Hej,
Jeg er fly/elektronik mekaniker og har altid selv lavet mine biler, men nu er jeg gået hen og fået købt sådan en S40 Driv(e), som er så ny at der stadig er fabriks garanti på den. Den har nu kørt 15.000 og er lige over et år og "service lampen" er begyndt at lyse.
Da jeg bor i Kbh., har jeg snakket m Bilia, som vil ha 3550 for sådan et service. Det synes jeg er pænt mange penge, for noget som ikke kan være ret meget mere end et olie+filter skift. Ved godt de sætter deres VIDA computer på og opdaterer softwaren i div moduler, samt udlæser fejlkoderne, men det hele (inkl. olien) kan ikke ta meget mere end en time.
Jeg var lidt efter ham hos Bilia, for at få at vide hvad de lavede ud over olien og softwaren, og han sagde bl.a. at de "smører alle bevægelige dele". Men den køber jeg simpelthen ikke. Ud over dør hængslerne måske, så kan jeg ikke forestille mig der er noget som bliver smurt. Hjullejer, styre og bærekugler er alle lukkede lejer. Og de ville under alle omstændigheder ikke skulle smøres efter et år?
Hans sidste "salgs argument" var så, at der var meget stor sandsynlighed for at volvo ville give kulance, hvis der blev noget efter de 2 års garanti er udløbet. Hvis eller der var lavet service på originale Volvo værksteder.
Anyways. Jeg føler man bliver tvunget til at, ja, bukke sig forover og blive taget i r..ven. Hvordan er andres erfaringer m dette???
PS. Samme service ville koste 2800 hos Bendtsen Biler i Herning, hvor bilen er købt.
Mvh
Jesper.