Erfaringer m Service??

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Erfaringer m Service??

Indlægaf Jnygaard » tors jun 07, 2012 9:29 am

Hej,

Jeg er fly/elektronik mekaniker og har altid selv lavet mine biler, men nu er jeg gået hen og fået købt sådan en S40 Driv(e), som er så ny at der stadig er fabriks garanti på den. Den har nu kørt 15.000 og er lige over et år og "service lampen" er begyndt at lyse.

Da jeg bor i Kbh., har jeg snakket m Bilia, som vil ha 3550 for sådan et service. Det synes jeg er pænt mange penge, for noget som ikke kan være ret meget mere end et olie+filter skift. Ved godt de sætter deres VIDA computer på og opdaterer softwaren i div moduler, samt udlæser fejlkoderne, men det hele (inkl. olien) kan ikke ta meget mere end en time.

Jeg var lidt efter ham hos Bilia, for at få at vide hvad de lavede ud over olien og softwaren, og han sagde bl.a. at de "smører alle bevægelige dele". Men den køber jeg simpelthen ikke. Ud over dør hængslerne måske, så kan jeg ikke forestille mig der er noget som bliver smurt. Hjullejer, styre og bærekugler er alle lukkede lejer. Og de ville under alle omstændigheder ikke skulle smøres efter et år?

Hans sidste "salgs argument" var så, at der var meget stor sandsynlighed for at volvo ville give kulance, hvis der blev noget efter de 2 års garanti er udløbet. Hvis eller der var lavet service på originale Volvo værksteder.

Anyways. Jeg føler man bliver tvunget til at, ja, bukke sig forover og blive taget i r..ven. Hvordan er andres erfaringer m dette???

PS. Samme service ville koste 2800 hos Bendtsen Biler i Herning, hvor bilen er købt.

Mvh
Jesper.
Jnygaard
Ny bruger
Ny bruger

Re: Erfaringer m Service??

Indlægaf Kingo » tors jun 07, 2012 9:41 am

Jeg kørte min til Sverige - Bil Bengtsson i Sjöbo (Det er ca. 1000,- sek billigere at køre lidt væk fra Malmø.
Jeg gav hvad der svarer til 2.400,- DKK (service, bro, benzin)
Se evt. her: viewtopic.php?f=6&t=6925&p=37246&hilit=bengtsson#p37246

Det er så på en V70 fra 2005 - ved ikke om der er forskel - prøv at skriv en mail til dem - de svarer hurtigt.
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vangede

Indlægaf gmtgmt » tors jun 07, 2012 23:35 pm

En drivE for lavet følgene ved første gang service.

Alle hænglser med mere smørres.
gennemgang af undervogn.
tjek af væsker
ruder visker og vasker
Olie +filter skift.
Pollen filter skift.
tjek af lys og lygter
opdatering af computeren.
fejlkoder udlæst.
nustilling af service indikator.
stempl i servie bog og papir
prøvekørsel.

kør til det værksted hvor den er købt... det er en fin pris
Volvo 960 1990 3.0 598.000km Mørke Grøn Dansk Fra ny
Volvo 940 1993 2.3 71.000km 6 dørs Limousine
Volvo 855 1994 2.3T T5-R 531.000km Cream Yellow Dansk Fra ny
Volvo DICE, Diagnostic Key 89-95 Modeler + Alt i Volvo Special Værktøj i godt værksted
Brugeravatar
gmtgmt
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Nusse » fre jun 08, 2012 23:08 pm

jeg kører også til Sverige (Bilvede i Landskrona). Der får man god høflig betjening og bliver behandlet som en "kunde" og der er lidt penge at spare. Regner du "tabt" arbejde med løber det nok ikke rundt.

Jeg var RIGTIG :evil: træt af at dyre danske regninger, hvor der så ikke engang fuldte alm. god kunde behandling med og de var iskolde overfor reklamationer. Bæret flød over da de 2 gange lavede fejlagtig 4-hjuludmåling så den åd mine dæk. Rette det UB ville de ikke engang. :twisted:
Vh. Anders

V70 D5 185 hk Summum 09 og XC90 D5 185 hk momentum 07
Nusse
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Køge

Tilbage til Diverse