V 70 D5 webasto betjening hvordan?

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V 70 D5 webasto betjening hvordan?

Indlægaf ChristianH » søn sep 07, 2014 23:11 pm

Volvo v70 D5
Har just erhvervet en V70 D5 model Summerum eller noget der hen? fra 2005. Et dejligt køretøj, der oser af kvalitet.

Desværre var der ikke instruktionsbog med, kan sådan en erhverves?
Sælger kendte ikke meget til bilen da den var byttet ind.
Jeg har et spm. jeg håber nogen kan kaste lys over:

Jeg kan se at der er mærkat i motorrummet hvor der står webasto. Så vidt jeg ved, er det et oliefyr. Men jeg kan ikke se at der er nogen menu eller betjeningspaneler/timer hvor man kan aktivere oliefyret.
Har I et bud på hvordan det virker. Måske en fjernbetjening der er gået tabt. Der er ingen menu webastomenu i infopanelet.

Pft

Christian
ChristianH
Ny bruger
Ny bruger

Re: V 70 D5 webasto betjening hvordan?

Indlægaf Jeppe » man sep 08, 2014 8:11 am

ChristianH skrev:Volvo v70 D5
Har just erhvervet en V70 D5 model Summerum eller noget der hen? fra 2005. Et dejligt køretøj, der oser af kvalitet.

Desværre var der ikke instruktionsbog med, kan sådan en erhverves?
Sælger kendte ikke meget til bilen da den var byttet ind.
Jeg har et spm. jeg håber nogen kan kaste lys over:

Jeg kan se at der er mærkat i motorrummet hvor der står webasto. Så vidt jeg ved, er det et oliefyr. Men jeg kan ikke se at der er nogen menu eller betjeningspaneler/timer hvor man kan aktivere oliefyret.
Har I et bud på hvordan det virker. Måske en fjernbetjening der er gået tabt. Der er ingen menu webastomenu i infopanelet.

Pft

Christian

http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... tp7556.pdf

Mvh Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Viby J.

Indlægaf Caball » man sep 08, 2014 9:50 am

Hej Christian

Tillykke med din D5, det er en skøn vogn, er det med 163hk eller 185hk?
Hvis der er originalt fyr i bilen, så vises der i infodisplayet nederst til venstre, 3 forskellige muligheder efter hinanden, når du drejer på hjulet på visker armen - 1 start varmer direkte eller 2 med forskudt start.
Du starter ved at holde reset knappen på viskerarmen nede, indtil den skifter så der står TIL eller FRA.

mvh. Carsten
Billede
Volvo V70 D5 Summum - 185hk -aut. 6 gear - 2007
Tidligere biler:
Volvo V70 - 170hk - 2002
VW Passat variant 1.8T - 2005
VW Passat variant 1.8 - 1998
VW Golf 1.8 - 1995
VW Golf 1.8 - 1990
VW Golf GTI - 1980
Brugeravatar
Caball
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Skanderborg

Indlægaf ChristianH » man sep 08, 2014 20:23 pm

Hej Christian

Tillykke med din D5, det er en skøn vogn, er det med 163hk eller 185hk?
Hvis der er originalt fyr i bilen, så vises der i infodisplayet nederst til venstre, 3 forskellige muligheder efter hinanden, når du drejer på hjulet på visker armen - 1 start varmer direkte eller 2 med forskudt start.
Du starter ved at holde reset knappen på viskerarmen nede, indtil den skifter så der står TIL eller FRA.

mvh. Carsten

Hej Carsten

Tak, er allerede blevet glad for den. 163 hk tror jeg da, bliver pludselig i tvivl. Du kan nok høre jeg ikke rigtig har fået sat mig ordentligt ind i tingene.
Må kunne afkode stelnummer.
Bilen har kørt 222000 km håber der er mange kilometer tilbage i den, kører ikke meget om året men meget sjældent korte ture. Har hørt nogle skrækhistorier om topstykker og dyre reparationer. Volvo har da kunne lave glimrende dieselmotorer til lastvogne/traktorer/marinemotorer/entreprenørmaskiner så helt uerfarne burde de jo ikke være.
Må se at få skiftet motorolie, det er vel altid en god start. Jeg kan forstå at en skylning af gearkassen også kunne være en god idé. Aut.kassen skifter silkebødt uden mislyde.

