Hej.
Jeg går lidt og overvejer at skifte min peugeot 407 XT SW ud med en Volvo V70 2,4 D5 Summum. Jeg har fundet en på Sjælland som er importeret fra syd-Tyskland, og som har kørt for et firma som hedder Cisco. Bilen har gået 137.000 km.
Efter sigende står bilen 100% fejlfri, og er yderst velholdt med alle service.
Den har nærmest alt i udstyr - bl.a. four-c undervogn - har i erfaringer med dette? Er det noget der kan være problemer med, og er det noget i har erfaringer med at køre med?
En anden ting jeg gerne vil høre lidt om, er den indbyggede navigation - er denne på højde med f.eks. Garmin. Jeg tænker bl.a. på brugervenlighed, og nøjagtighed på beregning af ankomsttidspunkt.
Jeg har også indbygget navigation i min nuværende peugeot. Men denne har nogle ting som er lidt irriterende.
1) Den er ikke helt god til at beregne ankomsttidspunktet når man starter på sin køretur. Hvordan er volvo på dette punkt?
2) Den kan kun tale engelsk, og nogle af udtalelserne lyder lidt spøjse. Det kan være lidt svært at forstå hvad damen siger. Er der dansk tale i V70'eren? Og er det til at forstå hvad der bliver sagt?
3) Der står ikke vejnavne på kortet - gør der det i v70'eren?
Hvordan skrives diesel-forbruget - km/l eller l/100km?
Jeg har ikke erfaring med Volvo, så derfor vil jeg gerne høre om der er noget jeg skal være opmærksom på hvis jeg tager over og ser/prøvekører den??
Håber at høre fra jer omkring hvad jeres erfaringer siger..
På forhånd tak.
Mvh. Morten