v40 gir et hak ved 2300omd. DEN DØDE IGEN IGEN

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: v40 gir et hak ved 2300omd. FEJL FUNDET 14/3/2010

Indlægaf hresting » tirs apr 27, 2010 21:15 pm

jeg glæder mig sku godt nok også til den 5 maj så jeg langt om længe kan få den glæde af at det er en volvo som man køre i. alle folk roser jo volvo. men som det er lige nu er det sku godt nok den sidste af slagesen må jeg sige. den har været drifsikker hele vejen igemmen. men mange værksted besøg for små ting hele tiden som bare har gjort at jeg ikke siger wow over volvo.
hresting
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Korsør

Indlægaf hresting » ons maj 05, 2010 19:02 pm

Så har jeg været 6 timer på værksted idag. jeg skulle jo bare ha skiftet mit remhjul til den vvt føler og den skulle også skiftes. Men da de fik låget af den så var min tandrem sku ved og køre udover remhjulet. den har flosset hele tandremmen og har efterlagt en masse sort gummiesnuller. remstrammen kunne ikke bevæge sig som den skulle, ja den sad sku fast. så meget af mit hakkeri ligger i det problem. så der er ny tandrem og remstrammer og medløber og vandpumpe og remhjul og så den berømte vvt føler. bare da jeg havde kørt 200 meter kunne jeg mærke en stor forskel på bilen. den hakker ikke og den klapper ikke i motor mer. nu er det kun lidt støj fra koblingspladerne når den står i tomgang. men det må jeg sku leve med. Men selve prisen for nyt remhjul og vvt føler som var skyld i det rasleri løber op i ca 4500kr. men så kommer mit komplette tandremskift med alt til. så ialt 10,000kr. men en super tak til volvo holbæk for finde den fejl. for et andet volvo værksted har haft kigget til min tandrem og de kunne jo ikke se nogen fejl. men det undre mig sku heller ikke da de ikke ligefrem så ud til og kunne lig deres arbejde. Skal lige siges at bilen har gjort det fra jeg fik deni dec 09. og den har kørt 68000km. så nu skal jeg da ikke tænke på at skifte tandrem ved 80000km service
hresting
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Re: v40 gir et hak ved 2300omd. FEJL FUNDET OG LAVET 5/5/2010

Indlægaf quark » ons maj 05, 2010 19:40 pm

Lækkert at finde fejlen, heldigt at den ikke var gået værrere.
Billede
Volvo S80 T6 Familiebil
Supra 3.0i Turbo Legetøj
http://bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=1852
quark
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Ingemann » tors maj 06, 2010 8:12 am

hresting skrev:Så har jeg været 6 timer på værksted idag. jeg skulle jo bare ha skiftet mit remhjul til den vvt føler og den skulle også skiftes. Men da de fik låget af den så var min tandrem sku ved og køre udover remhjulet. den har flosset hele tandremmen og har efterlagt en masse sort gummiesnuller. remstrammen kunne ikke bevæge sig som den skulle, ja den sad sku fast. så meget af mit hakkeri ligger i det problem. så der er ny tandrem og remstrammer og medløber og vandpumpe og remhjul og så den berømte vvt føler. bare da jeg havde kørt 200 meter kunne jeg mærke en stor forskel på bilen. den hakker ikke og den klapper ikke i motor mer. nu er det kun lidt støj fra koblingspladerne når den står i tomgang. men det må jeg sku leve med. Men selve prisen for nyt remhjul og vvt føler som var skyld i det rasleri løber op i ca 4500kr. men så kommer mit komplette tandremskift med alt til. så ialt 10,000kr. men en super tak til volvo holbæk for finde den fejl. for et andet volvo værksted har haft kigget til min tandrem og de kunne jo ikke se nogen fejl. men det undre mig sku heller ikke da de ikke ligefrem så ud til og kunne lig deres arbejde. Skal lige siges at bilen har gjort det fra jeg fik deni dec 09. og den har kørt 68000km. så nu skal jeg da ikke tænke på at skifte tandrem ved 80000km service

Er det sådan, at du har fået en regning med varernumre und so weiter?

Tillykke med, at du har fået en bil, som virker! Jeg glæder mig til at vores derhjemme slipper af med samme fejl - tror dog ikke, at tandremmen fejler noget :)
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf hresting » tors maj 06, 2010 18:48 pm

ja det er sku skønt den virker nu. Nej de ville ikke gi mig en kopi af regningen da den bliver sendt til dem som skal betale
hresting
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Ingemann » tors maj 06, 2010 22:39 pm

Hmm øv! Nå, men så må jeg vidst selv i gang med at finde nogle varenumre!
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Re: v40 gir et hak ved 2300omd. DEN DØDE IGEN IGEN

Indlægaf hresting » fre maj 21, 2010 19:25 pm

Ja så begyndte bilen og sætte ud da jeg kørte imorges. da jeg så skulle hjem fra arbejde lød den meget underlig og som om den kun gik på 3 cylinder. Jeg tog så lige toppen af for og se til tandremmen da den lød som om at den havde hoppet et par tænder over. Og ja jeg kunne sku rykke den frem og tilbage med en finger. alså side til side da tandrammen var ved køre udover remhjulet igen. hvad fanden sker der snart. den har lige fået sat ny tandrem og medløber og remstrammer og vandpumpe. nu gør den samme lort igen med og køre den halt udover mit remhjul og flosse min tandrem. er det et svinghjul eller noget i bunden som kan være skævt eller hvad. for der er nyt remhjul i toppen. Men en ting er sikkert. dette her er den første og sidste volvo jeg køber. der har været alt for mange ting med den snart. så bilen ryger snart og jeg går tilbage til min japaner igen.
hresting
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Re: v40 gir et hak ved 2300omd. DEN DØDE IGEN IGEN

Indlægaf Volvo4life » lør maj 22, 2010 20:48 pm

hresting skrev:Men en ting er sikkert. dette her er den første og sidste volvo jeg køber. der har været alt for mange ting med den snart. så bilen ryger snart og jeg går tilbage til min japaner igen.

Trist med din bil, men hvis det er en 2004 model S40 så er det meste af det en Mitsubishi Carisma i forvejen. Nu har du ikke skrevet motorkode, men 1.8eren fandtes desuden i to versionen henholdsvis af Volvo eller Mitsubishi herkomst.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Foregående

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj