikke har lavtryksturbo er til dels rigtig.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 5 gæster