Mht. motorvarmer har jeg prøvet at dreje på kransen på afviserstilken, men der kommer ikke noget frem i displayet. Fik på et tidspunkt noget tysk tekst op i displayet men kan ikke finde ud af at genfremkalde det. Måske det har været noget "Webastotekst"
Kunne være en stor behagelighed hvis man kunne kunne aktivere fyret.
På displayet med Volvo navigationen kommer der en fejlmeddelese om at der skal bruges en Volvo Rense DVD...men det har vel ikke noget med fyret at gøre.
Webastomærkatet ser såldes ud:
https://www.dropbox.com/sh/1937ic40g7g3 ... rUura?dl=0

Tak for hjælpen.

Venlig hilsen

Chr. København
ChristianH
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf gunsmoke » man sep 08, 2014 22:31 pm

Min V70 fra 05 er leveret fra ny med et Webastofyr (ikke et originalt monteret).
Der er ikke menuer i displayet men der imod en fjernbetjening.
"Modtagerkassen" til fjernbetjeningen sidder i boksen i venstre side af instrumentbordet.
Oprindelig var der også en synlig antenne i toppen af forruden på størrelse med en gammeldags sort kam.
Denne er i dag monteret i toppen af huset til speedometeret så den ikke er synlig mere.
gunsmoke

Indlægaf ChristianH » tirs sep 09, 2014 21:44 pm

Min V70 fra 05 er leveret fra ny med et Webastofyr (ikke et originalt monteret).
Der er ikke menuer i displayet men der imod en fjernbetjening.
"Modtagerkassen" til fjernbetjeningen sidder i boksen i venstre side af instrumentbordet.
Oprindelig var der også en synlig antenne i toppen af forruden på størrelse med en gammeldags sort kam.
Denne er i dag monteret i toppen af huset til speedometeret så den ikke er synlig mere.

Tak fjernbetjeningen må være gået tabt.
Men en fjernbetjening uden en timerfunktion er jeg ikke sikker på er en løsning.
Bor I Kbh og holder sjældent i "beamafstand" af privaten.

Venlig hilsen Chr.
ChristianH
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf gunsmoke » ons sep 10, 2014 17:04 pm

Hvis du skal have Webastoen op i displayet skal du have monteret en gateway. Den anbefales monteret under plastpladen ved vinduesviskerne i venstre side (ved torpedopladen).
Hvis du er ferm på fingerne vil du kunne gøre dette selv.
Du har tjekket at der ikke er smuttet en sikring til Webastoen?
gunsmoke

Indlægaf ChristianH » tors sep 11, 2014 21:16 pm

gunsmoke skrev:Hvis du skal have Webastoen op i displayet skal du have monteret en gateway. Den anbefales monteret under plastpladen ved vinduesviskerne i venstre side (ved torpedopladen).
Hvis du er ferm på fingerne vil du kunne gøre dette selv.
Du har tjekket at der ikke er smuttet en sikring til Webastoen?

Hej Gunsmoke

Nej jeg har ikke tjekket sikring. Der er sikringer i motorrum og på venstre side af instrumentpanelet.
Er desværre ikke så fortrolig med det elektriske, men kan vel prøve med en prøvelampe. Tak for input.

Venlig hilsen

Chr. Helmer
ChristianH
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf gunsmoke » lør sep 13, 2014 12:53 pm

Hej Christian
Dit fyr kan også være stoppet fordi der har været for mange fejlstarter etc.
Fyret kan nulstilles ved en procedure hvor strømmen fjernes og sluttes til igen.
Du kan søge efter procdurebeskrivelsen her på siden eller internettet.
gunsmoke

Tilbage til Diverse