Alka forsikrings boks

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Alka forsikrings boks

Indlægaf Cringvig » ons sep 19, 2012 8:13 am

Hej

Da vi skiftede fra 207 1.6Hdi til V70 T5 ville vores mangeårige forsikrings selskab GF ikke forsikre os mere og derfor måtte vi ud på markedet igen.
Billigst fandt vi FDM forsikring til 7700kr med kasko, de andre lå på 13-14000kr.
Nu snakkede jeg med ALKA og de har fået en ny "ALKA boks" og med den monteret kommer forsikringen så ned på 4500kr med kasko.
Selvrisikoen stiger så med 1000kr pr km man kører for hurtigt udover de første 5km/t.

Det kan jeg godt leve med da jeg stadig har tilgode at køre galt.

Man kan så som bonus følge sit køre mønster og tracke bilen hvis den bliver stjålet.

Kører man galt og bilen bliver udsat for mere end 4G bliver ambulance automatisk sendt til din position.

Dette var bare til info hvis nogen kunne have lyst til at gå samme vej men jeg har også et spørgsmål:

Boksen skal i deformerings zonen og have konstant strøm, hvor ville I placere den og hvor ville I tage strømmen fra ?
Den skal sidde skjult og jeg vil gerne have den får sikring fra bilen sikringboks af så alt er iorden.

ALKA har udvalgte Automester værksteder med auto el mekanikere tilknyttet som skal installere den men jeg skal ikke have en eller anden abe til at rode i min bil på må og få.

Derfor ville jeg gerne kunne sige til ham at han skal bruge den frie sikrings plads og placere den der osv.

Nogen forslag ?

Mvh
Chris
Mvh
Chris
-----------------------------
V70 Drive MY10 BLIS, LDW, DAC og RSE
Cringvig
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Odense C

Re: Alka forsikrings boks

Indlægaf Kingo » ons sep 19, 2012 8:35 am

Dvs. kører man 140km/t på motorvejen(110km/t grænse) og er involveret i et lille uheld hvor man får skylden så bonner den ud med 35.000,- i selvrisiko?

100kmt på landevej = 15.000,- i selvrisiko.

Gad vide om de vil kunne bruge loggeren til at vidne i mod den der har den siddene i bilen og f.eks. påstå man har kørt uagtsomt og ikke vil betale noget som helst?

Dont like....
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vangede

Indlægaf Cringvig » ons sep 19, 2012 9:35 am

Hej

Maks selvrisiko er 30.000kr.
Og det er jo dig selv som skal have skylden for uheldet før at selv risikoen bruges.

Nu kører jeg oftest bykørsel og længere ture er med børn eller båd trailer så jeg ser ingen grund til at køre sindsygt stærkt.

Men jeg er enig man skal overveje de og beslutningen er IKKE taget.

Mvh
Chris
Mvh
Chris
-----------------------------
V70 Drive MY10 BLIS, LDW, DAC og RSE
Cringvig
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Odense C

Indlægaf ivor » ons sep 19, 2012 10:00 am

Hvorfor så idet hele taget købe en T5 :?:
Hvis du har kørt bil imange år og er elitebilist må du da kunne finde et forsikringsselskab der er til at tale med og så kan du da klippe den boks ud.
ivor
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Overlund Viborg

Indlægaf Thmen » ons sep 19, 2012 17:05 pm

Hej.
Prøv IDL forsikring, jeg giver 4500,- for vores V70 D5 fra 2002.
3500,- i selvrisiko.

/Thomas
Volvo V70 D5 aut. 2002
Thmen
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Tilbage til Diverse