Der er nu gået små 3 uger, og tro det eller ej: Der er ikke mere dryp fra det pågældende sted. Det skal siges, at ved seneste service og olieskift blev der hældt for meget ny motorolie på, hvilket blev aftappet umiddelbart inden vores lille campingtur, hvor motoren også fik lov at trække lidt. Under campingturen holdt bilen på græs, så det var svært/umuligt at konstatere om den spildte noget væske, men i hverdagene derefter kom der ikke flere dryp på fliserne i carporten herhjemme. Jeg var i sidste uge på lift på værksted igen for at tjekke oliestanden i gearkassen, og da påfyldningsbolten var skruet ud "væltede" det ud med gearolie, så dén mangler i hvert fald ikke noget.
Siden da har jeg tjekket såvel motorolie som bremsevæske ca. hver 2. dag og der er overhovedet ikke noget forbrug. Tænker derfor, om det alene har været det for meget påfyldte motorolie?
Det korte af det lange er, at jeg tilsyneladende har skubbet en reparation på ca. 14.000-20.000 kr. et godt stykke tid foran mig, (og dermed kan tillade mig at holde en "anstændig" sommerferie), eller om nogle af jer har en anden mening?
Jeg krydser i hvert fald mine små fingre så længe, men hører fortsat gerne jeres evt. mening
God sommer til alle herinde

Bedste hilsner Bigfool

Nuværende: V70 2.5T II '07 (pt. med BSR stage 1).
Tidl.: 850 R stc. '96, 740 turbo stc. '88, 245 GL '86, 245 GL '80, 145 GL '73, 145 GL '74,
144 S '68, 121 S '65 og 544 q '61.