Hej Christian
Tillykke med din D5, det er en skøn vogn, er det med 163hk eller 185hk?
Hvis der er originalt fyr i bilen, så vises der i infodisplayet nederst til venstre, 3 forskellige muligheder efter hinanden, når du drejer på hjulet på visker armen - 1 start varmer direkte eller 2 med forskudt start.
Du starter ved at holde reset knappen på viskerarmen nede, indtil den skifter så der står TIL eller FRA.
mvh. Carsten
Hej Carsten
Tak, er allerede blevet glad for den. 163 hk tror jeg da, bliver pludselig i tvivl. Du kan nok høre jeg ikke rigtig har fået sat mig ordentligt ind i tingene.
Må kunne afkode stelnummer.
Bilen har kørt 222000 km håber der er mange kilometer tilbage i den, kører ikke meget om året men meget sjældent korte ture. Har hørt nogle skrækhistorier om topstykker og dyre reparationer. Volvo har da kunne lave glimrende dieselmotorer til lastvogne/traktorer/marinemotorer/entreprenørmaskiner så helt uerfarne burde de jo ikke være.
Må se at få skiftet motorolie, det er vel altid en god start. Jeg kan forstå at en skylning af gearkassen også kunne være en god idé. Aut.kassen skifter silkebødt uden mislyde.
Mht. motorvarmer har jeg prøvet at dreje på kransen på afviserstilken, men der kommer ikke noget frem i displayet. Fik på et tidspunkt noget tysk tekst op i displayet men kan ikke finde ud af at genfremkalde det. Måske det har været noget "Webastotekst"
Kunne være en stor behagelighed hvis man kunne kunne aktivere fyret.
På displayet med Volvo navigationen kommer der en fejlmeddelese om at der skal bruges en Volvo Rense DVD...men det har vel ikke noget med fyret at gøre.
Webastomærkatet ser såldes ud:
https://www.dropbox.com/sh/1937ic40g7g3 ... rUura?dl=0 Tak for hjælpen.
Venlig hilsen
Chr. København