Hej
Da vi skiftede fra 207 1.6Hdi til V70 T5 ville vores mangeårige forsikrings selskab GF ikke forsikre os mere og derfor måtte vi ud på markedet igen.
Billigst fandt vi FDM forsikring til 7700kr med kasko, de andre lå på 13-14000kr.
Nu snakkede jeg med ALKA og de har fået en ny "ALKA boks" og med den monteret kommer forsikringen så ned på 4500kr med kasko.
Selvrisikoen stiger så med 1000kr pr km man kører for hurtigt udover de første 5km/t.
Det kan jeg godt leve med da jeg stadig har tilgode at køre galt.
Man kan så som bonus følge sit køre mønster og tracke bilen hvis den bliver stjålet.
Kører man galt og bilen bliver udsat for mere end 4G bliver ambulance automatisk sendt til din position.
Dette var bare til info hvis nogen kunne have lyst til at gå samme vej men jeg har også et spørgsmål:
Boksen skal i deformerings zonen og have konstant strøm, hvor ville I placere den og hvor ville I tage strømmen fra ?
Den skal sidde skjult og jeg vil gerne have den får sikring fra bilen sikringboks af så alt er iorden.
ALKA har udvalgte Automester værksteder med auto el mekanikere tilknyttet som skal installere den men jeg skal ikke have en eller anden abe til at rode i min bil på må og få.
Derfor ville jeg gerne kunne sige til ham at han skal bruge den frie sikrings plads og placere den der osv.
Nogen forslag ?
Mvh
Chris