Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Søren B skrev:Hej volvosnak-forum!
SNIP
Måske nogle af jer Volvo-entusiaster kan give et par gode råd på vejen..?
Jeg ved det er vanskeligt at rådgive i dette, men jeg prøver alligevel, i håb om at der i det mindste kan tegne sig et billede, der kan pege i en eller anden retning..!?!
På forhånd tak!
Mvh
Søren

Peter_C skrev: 2,3 motoren yder beskedne 116 HK, og er ingen sprinter, men skulle være næsten umulig at slå ihjel.
------------
MVH Peter_C

VolvoSport skrev:Der fandtes Turbo modeller i alle årgangene af Volvo 940serien. Der har lige været en 940 stc. Turbo årgang 1993 på dba.dk.

testhest skrev:VolvoSport skrev:Der fandtes Turbo modeller i alle årgangene af Volvo 940serien. Der har lige været en 940 stc. Turbo årgang 1993 på dba.dk.
Det jeg mente var, at det ikke var muligt fra 95 og frem at få motorer uden turbo i 940. Og ja, turbo motorer har man kunne få i alle årgange! De overgik bare til kun at have motorer med turbo, og ikke normalt aspirerede motorer, fra 95 og frem.

Mht. en bil der har kørt 400.000 er det jo ikke kun motoren det kommer an på...

Søren B skrev:116, 135 eller 170 HK er ikke videre afgørende for mig.
Turbo eller ej. Jeg har aldrig ejet en bil med turbo. Men hvis det ikke er yderligere problematisk (ud over endnu en ting, der kan svigte), så vil jeg ikke afstå fra turbo, hvis bilen ellers er efter ønskerne/kravene og prisen er god, eller hva'? Kan man ikke bare skifte sådan en turbo-enhed, hvis den står af?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster